2013-11-25, 01:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Håller med om vartenda ord. Vilken gudomlig kontrast mot nidbilden av sverigedemokratiska politiker som Expo et al sprider!

Kolla exempelvis hennes inlägg om nolltoleransen här, börjar vid 05:50:32. Vilket underbart statement! Tog mig friheten att skriva ned vad hon sa:

"Tack herr ordförande! Kära partivänner, även jag är här uppe för att å det starkaste yrka avslag till att avskaffa nolltoleransen. Många har varit uppe här tidigare och sagt att den är en självklarhet, att den alltid har funnits, den ska alltid finnas. Trotts det var även jag en av dem som gladdes när brevet kom ut. Tyvärr. Jag önskar att det inte behövdes. Jag önskar att det var självklart för alla att i vårt parti tolererar vi inte rasism eller extremism, eller personliga utsvävningar som bara är till för att förstöra för oss andra, oss som står upp för Sverigedemokraternas politik. För det är just det som det handlar om i grund och botten: är jag sverigedemokrat, eller är jag det inte? Det handlar inte om vad jag får säga, vilka tidningar jag får läsa, eller hur jag ska uttrycka mig i det offentliga rummet. Det handlar om ifall jag ställer upp på partiets politik, på vårt principprogram, och i fall jag vill verka för ett sverigedemokratiskt Sverige. Och tycker jag att det är svårt, om jag tycker att det är jobbigt att behöva tänka på - "Oj, nu kanske någon ser mig, nu kanske någon hör mig, nu måste jag vara lite annorlunda, nu måste jag vara uppmärksam på vad jag säger" - då är det självklart för mig att man antagligen inte sverigedemokrat. Så det starkaste: en en gång, avslag på motionen!"

Det var retorik av sällan skådat slag det. För att använda ett engelskspråkigt uttryck: Quoted for Emphasis. Det får vara slut på skandaler med haverister och extremister som förstör. Nu ska vi ha trevligt kära partikamrater emellan och göra succé i ett antal val!

Jag tyckte att hon skötte sig bra i djurrättsdebatten (även om hon ibland var lite väl ivrig att äntra talarstolen), men ovanstående kändes mest som rövslickeri för att ligga bra till hos partistyrelsen, de fyras gäng, och särskilt hos Mattias Karlsson
Citera
2013-11-25, 02:53
Medlem
Dimaks avatar
Blir nyfiken på den här tjejen, och länken till hennes snack kan jag inte se står bara 404.. någon annan länk som funkar?
Citera
2013-11-25, 08:41
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jaså? Varför skriver hon då inte det på sin hemsida? Mycket märklig debatteknik att sitta och ljuga om sina partikamraters meriter.

Men nu är hon alltså "biolog"? Ja, det låter ju vettigt och troligt.
Kan återkomma med svar till herr nazist..

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Blir nyfiken på den här tjejen, och länken till hennes snack kan jag inte se står bara 404.. någon annan länk som funkar?
Den verkar ha upphört. Den här länken fungerar dock, samma tid in i klippet.
Citera
2013-11-25, 09:55
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Som jag förstått det har hon delvis sådan härkomst men har aldrig varit en del av den judiska församlingen eller så. Att det jämt tas upp handlar nog mest om vissa nazistiska nätaktivister, varav en tyvärr ser ut att ha varit en brun infiltratör i partiet (tänker här på "Estelle-Manville" som satte igång det antisemitiska drevet). Är det inte lite mer intressant att prata om att hon är biolog?

Är man en 'brun infiltratör' om man förespråkar en tvåstatslösning i Israel/Palestina och/eller stödjer styrelsen för SDU? I så fall är nog majoriteten av Sveriges etablerade politiker och befolkning också 'bruna infiltratörer'...Nazistiska nätaktivister?
Mig veterligen skrev Estelle-Manville bara ett inlägg, och det har jag kopierat nedan. Av vad som sedan framkom verkar ju allt i detta inlägg dessutom stämma.

Är det någon som sysslar med historieförfalskning så är det du som påstår att Bieler skulle vara biolog...och duktig
För din egen skull vore det bättre om du skrev under pseudonym hädanefter...

"Jag har en position som gör att jag har säkra källor på att det planeras en kupp mot Sverigedemokraternas ungdomsförbund SDU. Sedan SDU tog ställning för palestinsk självständighet i höstas har Ted Ekeroth planerat hur han bäst kan byta ut hela styrelsen, i synnerhet Gustav Kasselstrand och William Hahne som var de två som skrev artikeln.

