Citat:
Ursprungligen postat av
ArkanoidQ
Metallica klara för Stockholm Fields, då lär de inte spela på Bråvalla några veckor senare. Kanske detta som gjort att saker och ting dragit ut på tiden?
Blev överraskad när jag såg det "
vad fan är det här nu då!?"
Men jag är samtidigt inte förvånad över att Live Nation väljer att gå in i ett litet "festivalkrig" mot FKP Scorpio. Sen att Metallica har Live Nation som bokningsbolag som jag fick uppgifter om förklarar även endel. Stockholm Fields ska även tydligen ha sagt att de jobbat på detta i ca 10 år och nu när de lyckades få Metallica så kör de, annars hade det inte blivit något.
Men kul med lite konkurrens, inte för att jag tror att en endagsfestival påverkar Bråvalla så mycket.
Får se vad Bråvalla svarar med då, när första bandsläppet nu kommer.
Som du säger så är jag ganska säker på att det här är en av anledningarna till att det har dragit ut lite på tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kiltmannen
Tror Bråvalla bara förlorar på att dra ut på det hela så länge. Flertalet andra festivaler har redan släppt akter samt sina första, billiga biljetter.
Det beror nog lite på hur de lägger upp det. Om Bråvalla i sitt första bandsläpp har ett riktigt "hållkäftensläpp" och släpper ett par bomber så kommer hypen vara enorm.
Om de däremot börjar med att släppa lite mellanmjölk så är läget ett helt annat. Bråvalla behöver en stark start, så att hypen växer igen. Inget snack om saken.
Biljetterna däremot kommer ju när som helst kan jag tänka mig. De måste ju finnas till försäljning så att folk kan köpa dem i julklapp, vilket FKP är väl medvetna om