2013-11-24, 20:08
Medlem
SD-Kalles avatar
Gav ett otroligt gott intryck under landsdagarna 2013. Blev dessutom intervjuad av SVT om feminism, kvinnor inom SD och abort vilket hon klarade helt perfekt. Förhoppningsvis kommer hon in i riksdagen 2014 och då kommer hon vara ett väldigt bra tillskott!
Citera
2013-11-24, 21:47
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Gav ett otroligt gott intryck under landsdagarna 2013. Blev dessutom intervjuad av SVT om feminism, kvinnor inom SD och abort vilket hon klarade helt perfekt. Förhoppningsvis kommer hon in i riksdagen 2014 och då kommer hon vara ett väldigt bra tillskott!
Håller med om vartenda ord. Vilken gudomlig kontrast mot nidbilden av sverigedemokratiska politiker som Expo et al sprider!

Kolla exempelvis hennes inlägg om nolltoleransen här, börjar vid 05:50:32. Vilket underbart statement! Tog mig friheten att skriva ned vad hon sa:

"Tack herr ordförande! Kära partivänner, även jag är här uppe för att å det starkaste yrka avslag till att avskaffa nolltoleransen. Många har varit uppe här tidigare och sagt att den är en självklarhet, att den alltid har funnits, den ska alltid finnas. Trotts det var även jag en av dem som gladdes när brevet kom ut. Tyvärr. Jag önskar att det inte behövdes. Jag önskar att det var självklart för alla att i vårt parti tolererar vi inte rasism eller extremism, eller personliga utsvävningar som bara är till för att förstöra för oss andra, oss som står upp för Sverigedemokraternas politik. För det är just det som det handlar om i grund och botten: är jag sverigedemokrat, eller är jag det inte? Det handlar inte om vad jag får säga, vilka tidningar jag får läsa, eller hur jag ska uttrycka mig i det offentliga rummet. Det handlar om ifall jag ställer upp på partiets politik, på vårt principprogram, och i fall jag vill verka för ett sverigedemokratiskt Sverige. Och tycker jag att det är svårt, om jag tycker att det är jobbigt att behöva tänka på - "Oj, nu kanske någon ser mig, nu kanske någon hör mig, nu måste jag vara lite annorlunda, nu måste jag vara uppmärksam på vad jag säger" - då är det självklart för mig att man antagligen inte sverigedemokrat. Så det starkaste: en en gång, avslag på motionen!"

Det var retorik av sällan skådat slag det. För att använda ett engelskspråkigt uttryck: Quoted for Emphasis. Det får vara slut på skandaler med haverister och extremister som förstör. Nu ska vi ha trevligt kära partikamrater emellan och göra succé i ett antal val!
Citera
2013-11-24, 22:27
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Håller med om vartenda ord. Vilken gudomlig kontrast mot nidbilden av sverigedemokratiska politiker som Expo et al sprider!

Kolla exempelvis hennes inlägg om nolltoleransen här, börjar vid 05:50:32. Vilket underbart statement! Tog mig friheten att skriva ned vad hon sa:

Det var retorik av sällan skådat slag det. För att använda ett engelskspråkigt uttryck: Quoted for Emphasis. Det får vara slut på skandaler med haverister och extremister som förstör. Nu ska vi ha trevligt kära partikamrater emellan och göra succé i ett antal val!

Precis! Väldigt fint och bra tal rakt igenom. Ytterst tråkigt att Paula Bieler inte blev ungdomsförbundets ordförande istället för Kasselstrand när det ryktades om detta. Kanske något att hoppas på till framtiden eller varför inte partiledare?
Citera
2013-11-24, 22:34
Medlem
Någon som kan bekräfta/dementera ryktena om att hon har judisk härkomst?
Citera
2013-11-24, 22:39
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Precis! Väldigt fint och bra tal rakt igenom. Ytterst tråkigt att Paula Bieler inte blev ungdomsförbundets ordförande istället för Kasselstrand när det ryktades om detta. Kanske något att hoppas på till framtiden eller varför inte partiledare?
Hehe.. eftersom jag jobbar åt partiet och är öppen med vad jag heter här på FB känns det bäst att avstå från att explicit ta ställning i någonting som hände strax innan jag blev medlem. Kan dock undslippa mig att jag övertygad om att hon skulle vara en väldigt bra chef - inte minst för att hon har så hög moral och god etik.

