2013-12-03, 12:24
  #661
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Det stämmer att 5i12 inte är Stigs skapelse, det var hans mördade dotter och en kompis som drog igång det för att på 80-talet bredde den ogrundliga rasismen ut sig i takt med att mångas flyktingar kom till Härnösand (jag tvivlar starkt på att många av dessa var afrikaner, när jag växte upp i stan har aldrig afrikaner varit en utpräglad del av stadsbilden vilket tyvärr har blivit fallet dom senaste åren, det råder närmast afrikansk massinvandring här)

Så det Stig har gjort är att han har känt sig tvungen att föra dotterns övertygelser vidare, och på vis hålla henne levande på nått makabert vis, istället för att som dom flesta sunda hade reagerat..med tvivel inför utomeurpeiska invandring i samband med mordet.

Själva mordet rubriceras som ett svartsjukedrama, hur man därav kan få för sig att mörda två tjejer?..låter ju nästan som ett polygami tänk hos mördaren
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2013-12-03 kl. 12:27.
2013-12-03, 13:59
  #662
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det stämmer att 5i12 inte är Stigs skapelse, det var hans mördade dotter och en kompis som drog igång det för att på 80-talet bredde den ogrundliga rasismen ut sig i takt med att mångas flyktingar kom till Härnösand (jag tvivlar starkt på att många av dessa var afrikaner, när jag växte upp i stan har aldrig afrikaner varit en utpräglad del av stadsbilden vilket tyvärr har blivit fallet dom senaste åren, det råder närmast afrikansk massinvandring här)

Så det Stig har gjort är att han har känt sig tvungen att föra dotterns övertygelser vidare, och på vis hålla henne levande på nått makabert vis, istället för att som dom flesta sunda hade reagerat..med tvivel inför utomeurpeiska invandring i samband med mordet.

Själva mordet rubriceras som ett svartsjukedrama, hur man därav kan få för sig att mörda två tjejer?..låter ju nästan som ett polygami tänk hos mördaren

Han (afrikanen) trodde att de bl.a. hade ett lesbiskt förhållande. Antagligen för att de skrattade och hade roligt tillsammans istället för att ha 100% fokus på stamhövdingen.
2013-12-03, 22:49
  #663
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad tror ni? Är Stig Wallin de politiskt korrektas ideal-svensk i ett mångkulturellt samhälle? Hans dotter blir mördad av en afrikansk flykting och hans reaktion på detta är att bli engagerad i kampen mot rasism och främlingsfientlighet (så engagerad att han till och med anmäler en glass)! Är det till sådana här mönsterinvånare i det mångkulturella samhället som staten vill att vi alla ska bli?
Ja, han är väl vad kulturmarxisterna ser som den goda och moraliskt föredömliga medborgaren i all sin etnomasochism. Givetvis är han inte frisk. Läs mer om hur etnomasochismen fungerar i den här artikeln:

Etnomasochismens psykopatologi
http://gregaria.wordpress.com/2013/12/03/etnomasochismens-psykopatologi/
2013-12-03, 23:18
  #664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg

Så det Stig har gjort är att han har känt sig tvungen att föra dotterns övertygelser vidare, och på vis hålla henne levande på nått makabert vis, istället för att som dom flesta sunda hade reagerat..med tvivel inför utomeurpeiska invandring i samband med mordet.


Om man nu ska tolka Stigs reaktion vänligt, så kan man kanske tänka sig att han övermannades av starka skuldkänslor: "Jag uppmuntrade henne till antirasistiskt arbete och nu är hon mördad på grund av det, det är mitt fel". Kanske även av för honom förbjudna hatkänslor mot den afrikanske mördaren.

