Citat:
Ursprungligen postat av
Whateva
Jag tänker använda min bostad till boende, inte spekulation i bostadsmarknaden. Sannolikheten är dessutom exakt 1 att jag flyttar från kommande lägenheten inom 3-5 år.
Annars håller jag med, nacka är trevligt, men lite för off.
det är faktiskt inte helt jävla omöjligt att göra både och, hör o häpna samtidigt!!!! så har jag gjort genom åren, köpt en bostad som jag både vill bo i, kommer att trivas i, och som jag tjänar pengar på (ökar i pris mer än marknaden).... piffat upp lägenheten, köpt/sålt en gång per år i 15 år, rätt kul med omväxling, och det har varit en mycket mycket lyckad strategi, så numera bor jag i centrala Sthlm, finare än grannen i samma ålder, en framgångsrik jurist med 120k i månadslön, själv har jag en medelmåttig fabriksarbetarlön.