Partiledare - ja det skulle man väl absolut kunna tänka sig? Ett bra första steg från din och min sida kan vara att gå och personkryssa henne i valet.
Citera
2013-11-24, 22:48
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Någon som kan bekräfta/dementera ryktena om att hon har judisk härkomst?
Som jag förstått det har hon delvis sådan härkomst men har aldrig varit en del av den judiska församlingen eller så. Att det jämt tas upp handlar nog mest om vissa nazistiska nätaktivister, varav en tyvärr ser ut att ha varit en brun infiltratör i partiet (tänker här på "Estelle-Manville" som satte igång det antisemitiska drevet). Är det inte lite mer intressant att prata om att hon är biolog?
Citera
2013-11-24, 22:50
Medlem
Pippat med Mattias Karlsson. Handplockad till deras egen blaska. Judinna.
Citera
2013-11-24, 23:03
Medlem
Citat:
Som jag förstått det har hon delvis sådan härkomst men har aldrig varit en del av den judiska församlingen eller så. Att det jämt tas upp handlar nog mest om vissa nazistiska nätaktivister, varav en tyvärr ser ut att ha varit en brun infiltratör i partiet (tänker här på "Estelle-Manville" som satte igång det antisemitiska drevet). Är det inte lite mer intressant att prata om att hon är biolog?

Njao, hennes ,eventuella, judiska påbrå blir väl främst intressant när man betänker vilka som låg bakom kuppförsöket i Sdu, vid vilket ju hon lyftes fram av andra som delar hennes etnecitet.
Att hon sedan är biolog framstår ju som rätt ointressant i sammanhanget!

Vad vi Svenskar är i behov av är ju knappast ytterligare en jude/sionistgalning i rikstagen, utan vad vi behöver, i rikstag/regering, är ju svenskar som står upp för de sina!
Citera
2013-11-24, 23:12
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Partiledare - ja det skulle man väl absolut kunna tänka sig? Ett bra första steg från din och min sida kan vara att gå och personkryssa henne i valet.

Det gör vi!

Blev nyfiken nu bara, vem är du och vad har du för position i partiet?
Citera
2013-11-24, 23:17
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Det gör vi!

Blev nyfiken nu bara, vem är du och vad har du för position i partiet?
Zeth heter jag, jobbar sedan någon vecka med att svara på mejl åt partiet och lite annat. Finns en länk till min blogg i min signatur som du kan kolla in, var ett tag sedan jag skrev någonting där dock.
Citera
2013-11-24, 23:42
Medlem
kramkalass avatar
Biolog? Vilken examen har hon? Eller räcker det kanske med att tycka om katter för att titulera sig biolog..

Man kan konstatera att det inte gick något vidare för Paulas motioner på landsdagarna. Detta trots att hon flängde fram till talarstolen stup i kvarten, ett tag blev det så mycket att hon fick en tillsägelse om att faktiskt även ha någonting att komma med. Stor komik.

Helt uppenbart tycker hon om att visa upp sig och känna sig viktig. Lika uppenbart är också att det saknas substans.

Herrejösses vilka pajasar som har nästlat sig in partistyrelsen.
Citera
2013-11-24, 23:53
Bannlyst
Citat:
Är det inte lite mer intressant att prata om att hon är biolog?
Jaså? Varför skriver hon då inte det på sin hemsida? Mycket märklig debatteknik att sitta och ljuga om sina partikamraters meriter.

Citat:
Jag är 24 år gammal och bor tillsammans med sambo och två katter i anrika Uppsala. Mina första sju levnadsår spenderades i Västerås, men lagom till skolstart flyttade min familj till Täby, norr om Stockholm. Våren 2006 avslutade jag naturvetarprogrammet på gymnasiet och bestämde mig för att istället för ett sabbatsår fyllt med resor läsa fria kurser på Stockholms universitet under ett år, och valde lingvistik och språk som mina ämnen. Hösten 2007 flyttade jag till Uppsala för att börja plugga ”på riktigt”, till civilingenjör inom bioteknik.

Men livet blir inte alltid som man tänkt sig, efter drygt års velande inklusive ett halvårs eftertanke i Paris stod det klart för mig att jag var mer teoretiskt lagd och jag bestämde mig för att renodla mina studier till matematik och så småningom komplettera upp till mattelärare. Knappt hade jag hunnit börja på lärarprogrammet förrän jag blev erbjuden mitt nuvarande jobb som politisk sekreterare åt Mattias Karlsson, ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till.

Men nu är hon alltså "biolog"? Ja, det låter ju vettigt och troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in