Folk reagerar i sådana situationer inte alltid rationellt. Om skuldkänslorna är för svåra kan man förvandla dem till motsatsen: "det får inte vara mitt fel, det får inte vara på grund av att jag uppmuntrade henne till antirasistiskt arbete. Det får inte vara fel på antirasistiskt arbete. Jag måste övertyga mig själv och andra om att antirasistiskt arbete alltid är rätt. Alltså ska jag fortsätta hennes antirasistiska arbete, för det får inte vara mitt fel att hon blev mördad".
2013-12-04, 01:51
  #665
Medlem
......
__________________
Senast redigerad av RisingSun 2013-12-04 kl. 01:52. Anledning: nu blev det fel.. skulle bli ett PM
2013-12-05, 09:13
  #666
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Idag är det dagen d, jag sitter här ensam i klassrumet och bojkottar 5-i12 föreläsningen. Om jag blir konfronterad idag så har jag filat på mina argument, tyvärr måste jag slåss mot min robotliknande prestationsångest.

(EDIT)

Kondens i Fittan ochså! nu kom läraren in och eftersökte mig, jag sa att jag inte sympatiserar med 5i12, utan att komma med fler argument...ochså möttes jag av..det är helt okej sa hon, du får välja själv hur du vill göra om du vill följa med ner på manifestationen, men det får däremot inte dom andra i klassen sa hon, hon sa skämtsamt att jag får sitta kvar här och vara dörrvakt för dom andra, jag skämtade tillbaka om att jag alltså är priviligerad pga av min ålder, ja du har sätt så många 5i12 manifestationer skämtade hon tillbaka.

Jag är då älst i klassen med råge, och att lärarna månne därav inser att jag är erfaren nog att ha genomskådat 5i12 ifall jag är lagt åt det hållet, att det finns inget hopp om att jag ska gå på PK propagandan, i min klass så är många under 20, så nu ska dom på ideologisk vallfärd /skolning tydligen.
Tycker inte ni ochså att det här låter märkligt, som att många lärare inte själv tror på det här egentligen, utan dom gör sitt jobb

Jag är grymt besviken på mig själv och världen, jag hade hoppats på att bli utskälld & gormad på idag så att jag skulle våga slå tillbaka med dräpande argument som jag nästan får stånd av, och det jag möts av är lelöshet och förståelse utanatt jag får vara sanningsägare och få bekräftelse för vad jag står för, istället får jag sitta här och ha ångest över att jag misslyckades under den där improviseraade debatten på svenska lektionen, där jag inte hade argumenten sammanhängandde & sammanställda,
jag framstod som en vekling..när jag försökte yppa att afrikaner är överrepresenterade i våldsbrottsstatisitken,

Jag använde mig utav orden "nej jag kan inte säga det här"...jo kom igen, här säger vi vad vi tycker! kåtade lärarinnan upp sig, 3 gånger..avbröt jag mig själv av ångest och ojade mig över att inte kunna säga det, så att det framstod som att jag var osäker på mina argument, det ingav ingewn trovärdighet, nu kan man säga...men nu är du förbered att ta debatten nästa gång, problemet är att det blir ingen nästa gång, det är när man är oförbered och under angrepp från andra som är enda tillfället, och när man har argumenten då uppstår inte debatten längre..frusterande liv

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Om man nu ska tolka Stigs reaktion vänligt, så kan man kanske tänka sig att han övermannades av starka skuldkänslor: "Jag uppmuntrade henne till antirasistiskt arbete och nu är hon mördad på grund av det, det är mitt fel". Kanske även av för honom förbjudna hatkänslor mot den afrikanske mördaren.

Folk reagerar i sådana situationer inte alltid rationellt. Om skuldkänslorna är för svåra kan man förvandla dem till motsatsen: "det får inte vara mitt fel, det får inte vara på grund av att jag uppmuntrade henne till antirasistiskt arbete. Det får inte vara fel på antirasistiskt arbete. Jag måste övertyga mig själv och andra om att antirasistiskt arbete alltid är rätt. Alltså ska jag fortsätta hennes antirasistiska arbete, för det får inte vara mitt fel att hon blev mördad".
Det låter inte otrovärdigt.
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2013-12-05 kl. 09:44.
2013-12-05, 11:43
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Idag är det dagen d, jag sitter här ensam i klassrumet och bojkottar 5-i12 föreläsningen. Om jag blir konfronterad idag så har jag filat på mina argument, tyvärr måste jag slåss mot min robotliknande prestationsångest.
Det enda du behöver säga egentligen är att du tycker att det är fel att elever tvingas/pressas med på politiska manifestationer.

