2013-12-05, 11:02
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej jag stirrar mig inte blind på obetydliga nackdelar jag stirrar överhuvudtaget inte, de nackdelar jag pratar om är betydande och gör att många ALDRIG kommer använda sig av bitcoin. Flertalet av dessa nackdelar är de som ni bitcoinfreaks ser som dess stora fördelar. Fördelar som ni inte verkar förstå andra ser som nackdelar.
Som till exempel? Att transaktioner är energimässigt dyra? Att kursen är volatil? Att ingen accepterar bitcoin som betalmedel? Att en deflationsvaluta aldrig kan fungera för att den bryter mot traditionella regler för hur globala finans-system fungerar? Att Bitcoin inte har ett egenvärde? Att Bitcoin skulle vara centralt kontrollerat?

Tror vi har gått igenom samtliga dessa tidigare i tråden.
Citera
2013-12-05, 11:10
Medlem
Baskis avatar
high: 1133 low: 848.4 3h graf på Bitstamp, värsta köpläget nu anser jag. Man skulle ju bara fått in lite cash snabbt någonstans.. Litar inte riktigt på Btcx då de alltid kan dröja ut ordern om kursen sjunker såhär, tycker alltid de lyckas skicka dem precis vid nån "top"

high: 1226 low: 870.0 3h graf på Mtgox~
Senast redigerad av Baski 2013-12-05 kl. 11:15.
Citera
2013-12-05, 11:16
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Från 1240till 970 nu! Vilken jävla dipp!! Vad tror ni, kommer den fortsätta falla när alla amerikaner vaknar upp och paniksäljer sina btc?
Kanske. Det verkar ju vara ganska många som investerar utan att egentligen tro på tekniken som sådan. Ser man det bara som ett sätt att göra snabba pengar och man har kapital uppbundet i BTC som man inte kan vara utan så blir det ju lätt att folk får panik.
Citera
2013-12-05, 11:30
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
high: 1133 low: 848.4 3h graf på Bitstamp, värsta köpläget nu anser jag. Man skulle ju bara fått in lite cash snabbt någonstans.. Litar inte riktigt på Btcx då de alltid kan dröja ut ordern om kursen sjunker såhär, tycker alltid de lyckas skicka dem precis vid nån "top"

high: 1226 low: 870.0 3h graf på Mtgox~
Finns ju en viss chans att Kina bara har väckt en ännu större del av befolkningens intresse för Bitcoin nu. Vad det innebär får vi väl se. Jag tror vi kommer se $1500 nästa vecka.
Citera
2013-12-05, 11:30
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Från 1240till 970 nu! Vilken jävla dipp!! Vad tror ni, kommer den fortsätta falla när alla amerikaner vaknar upp och paniksäljer sina btc?

Edit: Under 900 Usd nu
En del svaga händer kommer ruskas av, väldigt många kommer passa på att köpa och priset kommer därmed studsa tillbaka. ATH tidigt nästa vecka.

Uppenbart att btcx avvaktar tills priset går upp igen, en banköverföring går ju för fan direkt.
Citera
2013-12-05, 11:44
Medlem
Om jag köper på btcx jag kan skicka till vilken bitcoin adress som helst va? Behöver inte vara blockchain som visas i guiden?
Citera
2013-12-05, 12:02
Medlem
http://coinmarketcap.com/ känns lite obefogat med en sådan dipp, men samtidigt, det lär ju gå upp igen inom en snar framtid.
Citera
2013-12-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
En del svaga händer kommer ruskas av, väldigt många kommer passa på att köpa och priset kommer därmed studsa tillbaka. ATH tidigt nästa vecka.

Vad grundar du den analysen på?

Jag tror tyvärr händelserna i Kina är ett stort bakslag. Potentialen för bitcoin i USA är stor, men i Kina mycket större med tanke på svårigheterna att växla pengar eller föra in och ut pengar. Bitcoin skulle helt kunna förändra detta. Jag tror det är många spekulanter i Kina som tänker så. Om det nu inte längre blir tillåtet, så faller hela kinesiska marknaden, och den är avsevärd.
Citera
2013-12-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian

Jag tror tyvärr händelserna i Kina är ett stort bakslag. Potentialen för bitcoin i USA är stor, men i Kina mycket större med tanke på svårigheterna att växla pengar eller föra in och ut pengar. Bitcoin skulle helt kunna förändra detta. Jag tror det är många spekulanter i Kina som tänker så. Om det nu inte längre blir tillåtet, så faller hela kinesiska marknaden, och den är avsevärd.

Är det bara Bitcoin som fått stryk av Kina, eller är det alla sorters kryptovalutor?
Vad jag läst verkar dom bara ha något emot Bitcoins och inte dom andra valutorna.
Citera
2013-12-05, 12:35
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian

Det är en kass rubrik, det är helt tillåtet med btc i Kina men regeringen anser den inte vara en riktig valuta. Kineserna får tradea helt fritt. Ber till Gud nu att folk bara fick panik och priset går upp tills jag slutar jobba.
Citera
2013-12-05, 12:40
Medlem
Vad händer med Kapiton? går ej att sätta in. Har dom varit tveksamma det senaste? (var ett tag sen man shoppa BC nu)
Citera
2013-12-05, 12:54
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Det är en kass rubrik, det är helt tillåtet med btc i Kina men regeringen anser den inte vara en riktig valuta. Kineserna får tradea helt fritt. Ber till Gud nu att folk bara fick panik och priset går upp tills jag slutar jobba.

NEJ. DET ÄR GAME OVER I KINA NU. GET THE FUCKIN' MEMO.

(FB) Bitcoin Day Trading Tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in