2013-11-28, 20:40
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Som sagt är inte insatt överhuvudtaget, något jag undrar över dock är varför vissa flygplan ser ut att spruta ut trails, nästan som när dom sprutar medel på odlingar medans vissa inte lämnar något efter sig alls.

Citat:
Om man tittar på ett vanligt komersiellt flygplan så lämnar dessa inte ens en "trail" efter sig och det är bara andra slags flygplan som sprutar ut chemtrails, för några veckor sedan såg jag ett flygplan som flög över mig som sprutade ut "rök" från 4 olika ställen längst bak.

Kolla här då, det har alltså pågått ända sedan 40-talet? Eller? Planerade de en UFO-projektion redan då med dessa "ovanliga" flygplan? http://www.youtube.com/watch?v=jo6rgrnY6TU
Citera
2013-11-29, 16:44
Medlem
Citat:
Som sagt är inte insatt överhuvudtaget, något jag undrar över dock är varför vissa flygplan ser ut att spruta ut trails, nästan som när dom sprutar medel på odlingar medans vissa inte lämnar något efter sig alls.

Enkelt förklarat så är det precis som när du går ut vissa vintermorgonar. Vissa dagar kan du se din egen andedräkt som ånga i luften medan andra dagar syns inget alls. På olika höjd råder olika temperaturer och tryck vilket gör att flygplan lämnar kondensationsstrimmor efter sig medan en kärra 5000 fot längre ner inte lämnar något
Citera
2013-12-02, 15:35
Medlem
Såg 4 plan innan idag som inte var trackade på Flightradar.

Kan någon förklara detta för mig.

4 Plan med ett par kilometers mellanrum och ingen har en ''transponder''

jag menar jag har läst alla debunkers snack här om själva strimmorna. Men nu intresserar jag mig mer för vad det annars kan vara för plan i luften som lämnar stora saftiga contrails. Militärflyg? Spionflyg? Det enda jetflygplanet i försvarsmakten jag kan tänka mig det skulle vara är Saab 105:an. Men att Flertalet Saab 105r skulle vara uppe och cirkulera varje dag är jag tvivelaktig till speciellt då jag bor en ganska bra bit från närmsta militärflygbas.
Citera
2013-12-02, 15:59
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz

jag menar jag har läst alla debunkers snack här om själva strimmorna. Men nu intresserar jag mig mer för vad det annars kan vara för plan i luften som lämnar stora saftiga contrails. Militärflyg? Spionflyg? Det enda jetflygplanet i försvarsmakten jag kan tänka mig det skulle vara är Saab 105:an. Men att Flertalet Saab 105r skulle vara uppe och cirkulera varje dag är jag tvivelaktig till speciellt då jag bor en ganska bra bit från närmsta militärflygbas.

Behöver inte vara ett jetplan för att lämna contrails...se min länk ovan.
Och alla plan syns inte på Flightradar.
Citera
2013-12-02, 16:02
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz

Givetvis har dom transponder, du får inte flyga i kontrollerad luft utan en sådan.

Däremot använder sig inte alla flygplan av en ADS-B transponder.
Du får läsa lite om det på F24s hemsida om du vill veta hur det fungerar.
Citera
2013-12-03, 01:10
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
http://www.youtube.com/watch?v=EtW30pt_kYo

Att fortfarande tro att det är en konspiration visar hur ignorant och korkad man är.
Sjukt att du kallar folk för ignoranta och korkade för att man inte tror på en konspiration.
Det är snarare du som blivit fullständigt hjärntvättad.

Det finns absolut noll och ingenting som bevisar detta om Chemtrails.
Medan det finns tusen bevis på att det handlar om helt normala saker.

Att du länkar det där klippet är ju fullständigt absurt.
Du bör uppsöka en doktor.
Citera
2013-12-03, 11:41
Medlem
Citat:

Att fortfarande tro att det är en konspiration visar hur ignorant och korkad man är.
Hittade du nåt där som inte redan förklarats som konspiration i denna tråd? Bara för att det upprepats blir det inte sant.
Citera
2013-12-03, 20:43
Medlem
Jag väntar spänt på att Chemtrails-anhängarna ska slå sina påsar ihop och hyra tid på en LIDAR.
Citera
2013-12-03, 21:45
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Haha, den som gjort denna video har suttit och klippt ihop johanna lundberg, tv hallåans Alicias dotter, ord så att det ska låta som hon pratar om att chemtrails finns. Lyssna bara på den robotliknande effekt det blir när tonmelodin inte stämmer i meningarna.

Alltså den personen har för mycket fritid
Citera
2013-12-03, 23:49
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Haha, den som gjort denna video har suttit och klippt ihop johanna lundberg, tv hallåans Alicias dotter, ord så att det ska låta som hon pratar om att chemtrails finns. Lyssna bara på den robotliknande effekt det blir när tonmelodin inte stämmer i meningarna.

Alltså den personen har för mycket fritid

Ja, eller om personen har använt ett TTS-program...
http://tts.imtranslator.net/RSO7
Senast redigerad av one.zero 2013-12-03 kl. 23:52.
Citera
2013-12-04, 06:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Ja, eller om personen har använt ett TTS-program...
http://tts.imtranslator.net/RSO7

Hehe ok, visste inte att den tjänsten fanns, ja jäklar om ens sanning finns kan man alltid fabulera fram en
Citera
2013-12-04, 14:56
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Jag väntar spänt på att Chemtrails-anhängarna ska slå sina påsar ihop och hyra tid på en LIDAR.

Kommer aldrig att ske eftersom de förstår att det skulle förstöra deras världsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in