Säg att du skulle vägra att vara med på en påbjuden/påtvingad manifestation ÄVEN om den gällde något som du personligen sympatiserade med. Det är principen om SAMVETSFRIHET det handlar om.

Sedan kan du gott säga att du ogillar 5i12 om du vill, men eftersom du verkar vara lite konflikträdd av dig (inte menat som kritik, det är vi många som är i det här landet ) räcker det att säga att det är en principfråga. Ingen ska tvingas med på demonstrationer eller manifestationer oavsett vad dessa handlar om.
2013-12-05, 11:56
  #668
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Om man nu ska tolka Stigs reaktion vänligt, så kan man kanske tänka sig att han övermannades av starka skuldkänslor: "Jag uppmuntrade henne till antirasistiskt arbete och nu är hon mördad på grund av det, det är mitt fel". Kanske även av för honom förbjudna hatkänslor mot den afrikanske mördaren.

Folk reagerar i sådana situationer inte alltid rationellt. Om skuldkänslorna är för svåra kan man förvandla dem till motsatsen: "det får inte vara mitt fel, det får inte vara på grund av att jag uppmuntrade henne till antirasistiskt arbete. Det får inte vara fel på antirasistiskt arbete. Jag måste övertyga mig själv och andra om att antirasistiskt arbete alltid är rätt. Alltså ska jag fortsätta hennes antirasistiska arbete, för det får inte vara mitt fel att hon blev mördad".
Ja eller så var han helt enkelt så vidrig så att han använde sin mördade dotter för egna syften, för uppmärksamhet och för att få bekräftelse, för att få komma i rampljuset, se på mig vilken god mäniska jag är. Sannolikt en delförklaring.
2013-12-05, 12:28
  #669
Medlem
Zloths avatar
Detta är nog bland det absolut vidrigaste jag någonsin läst om. Jag är en rätt gammal herre men jag har inget minne av detta.

Denna händelse bevisar också vad vi länge har misstänkt: Anti-rasister är psykopater.
2013-12-05, 14:11
  #670
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Nu måste jag a lite ny terapi här efter att ha presterat impulsivlöst.

Nu har skocken kommit tillbaka, och de var dags för eftetankar i klassen.


Det visar sig att min lärarinna kände både mördaren och tjejerna, och hon ville framhäva att det var
alkohol inblandat i bilden...som kan a bidragit till det bestiala mordet, och att det är synd att det inte framhävst istället för att dra rasitiska slutsatser.

Sedan kom det hela in på rasisika glåpord, det är jävla svartskalle,det är ingen som skriker jävla östergötlänning skojade lärarinnan på halvt allvar, alla i klassen höll med...
Då fick jag kraften
"Jävla Svenne är ochså ganska populärt"
"Ja..som en motreaktion, repliekrade hon igenkännande
Jag tystnade och kunde inte avlossa repliken
Jävla svennehora
eller att ifrågasätta hennes bensäkerhet över att det nödvänigtvis är svenskarna som börjar, och invandrarna bara hämnas
2013-12-05, 16:49
  #671
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Dags för renskrivning, jag skrev under press att lektionen skulle börja snart, så stavningen blev lite illa


Citat:
Nu måste jag ha lite ny terapi här efter att ha presterat impulslivlöst.

Nu har skocken kommit tillbaka, och de var dags för eftertankar i klassen.


Det visar sig att min lärarinna kände både mördaren och tjejerna, och hon ville framhäva att det var
alkohol inblandat i bilden...som kan a bidragit till det bestialiska mordet, och att det är synd att det inte framhävts för att motverka rasistiska slutsatser.

