Citat:
Ursprungligen postat av
BurkHans
Men Bökberg, ta't lugnt. Din karriär som verbal anti-antirasist-Tarzan är bara i sin linda. Det behövs träning och åter träning, som med allt annat. Nice try, men du skulle inte ha gett upp så snabbt. "Svennehora" hade varit alldeles utmärkt att fortsätta med.
Man kan alltid ställa en motfråga så länge för att samla sig eller för att hinna tänka efter. "Vad skulle det vara en motreaktion på? Att Sverige har världens mest generösa flyktingmottagning?" och sen avrundar du med att lite halvt föraktfullt mumla förstående samtidigt som du nickar åt resten av klassen "Tja, otack är världens lön"...
Förresten, synd du inte var med på demonstrationen med de ditkommenderade stollarna. Så här såg jag den länkade artikeln avslutades:
De här människorna är beredda att begå kollektivt självmord som vilken extrem sekt som helst!
Bra förslag, men mothugget blir då att bara för att man har generös invandring så kan ju ändå rasismen anses flöda bland småfolket.
Du tycker att man kan förvänta sig att det ska ta tid för
gemene man att bli en verbal antik-antirasist-Tarzan?, jag har lätt att se hela den här veckans föreställning som ett komplett misslyckande när du skriver att jag inte skulle gett upp så lätt

trots att jag inser det på egen hand.
Jo en kram är precis vad jag suktar efter att få ifrån en främling

när jag är rädd för människor såpass att jag inte gillar att debattera med dom
Symboliken i kramen är alltså att vi sopar undan alla kulturella skillnader om vi påminns om att vi alla är människor och därigenom torde vara världsmedborgare.