Citat:
Ursprungligen postat av
Alibabasson
Spelar ingen roll. Det fantastiska ligger i att människor verkar i 80 år vissa blir över 100 och andra dör i ung ålder. Gud har bestlutet i sina händer. Du kan dö när du blir 110 eller imorgon. Det är fantastiskt med denna maskineri. En mamma kan få trillingar andra mammor kan förlora sin nyfödde baby. Så är det och det är fantastiskt.
Jo, det var han som utformade allt. Han skapar människor vars ögon kan lysa upp ett helt rum, människor som man förundras över på grund av gnistan i deras ögon. Människor som man kan se in i själen i när man tittar på hennes ögon, andra skapar han mindre oattraktiva. Allt i enlighet men sin vilja. Vissa skapar han stark och ger ett långt liv andra svagare och ett kortare liv. Han är Gud. Beslutet är hans!
= "Även när saker uppenbart talar MOT en skapare så talar det FÖR"
Oärligt nonsens.
Citat:
Nej, det gjorde han/hon inte alls.
Trotsåldersargumentation, minsann. Är din pappa starkare än min också?
Nej. Slut på argument som inte är nonsens?
Citat:
Bryr du dig så mycket om dessa 20 000 som dör om året på grund av någon specifikt sjukdom? Det tror jag inte. Du bryr dig inte dig inte ett dyft men använder det som ett argument. Hycklare.
Vi pratar intelligent design här. Mina känslor åt endera håll är tämligen irrelevanta för frågan. Förstår du skillnaden?
Och bevisen för det...?
Citat:
och endast Gud har rätt att ta liv.
Varför skulle han ha det?
Citat:
Han gav dig liv och han ska utan tvekan ta ditt liv en dag.
Och bevisen för det...?
Varför skulle han äga det?
Citat:
Du är inte liv du har fått ''låna'' liv.
Och bevisen för det...?
Citat:
Du är inte från dina föräldrar
Jo, faktiskt. Bevisen talar starkt för det.
Citat:
Det kan liknas vid när man åker karusell.
Nog snurrar det i skallen på dig, alltid....