2013-12-04, 11:37
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArkanoidQ
Metallica klara för Stockholm Fields, då lär de inte spela på Bråvalla några veckor senare. Kanske detta som gjort att saker och ting dragit ut på tiden?
Blev överraskad när jag såg det "vad fan är det här nu då!?"
Men jag är samtidigt inte förvånad över att Live Nation väljer att gå in i ett litet "festivalkrig" mot FKP Scorpio. Sen att Metallica har Live Nation som bokningsbolag som jag fick uppgifter om förklarar även endel. Stockholm Fields ska även tydligen ha sagt att de jobbat på detta i ca 10 år och nu när de lyckades få Metallica så kör de, annars hade det inte blivit något.

Men kul med lite konkurrens, inte för att jag tror att en endagsfestival påverkar Bråvalla så mycket.
Får se vad Bråvalla svarar med då, när första bandsläppet nu kommer.
Som du säger så är jag ganska säker på att det här är en av anledningarna till att det har dragit ut lite på tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Tror Bråvalla bara förlorar på att dra ut på det hela så länge. Flertalet andra festivaler har redan släppt akter samt sina första, billiga biljetter.
Det beror nog lite på hur de lägger upp det. Om Bråvalla i sitt första bandsläpp har ett riktigt "hållkäftensläpp" och släpper ett par bomber så kommer hypen vara enorm.
Om de däremot börjar med att släppa lite mellanmjölk så är läget ett helt annat. Bråvalla behöver en stark start, så att hypen växer igen. Inget snack om saken.

Biljetterna däremot kommer ju när som helst kan jag tänka mig. De måste ju finnas till försäljning så att folk kan köpa dem i julklapp, vilket FKP är väl medvetna om
Senast redigerad av tvantenn 2013-12-04 kl. 11:41.
Citera
2013-12-04, 12:38
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Nu när GRF har börjat släppa artister redan funderar man ju på vad som händer med Bråvalla. Tycker det är sjukt tråkigt att vänta såhär länge. Får väl se om vi ens får något släpp innan nästa år. Jag tror inte STOXA blir av i år.
Citera
2013-12-04, 13:43
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Nu när GRF har börjat släppa artister redan funderar man ju på vad som händer med Bråvalla. Tycker det är sjukt tråkigt att vänta såhär länge. Får väl se om vi ens får något släpp innan nästa år. Jag tror inte STOXA blir av i år.
Det tar tid att boka artister, det är ingen hemlighet. Bråvalla väntar säkert på en hel del svar om bokningar som skall bekräftas. Är helt säker på att de redan sitter inne på ett par akter. Men jag tror att Bråvalla vill toppa sitt första släpp, från förra året och därför kan det ta extra tid. Då tänker jag inte enbart headlineartister utan att de kanske släpper 1-2 headlines och sen endel mindre och mellanakter helt enkelt, att de släpper ca 10 akter i första släppet. Sen får vi se hur det blir, men det är nog ett sådant släpp jag vill ha nu eftersom det tagit så lång tid.
Citera
2013-12-04, 14:45
Medlem
zaaph1s avatar
Inte hängt med här alls, har dom sagt något om förbättringar med kötider och sånt? Var ju en hel del barnsjukdomar i somras
Citera
2013-12-04, 16:35
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Det tar tid att boka artister, det är ingen hemlighet. Bråvalla väntar säkert på en hel del svar om bokningar som skall bekräftas. Är helt säker på att de redan sitter inne på ett par akter. Men jag tror att Bråvalla vill toppa sitt första släpp, från förra året och därför kan det ta extra tid. Då tänker jag inte enbart headlineartister utan att de kanske släpper 1-2 headlines och sen endel mindre och mellanakter helt enkelt, att de släpper ca 10 akter i första släppet. Sen får vi se hur det blir, men det är nog ett sådant släpp jag vill ha nu eftersom det tagit så lång tid.

