2013-12-05, 17:34
  #469
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Visst är inte "indie" deras största inriktning men har väääldigt svårt att tro att de inte bokar något "indie-band" för det. Starka kort förra året i form av Editors och White Lies ju.
Ja, det är klart att något lär komma. Men iår var det väldigt glest bland indiebanden. Det var i stort sett bara Belle & Sebastian (inställt), Mando Diao (om de inte hade kört sin svenska skiva) Editors, Suuns, och White Lies. Det går liksom att räkna på en hand. Men som sagt, blir det inget Stoxa så kommer det nog vara bra mycket mer än vad det var iår. Hoppas kan man alltid göra!
Citera
2013-12-05, 19:37
  #470
Medlem
zaaph1s avatar
Dom borde fläska på med As I Lay Dying, dom brukar ju dyka upp på liknande festivaler och är fruktansvärt bra live
Citera
2013-12-05, 20:32
  #471
Medlem
BF_Swedens avatar
Stefan Papangelis, vd på Upplev Norrköping, säger att besökarna snart kan förvänta sig bandsläpp.

– Ja, det är inte jättelångt bort i tiden.

Så det är band bokade?

– Ja, det är det. Det arbetet har ju pågått under ett tag.


http://www.nt.se/nyheter/?articleid=8884793
Citera
2013-12-05, 22:04
  #472
Medlem
Randomones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Stefan Papangelis, vd på Upplev Norrköping, säger att besökarna snart kan förvänta sig bandsläpp.

– Ja, det är inte jättelångt bort i tiden.

Så det är band bokade?

– Ja, det är det. Det arbetet har ju pågått under ett tag.


http://www.nt.se/nyheter/?articleid=8884793

Publicerad 2013-10-16 16:49

Säger ju inte så jättemycket då, men tror det kommer bandsläpp lagom till julafton
Citera
2013-12-06, 00:29
  #473
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Dom borde fläska på med As I Lay Dying, dom brukar ju dyka upp på liknande festivaler och är fruktansvärt bra live
Sitter inte sångaren inne för att ha beställt en hitman på sin fru?
Citera
2013-12-06, 06:01
  #474
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Sitter inte sångaren inne för att ha beställt en hitman på sin fru?
Hahaha ingen aning, då har jag missat nåt isf
Citera
2013-12-06, 06:49
  #475
Medlem
dafuqups avatar
Anser det är en grov miss av Bråvalla att inte släppa artister i lagom tid innan jul. Tror man tappar en hel del besökare på att inte ge folk möjlighet att önska sig ett festivalpass i julklapp =)
Citera
2013-12-06, 07:52
  #476
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Sitter inte sångaren inne för att ha beställt en hitman på sin fru?

Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Hahaha ingen aning, då har jag missat nåt isf


Från wiki:
Citat:
Lambesis was arrested on May 7, 2013 after allegedly attempting to have an undercover police officer assassinate his wife. He is currently free on bail, and is due back in court October 22 for arraignment.[3]

Haha, vafan?
Citera
2013-12-06, 08:10
  #477
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Från wiki:


Haha, vafan?
Hahahaha ja Jävlar du det hade jag missat helt, ja dom lär man väl glömma då xD
Citera
2013-12-06, 19:12
  #478
Medlem
Som många har skrivit så är BMTH relativt trolig. Följer dem på Facebook och de har redan börjat spotta ur sig några europeiska festivalspelningar kommande sommar. Känns som att dom "tar" Parkway Drives plats från förra året. Angående headliners så tror jag nog att Iron Maiden kan vara möjlig. Dom kör väl på denna sommar som kommer och är också redan klara för lite spelningar.
I övrigt så hoppas jag innerligen på att det blir lika bra band på rock fronten som de va förra året. Riktigt bra då måste jag säga och bra utspridit så att inte två bra band krockade med varandra!
Citera
2013-12-07, 11:11
  #479
Medlem
cooldogs avatar
Nu händer det grejjer! Taget från deras Facebooksida.

Nu har ni väntat länge nog - nästa vecka kör vi bandsläppsvecka!

Tisdag: Metal/hardcore.
Onsdag: Dance.
Torsdag: Svenska soloakter.
Fredag: Rock/indie.

Samla energi under helgen, för nästa vecka blir episk.
Citera
2013-12-07, 11:11
  #480
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Citat:
Nu har ni väntat länge nog - nästa vecka kör vi bandsläppsvecka!

Tisdag: Metal/hardcore.
Onsdag: Dance.
Torsdag: Svenska soloakter.
Fredag: Rock/indie.

Samla energi under helgen, för nästa vecka blir episk.

Äntligen!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in