2013-11-29, 17:57
Medlem
ArkanoidQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Känns jävligt konstigt att återvända hit efter en månads uppehåll. Är lite förvånad över att inget bandsläpp har kommit ännu. Men samtidigt, de har väl inte direkt brottom.
Men det bör komma ett inom en väldigt snar framtid.

Kollade lite snabbt vad som kan tänkas dyka upp bland rockartisterna och fann då detta:
Metallica - Blev precis klara för Rock am Ring. Vore väl lite av en drömbokning för Bråvalla, kan jag tänka mig.
Iron Maiden - Även dem klara för Rock am Ring.
Linkin Park - Har en känsla av att de är ett av banden vi kommer kunna se på Bråvalla nästa sommar. Bokade till både Rock am ring och Download festival.
Dropkick Murphys - Bokade till FKPs flaggskepp Hurricane.
Flogging Molly - Även de är bokade till Hurricane.
Bring Me The Horizon - Hurricane.
The Offspring - Vet inte när de var i Sverige senast. Men det måste ha varit ett tag sedan. Spelar på Download festival i England.
Fall Out Boy - Download.
Alter Bridge - Download.

Anledningen att just de två festivalerna återkommer är för att de i stort sett är de enda festivalerna som har släppt akter inför nästa sommar. De hade dessutom gemensamma bokningar med Bråvalla i somras, båda två.
Rammstein, BFMV, The Gaslight Anthem, Stone Sour och Volbeat delade Download och Bråvalla på i somras bara för att nämna något.

Rock Am Ring och Bråvalla delade på: Paramore, BFMV, Volbeat, Stone Sour och Green Day bara för att nämna något.

Är inte ens säkert att jag åker till Bråvalla nästa sommar. Men är jävligt sugen på att bandsläppen ska komma igång, så jag hoppas det kommer något snart. Vi är jävligt många som längtar!

Den här veckan har det surrats sjukt mycket om Metallica bland kommunala företrädare i Norrköping. Det tycks mycket riktigt vara ett av Scorpios huvudspår.
Citera
2013-12-01, 00:12
Medlem
Marquesos avatar
De tre mest ryktade headliners verkar ju vara Metallica, Eminem och Foo Fighters. Någon av dem lär ju säkert bokas.
Citera
2013-12-02, 12:37
Medlem
TheSystems avatar
Jag gissar på att Metallica är en av headlinersen. Spelar dessutom på Rock Werchter den 3:e juli. Något säger mig att vi får se Metallica i Norrköping sommaren 2014
Citera
2013-12-02, 13:22
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSystem
Jag gissar på att Metallica är en av headlinersen. Spelar dessutom på Rock Werchter den 3:e juli. Något säger mig att vi får se Metallica i Norrköping sommaren 2014

Jävlar vad ballt det skulle vara!
Citera
2013-12-02, 15:16
Medlem
TheHerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Jävlar vad ballt det skulle vara!

Visst skulle det vara ballt om de besökte Norrköping, men själv hoppas jag ej att de kommer.
Tycker faktiskt att de är jävligt dåliga nu för tiden och de skulle förmodligen suga ut ett riktigt högt gage.

I övrigt börjar jag tröttna på uteblivna svar från Bråvalla, ingen kundservice där inte.
Nej, från början var jag helt säker på ett återbesök nästa år, men nu vet jag ej.
Citera
2013-12-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHerd
Visst skulle det vara ballt om de besökte Norrköping, men själv hoppas jag ej att de kommer.
Tycker faktiskt att de är jävligt dåliga nu för tiden och de skulle förmodligen suga ut ett riktigt högt gage.

I övrigt börjar jag tröttna på uteblivna svar från Bråvalla, ingen kundservice där inte.
Nej, från början var jag helt säker på ett återbesök nästa år, men nu vet jag ej.
Håller med dig att dom inte är bra längre. Men ganska kul att ett band som inte släppt en bra platta sen 1988 säljer så mycket biljetter. Men dom är kul live mest för dom kör gammalt material.
Citera
2013-12-02, 17:20
Medlem
kroxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHerd

Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Håller med dig att dom inte är bra längre. Men ganska kul att ett band som inte släppt en bra platta sen 1988 säljer så mycket biljetter. Men dom är kul live mest för dom kör gammalt material.

Som Haze säger kommer det ju locka en del folk för att de är ett gammalt band och har gjort bra musik enligt många. Var som Black Sabbath för drygt 1 vecka. Drog 25328 personer till friends, inklusive mig. Det för att titta på ett band som, bortsett från det album de släppte i år, inte gjort ett album tillsammans sedan 1978.

Så, jag tror Metallica skulle dra fruktansvärt mycket folk.
Citera
2013-12-02, 18:26
Medlem
TheHerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroxie
Som Haze säger kommer det ju locka en del folk för att de är ett gammalt band och har gjort bra musik enligt många. Var som Black Sabbath för drygt 1 vecka. Drog 25328 personer till friends, inklusive mig. Det för att titta på ett band som, bortsett från det album de släppte i år, inte gjort ett album tillsammans sedan 1978.

Så, jag tror Metallica skulle dra fruktansvärt mycket folk.

Att de skulle dra folk tvivlar jag inte på och rent affärsmässigt skulle det vara en klockren bokning.
Citera
2013-12-03, 17:16
Medlem
http://www.nt.se/nyheter/?articleid=9143136

Lite liv från festivalen, inte mycket dock, för dom som har missat.

"Får vi veta några artistbokningar före jul?

– Vi kommer att släppa biljetter i tid för tomten. Något annat kan jag inte lova just i dag.

Först ut är wild card-biljetterna, som går att köpa före det första artistsläppet. De kan släppas redan nästa vecka."
Citera
2013-12-04, 09:10
Medlem
Metal och Core är det jag verkligen vill ha! Men har aldrig sett ett pop punk bad på nån annan festival, så det måste bråvalla boka!

A Day To Remember(ett av mina favoriter)
Four Year Strong(så grymt bra de med!)
Set Your Goals!!!
Blink 182!!!
Sum 41!!!
Paramore!!!
The Story So Far!
Mayday Parade(är mest för deras gammla dock)

Olika typer av metal och core får jag se på andra festivaler. Men jag hade blivit överlycklig om nån festival bokade nåt deathcore band så som Thy Art Is Murder, Chelsea Grin, Carnifex, Whitechapel, Upon A Burning Body, Suicide Silence och många fler!!
Citera
2013-12-04, 10:00
Medlem
ArkanoidQs avatar
Metallica klara för Stockholm Fields, då lär de inte spela på Bråvalla några veckor senare. Kanske detta som gjort att saker och ting dragit ut på tiden?
Citera
2013-12-04, 10:10
Medlem
Kiltmannens avatar
Tror Bråvalla bara förlorar på att dra ut på det hela så länge. Flertalet andra festivaler har redan släppt akter samt sina första, billiga biljetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in