Jo, jag tänker i likadana banor att det måste vara så det blir. Skulle också vara skönt med ett stort släpp i början också så har man mer att taggs till . Nej, jag hoppas att det kommer någonting snart! Börjar bli otålig haha.
Citera
2013-12-04, 17:13
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Inte hängt med här alls, har dom sagt något om förbättringar med kötider och sånt? Var ju en hel del barnsjukdomar i somras
Det har knappt kommit någon info överhuvud taget förutom vilka datum som gäller.
Men jag räknar kallt med att det blir en hel del förbättringar nästa år, absolut!
Citat:
Jo, jag tänker i likadana banor att det måste vara så det blir. Skulle också vara skönt med ett stort släpp i början också så har man mer att taggs till . Nej, jag hoppas att det kommer någonting snart! Börjar bli otålig haha.
Ja, jag skiter nästan i vad som släpps, bara det släpps.
Är som sagt inte ens säkert att jag åker till Bråvalla i sommar. Men av de festivalerna jag är intresserad av i Sverige så är det fruktansvärt tyst från samtliga förutom Emmaboda då. Trodde vi skulle få ett bandsläpp i Oktober redan, men det blev ju verkligen inte av och nu är det December och här sitter vi fortfarande och väntar på bandsläpp medans potentiella headlines tas av andra festivaler. Så som Metallica, David Guetta, Tiësto och Calvin Harris skulle alla kunna vara HL på Bråvalla, men det är ju nu en omöjlighet då de är bokade till andra festivaler.
Men men, här sitter vi fortfarande och väntar på bandsläpp!
Citera
2013-12-05, 08:27
Medlem
Alabasters avatar
Metallica kan vi med säkerhet räkna bort, de har släppt sina tourdates och stockholm blir visst enda svenska stoppet.
Själv hade jag vart lite småsugen på att se Britney spears
Men jag hoppas verkligen det blir någon elektronisk artist på någon av de större scenerna och inte bara på den lilla scenen under taket.
Senast redigerad av Alabaster 2013-12-05 kl. 08:34.
Citera
2013-12-05, 16:30
Medlem
tvantenns avatar
Såg nu att även Rock Werchter (festival i Belgien 3-6 juli) har släppt sina första akter. Två namn där som möjligt skulle kunna vara aktuella för Bråvalla är Skrillex och Major Lazer.
Citera
2013-12-05, 16:50
Medlem
Marquesos avatar
BMTH, Pusha T och The 1975 klara för Hovefestivalen, då lär väl dessa även vara aktuella för Bråvalla.
Citera
2013-12-05, 16:56
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Såg nu att även Rock Werchter (festival i Belgien 3-6 juli) har släppt sina första akter. Två namn där som möjligt skulle kunna vara aktuella för Bråvalla är Skrillex och Major Lazer.

Franz också för fan! Fett grymt släpp de hade!

Skulle tänka mig att Pixies kommer till någon festival i Sverige. De är bokade till rock werchter/hurricane
Citera
2013-12-05, 17:21
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
BMTH, Pusha T och The 1975 klara för Hovefestivalen, då lär väl dessa även vara aktuella för Bråvalla.
BMTH känns lite som en mycket mycket trolig bokning till Bråvalla. Tror att de kommer bli bokade.
Pusha T är nog en högst möjlig bokning också.
Däremot tvivlar jag på The 1975 då det inte riktigt är Bråvallas "inriktning"
Citat:
Franz också för fan! Fett grymt släpp de hade!

Skulle tänka mig att Pixies kommer till någon festival i Sverige. De är bokade till rock werchter/hurricane
Jo, självklart! Men tog inte med varken Franz Ferdinand eller Arctic Monkeys för att det är väl inte riktigt den inriktningen Bråvalla kör på. De kör ju mer på Rock/Metal, House och lite lite hiphop. Men det kan ju ändras till nästa år, vad vet jag.
Om det inte blir något arrangemang av Stoxa är det ju högst troligt att de bokar in endel indie också, absolut!
Citera
2013-12-05, 17:27
Medlem
Marquesos avatar
Visst är inte "indie" deras största inriktning men har väääldigt svårt att tro att de inte bokar något "indie-band" för det. Starka kort förra året i form av Editors och White Lies ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in