2013-12-01, 23:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omskolad
Det är bättre att köpa i ett annat område, antar att TS inte vill göra en helvetesresa till jobbet i så många år.

Det tror inte jag. Ska man göra en bra affär ska man vara tidigt ute i framtida attraktiva områden. Finnboda och Kvarholmen är två sådana. Men tänker man inte investeringmässigt så kan man ju köpa i andra områden. Sedan lär väl busstrafiken ledas om när det behövs och det finns även båttrafik redan nu in mot nybroviken.
Citera
2013-12-01, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det tror inte jag. Ska man göra en bra affär ska man vara tidigt ute i framtida attraktiva områden. Finnboda och Kvarholmen är två sådana. Men tänker man inte investeringmässigt så kan man ju köpa i andra områden. Sedan lär väl busstrafiken ledas om när det behövs och det finns även båttrafik redan nu in mot nybroviken.

Nu tänker ju inte alla som du enbart på att göra bästa möjliga investering med mest avkastning vid försäljning i framtiden, utan på att faktiskt BO i en lägenhet och LEVA i områden den ligger i. Boende handlar inte bara om pengar utan om livskvalitet.
Citera
2013-12-02, 11:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Nu tänker ju inte alla som du enbart på att göra bästa möjliga investering med mest avkastning vid försäljning i framtiden, utan på att faktiskt BO i en lägenhet och LEVA i områden den ligger i. Boende handlar inte bara om pengar utan om livskvalitet.

Ja men är man sist på pucken så kommer man att få betala. Jag har sett allt för många områden som från början var totalt ratade gå upp enormt mycket i pris.

Det är ju ganska korkat att köpa svindyrt i ett redan etablerat och populärt område. Vill man kunna hävda sig på bomarknaden i framtiden och verkligen kunna få ut livskvalitet måste man göra några bra bostadsaffärer först.

Självklart får man livskvalitet i Nacka. Den som inte inser det måste ju vara bra korkad....
Citera
2013-12-02, 15:04
Medlem
nins avatar
Alla är kanske inte intresserad av att flytta omkring och använda bostaden som en investering.
Citera
2013-12-02, 16:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Alla är kanske inte intresserad av att flytta omkring och använda bostaden som en investering.

Hur kan man lägga en insats på storleksordningen miljoner, utan att kalla det för investering? Bara en idiot gör så.
Citera
2013-12-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ja men är man sist på pucken så kommer man att få betala. Jag har sett allt för många områden som från början var totalt ratade gå upp enormt mycket i pris.

Det är ju ganska korkat att köpa svindyrt i ett redan etablerat och populärt område. Vill man kunna hävda sig på bomarknaden i framtiden och verkligen kunna få ut livskvalitet måste man göra några bra bostadsaffärer först.

Självklart får man livskvalitet i Nacka. Den som inte inser det måste ju vara bra korkad....

Allt beror ju självklart på vart man jobbar jag vet inte vad du tycker är livskvalitet men jag skulle nog köpa en lägenhet i Järvastaden om jag jobbade i Kista istället för Nacka Forum.

Livskvalitet för mig är inte att sitta 1h i bilkö enkel riktning eller att gå upp klockan 5 för att slippa köer.
Citera
2013-12-02, 19:09
Medlem
Där drömmar går till uppfyllelse Rågsved, Tensta, Akalla etc
Citera
2013-12-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin

Strunta i den där snubben, läs hans andra inlägg så ser du att allt hans värld kretsar kring är de där områdena... Han har själv investerat i en lägenhet där och försöker nu driva upp priserna är min gissning.
Citera
2013-12-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Allt beror ju självklart på vart man jobbar jag vet inte vad du tycker är livskvalitet men jag skulle nog köpa en lägenhet i Järvastaden om jag jobbade i Kista istället för Nacka Forum.

Livskvalitet för mig är inte att sitta 1h i bilkö enkel riktning eller att gå upp klockan 5 för att slippa köer.
Precis, köper man något för långt ifrån sitt jobb så äts ju "investeringen" ändå upp av de timmar man måste ägna sig åt att transportera sig till & från jobbet varje dag. För att inte tala om bensinkostnader....
Citera
2013-12-02, 19:59
Avslutad
Citat:

Själv väljer jag att bo i ett område där jag trivs från början. Jag har inte tid att sitta och våndas i något "ratat" område i väntan på att det eventuellt ska ge avkastning. Jag lever nu, inte i framtiden.

Nacka skulle inte vara livskvalitet för mig t.ex.
Citera
2013-12-02, 20:11
Medlem
Citat:

Jag tänker använda min bostad till boende, inte spekulation i bostadsmarknaden. Sannolikheten är dessutom exakt 1 att jag flyttar från kommande lägenheten inom 3-5 år.

Annars håller jag med, nacka är trevligt, men lite för off.
Citera
2013-12-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSPTT
Där drömmar går till uppfyllelse Rågsved, Tensta, Akalla etc

hahah, precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto