2013-11-02, 18:13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rOOba
The bluebeard revenge är ju ett märke som så sakteliga har vandrat in på marknaden i Sverige. Jag själv använder denna syntetiska borste http://www.slipskungen.se/se/art/the-bluebeards-revenge-vanguard-brush.php. Den är väldigt bra!

270 spänn för en kopia i syntet? Shit, snacka om rån.

http://stores.ebay.co.uk/Ian-Tangs-Shaving-Workshop där hittar du riktigt bra borstar för samma pengar eller mindre.
Citera
2013-11-02, 19:47
Medlem
Känner mig som en knarkare de senaste tre månaderna, har köpt tre nya hyvlar och snart sju nya borstar (2 Vildsvinhår, Fem med hästhår i olika varianter)... Sitter nu och funderar på om jag borde köpa ytterligare en borste:
Vulfix borste
$44 för en 20mm borste (Superbadger), får se om jag lyckas få fram mer information huruvida borsten är bra . Kanske borde ta en paus och inte köpa mer i år... Men får se om det lyckas .
Citera
2013-11-02, 20:02
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Känner mig som en knarkare de senaste tre månaderna, har köpt tre nya hyvlar och snart sju nya borstar (2 Vildsvinhår, Fem med hästhår i olika varianter)... Sitter nu och funderar på om jag borde köpa ytterligare en borste:
Vulfix borste
$44 för en 20mm borste (Superbadger), får se om jag lyckas få fram mer information huruvida borsten är bra . Kanske borde ta en paus och inte köpa mer i år... Men får se om det lyckas .

Har aldrig riktigt fattat den där köpmanin, uppenbart är dock att den är vanlig om man läser på ställen som B&B..

Jag har köpt totalt 5 hyvlar och 4 borstar, 500 blad och 4-5 tvålar på 3 år. Det lustiga är att det är 30 kronors hästhårsborsten från bestshave jag använder som daglig borste, best badger borsten som jag betalade 5 gånger så mycket för är för mjuk tycker jag

Det är billigt att raka sig med säkerhetshyvel förutsatt att man inte håller på och köper saker man egentligen inte behöver.
Citera
2013-11-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Har aldrig riktigt fattat den där köpmanin, uppenbart är dock att den är vanlig om man läser på ställen som B&B..

Jag har köpt totalt 5 hyvlar och 4 borstar, 500 blad och 4-5 tvålar på 3 år. Det lustiga är att det är 30 kronors hästhårsborsten från bestshave jag använder som daglig borste, best badger borsten som jag betalade 5 gånger så mycket för är för mjuk tycker jag

Det är billigt att raka sig med säkerhetshyvel förutsatt att man inte håller på och köper saker man egentligen inte behöver.

Tror köpmanin har mer att göra med personlighet än något specifikt med intresset i sig, innan jag började med våtrakning så var det elektronik, även om det är lite annorlunda här. Kostnaden för att testa en ny bra produkt är helt enkelt ganska låg, så finns helt klart en risk att det blir någon extra. Sedan samlas det personer med ett visst intresse på ställen som B&B, så där är förmodligen koncentrationen som högst...

Spara pengar var väl grundtanken och argumentet med att byta till säkerhetshyvel, och ja... sparat några pengar kan jag inte påstå att jag gjort . Då ska man hålla sig till några få borstar, hyvlar och blad. Nu har det mer gått och blivit hobby/intresse, och budgeten är därefter.
Citera
2013-11-05, 15:12
Medlem
När skägget började komma köpte jag mig en dyr rakhyvel av märket Gilette för ca 200 riksdaler. Den var skit. Nu kör jag med ICAs engångshyvlar till skägget, det funkar mycket bättre 12kr förpackningen och man får 20 hyvlar. Skön känsla o bara kunna dumpa hyveln när man rakat klart. Det är helt klart bäst för mig iallafall.
Citera
2013-11-09, 00:36
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
När skägget började komma köpte jag mig en dyr rakhyvel av märket Gilette för ca 200 riksdaler. Den var skit. Nu kör jag med ICAs engångshyvlar till skägget, det funkar mycket bättre 12kr förpackningen och man får 20 hyvlar. Skön känsla o bara kunna dumpa hyveln när man rakat klart. Det är helt klart bäst för mig iallafall.
Hur lite växer ditt skägg? Blir minst 2 hyvlar i veckan och då blir det ganska dyrt i längden...

Kör själv Merkur Futur 700 och är riktigt nöjd. Men kompliterar även med standardhyvlarna vid dom svåråtkomliga ställena när det är bråttom. Slutar alltid i blodad när man använder den under stress
Citera
2013-11-09, 01:21
Medlem
`Tänkte uppdatera mitt rakset. Funderar på något bra men billigt, gärna från utlandet. Dvs ny borste, ett ställ, lite blad kanske och en ny rakhyvel.

Var brukar ni köpa ifrån? Ebay känns lite mekigt.
Citera
2013-11-09, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
`Tänkte uppdatera mitt rakset. Funderar på något bra men billigt, gärna från utlandet. Dvs ny borste, ett ställ, lite blad kanske och en ny rakhyvel.

Var brukar ni köpa ifrån? Ebay känns lite mekigt.

http://connaughtshaving.com/ är förmodligen bästa tipset, beror dock lite på vad du har och vad du vill köpa.
Citera
2013-11-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Hur lite växer ditt skägg? Blir minst 2 hyvlar i veckan och då blir det ganska dyrt i längden...

Kör själv Merkur Futur 700 och är riktigt nöjd. Men kompliterar även med standardhyvlarna vid dom svåråtkomliga ställena när det är bråttom. Slutar alltid i blodad när man använder den under stress
Inte överdrivet mycket eller lite hoppas jag Rakar mig ungefär 1 gång i veckan (inte räknat med intimrakning då! och tycker det funkar ganska bra med engångshyvel. Skönt o slippa det där jävla pillret med o byta blad på dyra hyvlar, fast å andra sidan kanske det bara var jag som hade otur och köpte en krånglig hyvel haha.
Citera
2013-11-10, 20:52
Medlem
Citat:
Inte överdrivet mycket eller lite hoppas jag Rakar mig ungefär 1 gång i veckan (inte räknat med intimrakning då! och tycker det funkar ganska bra med engångshyvel. Skönt o slippa det där jävla pillret med o byta blad på dyra hyvlar, fast å andra sidan kanske det bara var jag som hade otur och köpte en krånglig hyvel haha.

Gulligt, och ganska avundsjuk. Jag måste raka mig varannan dag för att inte se ut som en luffare. Förstår dock inte hur det kan vara svårt att byta blad dock..
Citera
2013-11-10, 21:33
Medlem
Citat:

Godtycklig smidig TTO (Turn To Open) rahyvel torde vara ganska enkel att byta och ladda blad i. Bara att skruva i botten sätta i/ta ut blad och fortsätta. Ex. Gillette Superspeed eller någon ny Parker hyvel. Nu är iofs. inte någon av rakhyvlarna bestående av två eller tre delar som jag har något vidare svåra att byta blad i heller...
Citera
2013-11-10, 23:34
Medlem
blodpalts avatar
edit: hittade en tråd om rakknivar istället.
Senast redigerad av blodpalt 2013-11-11 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in