2013-12-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Ska vara i stort sett samma rakhyvel som R41 (tror jag) och borde således vara en bra rakhyvel, rostvål... tja, luktar nog gott .

Verkar vara samma modell. Möjligen att längden skiljer lite men osäker. Bra bonus minst sagt

Den luktar inte lika manligt som övriga produkter
Citera
2013-12-04, 21:27
Medlem
raketpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Wilkingsson Svärd....Vart man nu får tag på den..

Kolla här: Wilkinson
Citera
2013-12-05, 22:27
Medlem
raketpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Wilkingsson Svärd....Vart man nu får tag på den..
Skämt åsido, den här Wilkinson är faktiskt en bra nybörjarhyvel, förlåtande:
Wilkinson Sword Classic

(Ingen spydighet den här gången.)
Citera
2013-12-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Verkar vara samma modell. Möjligen att längden skiljer lite men osäker. Bra bonus minst sagt

Den luktar inte lika manligt som övriga produkter

Enligt Mühles hemsida ska endast färgen på handtagen skilja sig:
http://www.muehle-shaving.com/shop/b2b/straight_and_safety_razors/1/safety_razor/147/280/R_41
http://www.muehle-shaving.com/shop/b2b/straight_and_safety_razors/1/safety_razor/147/280/R_102
Dock står det olika bredd, men det är förmodligen p.g.a. att de bytt design på huvud i år och glömt ändra på alla platser på hemsidan.
Citera
2013-12-12, 19:42
Medlem
Körde tidigare med engångshyvlar, blev dyrt i längden och obehaglig rakning. Såg av en slump en annons från ''Pace'' på facebook och klickade hem en gratis hyvel och avslutade prenumerationen direkt. 6 blad har hyveln och riktigt behaglig blir rakningen. Skulle vilja sticka ut hakan och säga att den kör utan tvekan över varenda rakhyvel Gilette säljer, dom 3st olika hyvlar från Gilette jag testat iallafall. Det var på grund av resultatet från dom som jag fick en fixidé att köra engångshyvlar.
Citera
2013-12-15, 18:38
Medlem
Köpte som tidigare nämnt denna after shave kräm.
http://connaughtshaving.com/protectiveasc.html

Dock så har jag märkt att den blir rinnig och vattnig så fort jag har den i mitt ansikte. Ska det vara så eller är det det något konstigt?
Citera
2013-12-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Köpte som tidigare nämnt denna after shave kräm.
http://connaughtshaving.com/protectiveasc.html

Dock så har jag märkt att den blir rinnig och vattnig så fort jag har den i mitt ansikte. Ska det vara så eller är det det något konstigt?

Rinnig och vattning? Tycker nog det låter konstigt, hur använder du produkten?
Citera
2013-12-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Rinnig och vattning? Tycker nog det låter konstigt, hur använder du produkten?

Krämen kommer in i ansiktet och sen blir det som blöt över hela området, så att det rinner lite vätska. Rakar mig, låter det torka och smörjer in det i ansiktet när det är helt torrt ca 3-5min efter sista kontakt med vatten.

Rent kemiskt är det nästan så att vätskan delar upp sig i kräm och vatten efter en liten stund. Lite som när en sås skär sig.

Provade att skaka den lite och verkade bättre då. Jag blir fortfarande rejält fuktig om händerna dock. hmm, ska prova mig fram inom det här.
Citera
2013-12-15, 21:36
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
När skägget började komma köpte jag mig en dyr rakhyvel av märket Gilette för ca 200 riksdaler. Den var skit. Nu kör jag med ICAs engångshyvlar till skägget, det funkar mycket bättre 12kr förpackningen och man får 20 hyvlar. Skön känsla o bara kunna dumpa hyveln när man rakat klart. Det är helt klart bäst för mig iallafall.

Kör på samma. Just ICA Basics engångshyvlar funkar jävligt bra och är ju snudd på gratis. Har provat ett par andra engångsvarianter, som BIC och Wilkinson, som jag tycker har varit piss. Bara luggar och ger skärsår. Men ICAs är outstanding, iaf för mig. Har tidigare kört på dyra rakhyvlar men de är ju just det, dyra.

Funderar starkt på att börja raka mig med kniv dock...fast mycket pengar i initialkostnad.
Citera
2013-12-16, 22:51
Medlem
Om man har problem med rodnader efter man rakat sig (såsom jag haft när jag använt både säkerhetshyvel och Gillette) så fungerar det utmärkt att först smörja in sig med en återfuktande ansiktskräm (eller liknande) innan man tvålar in sig. Eller det har det i alla fall fungerat väldigt bra för mig och det kan vara en idé att prova för er som lider av rodnader.

Btw, jag som har mycket skäggväxt rekommenderar starkt säkerhetshyvel framöver engångshyvlar, Gillette och rakapparater. Skulle dock inte alls förvåna mig om det visar sig att rakkniv är det absolut bästa och billigaste. Men, men, säkerhetshyveln som förvisso är vacker och väldigt billig i drift hade en stor initial kostnad och det har också finare rakknivar så jag får se vad hur jag gör.
Senast redigerad av Pu 2013-12-16 kl. 22:56.
Citera
2014-01-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Någon postade länken till den här sidan i någon raktråd.

http://www.bestshave.net/

De har billigaste bladen och annat vad jag har kunnat se sedan jag började med dubbelbladshyvel. Där finns hyvlar från 1,38 Euro. Yuma för drygt två sägs vara bra för sitt pris. De säljer rakblad för priser långt under svenska och andra europeiska länders butiker.

Antagligen så får man vad man betalar för som vanligt men vill man inte satsa så mycket på en hyvel så är de där billiga. De har lite dyrare också.

Dubbelbladshyvel blir iaf otroligt billigt även om man köper en lite dyrare hyvel. Bladen är billiga och en tvål räcker ett år.
Hyveln antagligen resten av livet.

Jag har köpt på mig litet grejer från bestshave. Prylarna kom i mellandagarna. Jag köpte några billiga säkerhetshyvlar, och en hel del blad och andra tillbehör....till i mitttycke löjligt låga priser.
Säkerhetshyveln är suverän att raka sim med, det blev nåt skärsår den första gången. Men rakningen är mycket skönare än med moderna Gilette eller engångshyvlar.
Citera
2014-01-08, 15:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Fråga ang Derby rakblad

http://www.gents.se/derby-dubbelrakblad

På ena sidan bladet är dom märkta 1 & 2 och på andra sidan 3 & 4. Vad är anledningen till detta egentligen? Är det meningen att man ska vända på dom efter ett tag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in