Ted, som är organisatören bakom kuppförsöket, jobbar nu febrilt med att rekrytera folk till sin sida. Eftersom Ted är för gammal för att vara medlem i SDU (åldersgräns 30 år) så är hans förbundsordförandekandidat en tjej vid namn Paula Bieler som i princip är Teds nickedocka. Bieler jobbar till vardags för SD på riksdagskansliet. Ted och Paula har nu långtgående planer för hur de ska byta ut hela den nuvarande förbundsstyrelsen och ta tillbaka SDU:s ställningstagande för en självständig palestinsk stat. Det finns även rykten om att vissa personer högt uppsatta i SD stöder konspirationen...

Jag kommer löpande att uppdatera den här tråden om jag får reda på mer information. Ställ gärna frågor.

Dessa uppgifter stämmer, kom ihåg var ni hörde det först.
"
Citera
2013-11-25, 10:12
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Är man en 'brun infiltratör' om man förespråkar en tvåstatslösning i Israel/Palestina och/eller stödjer styrelsen för SDU? I så fall är nog majoriteten av Sveriges etablerade politiker och befolkning också 'bruna infiltratörer'...Nazistiska nätaktivister?
Mig veterligen skrev Estelle-Manville bara ett inlägg, och det har jag kopierat nedan. Av vad som sedan framkom verkar ju allt i detta inlägg dessutom stämma.
Nej, man är en brun infiltratör om man sprider antisemitiska myter om "judar i partitoppen" som vill "kuppa" ett ungdomsförbund (genom att utnyttja en interndemokratisk rättighet). Ska också sägas att det antisemitiska drevet egentligen startade med psuedonymen Swedish-berserk här vilket antagligen också rör sig om en brun infiltratör - men eftersom man inte får efterforska personers identitet stannar jag där.

Citat:
Är det någon som sysslar med historieförfalskning så är det du som påstår att Bieler skulle vara biolog...och duktig
Mjae, att hon är duktig kan nog alla som sett henne i arbetet bekräfta. T.om. Joakim Larsson har ju gjort det här på flashback.

Citat:
För din egen skull vore det bättre om du skrev under pseudonym hädanefter...
Det är inte vad du tycker om det jag skriver som spelar roll.
Citera
2013-11-25, 10:17
Medlem
Citat:
Nej, man är en brun infiltratör om man sprider antisemitiska myter om "judar i partitoppen" som vill "kuppa" ett ungdomsförbund (genom att utnyttja en interndemokratisk rättighet). Ska också sägas att det antisemitiska drevet egentligen startade med psuedonymen Swedish-berserk här vilket antagligen också rör sig om en brun infiltratör - men eftersom man inte får efterforska personers identitet stannar jag där.

Mjae, att hon är duktig kan nog alla som sett henne i arbetet bekräfta. T.om. Joakim Larsson har ju gjort det här på flashback.

Det är inte vad du tycker om det jag skriver som spelar roll.

Fast det var ju precis detta som faktiskt skedde!
Då är det väl inte en myt?
Citera
2013-11-25, 10:52
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Kan återkomma med svar till herr nazist..

Återkom gärna, för det är väl ganska allmänt känt att hon misslyckats med alla utbildningar hon tagit sig för. Ett misslyckat år på bioteknik gör ingen biolog.
Citera
2013-11-25, 13:05
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Nej, man är en brun infiltratör om man sprider antisemitiska myter om "judar i partitoppen" som vill "kuppa" ett ungdomsförbund (genom att utnyttja en interndemokratisk rättighet).

Var någonstans nämner Estelle-Manville "judar i partitoppen"? Den person som nämns vid namn är Ted Ekeroth och han är varken specifikt utpekad som jude eller sitter i partitoppen.
Citera
2013-11-26, 00:01
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
T.om. Joakim Larsson har ju gjort det här på flashback.

Till och med det.
Citera
2013-11-26, 22:56
Medlem
Mollgans avatar
Såg henne på partidagarna när hon debatterade för att alla katter i Sverige skulle registreras. Hon verkade sjukt blåst.
Citera
2013-12-03, 23:08
Medlem
Z.Z.s avatar
Känner mig berörd av Paula senaste ledare på SD-kuriren. En väldigt stark, personlig och djupsinnig text. Finns nog få i vårt parti som klarar av att skriva en text som denna. Betydligt svårare att skriva sådant än att raljera över saker och folk.

Tog mig även friheten att lägga upp hennes strålande inlägg om nolltoleransen på landsdagarna på youtube.
Citera
2013-12-04, 00:07
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Känner mig berörd av Paula senaste ledare på SD-kuriren. En väldigt stark, personlig och djupsinnig text. Finns nog få i vårt parti som klarar av att skriva en text som denna. Betydligt svårare att skriva sådant än att raljera över saker och folk.

Tog mig även friheten att lägga upp hennes strålande inlägg om nolltoleransen på landsdagarna på youtube.
Jag blir inte riktigt klok på om du är väldigt, väldigt ironisk i dina inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in