Sedan kom det hela in på rasistiska glåpord, det är jävla svartskalle, det är ingen som skriker jävla östergötlänning skojade lärarinnan på halvt allvar, alla i klassen höll med...
Då fick jag kraften
"Jävla Svenne är ochså ganska populärt"
"Ja..som en motreaktion, replikerade hon igenkännande.
Jag tystnade och kunde inte avlossa repliken
Jävla svennehora då.
Eller att ifrågasätta hennes bensäkerhet över att det nödvändigtvis är svenskarna som börjar vara rasister, och invandrarna bara hämnas

Hur vill ni kommentera den retoriken ifrån våra fiender?

Sedan vill jag att vi alla gör vågen, jag har fått höra att uppslutningen nere på torget var dåligt...vad bör man dra för slutsatser av det fröken?.

Jag blev sur på skolan och ställde om startsidan på internet explorer till avpixlat som startsida
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2013-12-05 kl. 17:22.
2013-12-05, 16:54
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja eller så var han helt enkelt så vidrig så att han använde sin mördade dotter för egna syften, för uppmärksamhet och för att få bekräftelse, för att få komma i rampljuset, se på mig vilken god mäniska jag är. Sannolikt en delförklaring.

Jag tror inte att han från början hade syftet att exploatera sin dotter för egen vinning. Jag tror det började som jag beskrev ovan, och hade sin botten i starka skuldkänslor.

Med tiden fick han dock många belöningar för sitt ställningstagande. Det finns en uppräkning över alla pris han fick i denna tråd. Han fick också framträda i EU-parlamentet och berätta om sitt arbete och fick applåder för det. (Ingen i EU-parlamentet tycks dock ha följt hans exempel). Han fick även ekonomisk nytta när han blev ordförande i Centrum mot rasism. Med sådana fördelar av sitt engagemang kunde han inte gärna svänga i frågan.

Det är tråkigt att frågan om invandrare och invandring har blivit så laddade att alla normala reaktioner blir omöjliga.

Låt oss säga om det handlat om något annat, om t ex mopeder. Sara ville ha en moped. Det gick rykten om att mopeden Fart hade dåliga bromsar. Det hade t o m publicerats en undersökning som bekräftade det. Sara ville ändå ha en sådan, och Stig hjälpte henne att skaffa en. Efter några månader körde Sara in i en bil när bromsarna inte tog, och både hon och hennes kompis som satt bak, dog.

Den rimliga reaktionen hos Stig vore att bli arg på tillverkaren av Fart men också på sig själv, som inte tagit reda på fakta utan tvärtom uppmuntrat Sara att skaffa en. Han kunde också ha ställt till lite liv i media och varnat andra för att köpa Fart, "för att ingen annan ska behöva dö". Han kunde ha krävt att kraven på mopeders bromsar skulle skärpas. Etc.

Minst av allt skulle ha väl ha startat en kampanj FÖR att fler människor skulle köpa Fart, detta av omsorg för Fart-tillverkaren som inte skulle behöva lida ekonomisk skada bara för att Saras bromsar inte tog, och för att motverka fördomar mot Fart. Han skulle knappast ha stått på ett torg varenda 5 december i tjugo år med ett plakat med budskapet: Mer Fart! och han skulle inte fått någon plakett av kungen. Han skulle ha betraktats som rubbad.

Att invandrare är överrepresenterade när det gäller våldtäkter och grova våldsbrott har BRÅ rapporterat om. Att särskilt f d barnsoldater (vilket Saras mördare var) skulle bära en hög risk för att utföra våldsbrott är en rimlig förmodan. Om Stig var engagerad i asyl- och invandringsfrågor borde han ha satt sig in i invandrade mäns frekvens av våldsbrott och försökt få sin dotter att vara försiktig med umgänge med en f d barnsoldat.

Efter morden var det ju för sent. Men om han även då önskade fortsätta med antirasistiskt arbete borde han åtminstone ha varit så intellektuellt hederlig att han också gjorde sig medveten om och nämnde riskerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in