Citat:
Den blir infekterad av en orsak och man ska absolut inte skylla på Skaparen om den blir infekterad.
Varför blir den så lätt infekterad? Varför skaparen Gud spädbarn som får blindtarmsinfetioner vid födseln?
Citat:
Jag är här för att lära mig och byta erfarenhet. Inget mer. Jag lyssnar på alla sorters argument och väljer den bästa.
Nej, du lyssnar inte till alla sorters argument, och du väljer det som du känner dig bekvämast med, och som sammanfaller med din specifika tro.
Citat:
"God is mysterious "är inget argument jag använder eller har använt. Jag menar bara att vi inte förstår syftet med omvägen och bör inte påstå att omvägen är onödig. Vi kan inte veta om den är onödig.
Om Biologer inklusive professor Richard Dawkins anser den vara ytterst onödig och klumpig, ja då är den ytterst onödig och klumpig.
Citat:
Om vi förutsätter att Skaparen har skapat blindtarmen på det bästa möjliga sätt, så kan den inte bli bättre. Men visst, du kan ge förslag hur den kan bli bättre om du känner dig att du vet bättre än Skaparen.
Så innan vi diskuterar så ska vi "anta" att allt är skapat på bästa möjliga sätt?
Varför inte göra den mindre mottaglig för infektioner, och mer effektiv i bakterie-behållaren? Där har vi två exempel.