2013-09-28, 16:08
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
e du frisk? vadå "vi?" de enda han har gjort är att länka en intervju å så kommer du och spyr en massa skit med ditt jävla elitsnack "hööhöhöh nu jävlar visar du vart bevisen finns annars jävlar hööhhö" varför tar du inte å lyssnar först och snackar sen? =) va? =) varför ska han göra din läxa för? är det så jävla svårt? =)

kör upp din jävla fascisthand i röven, ok? allvarligt talat. det är 2013 och folk som du, FÅR! existerar fortfarande, de är fan otroligt! =)

bääääähhh, bääääääääääähhh....

nu handlade tråden om påstådda chemtrails inte hur jag argumenterar.

Påstår man något som går emot fakta så får man också stödja det förstår inte hur svårt det ska var att förstå? Annars kan vi ju skriva att den och den är pedofiler utan grund!

vem är får, den som tror att saker som sägs i ett YT klipp som inte kan källgranskas, eller den som ifrågasätter och läser på om vad det handlar om.
Citera
2013-09-28, 16:18
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Hey, jag har inte påstått något och jag har inte tvingat någon till något här inne. Det är fritt fram att lyssna på intervjun jag delade med mig av, eftersom att den innehåller ett intressant sammanhang. Om du inte tänker lyssna (vilket du skriver) så vet du inte vad som sägs under konversationen, varför ska jag då ge dig källor på alla ämnen som tas upp under intervjun?

Du är ett ignorant får, minst sagt. Allt du skriver är en hög med bortförklaringar "Jag tänker inte kolla på en massa usla YT klipp slösa tid bla bla bla" För det andra, snälla du, släpp det där ordet foliehatt från det där detektivordförrådet som du har, det är otroligt uttjatat och fyller ingen funktion för de bildade. Fåraherden ropar efter dig, bäst att du lyder honom!

vill du diskutera eller ska du bara vara dryg?

Jag har inte påstått heller vad du tror bara att min åsikt är att chemtrails har gång på gång konstaterats som bs, om du har en annan åsikt ja då måste du visa på stöd för det, vill du delge länkar så ska du kolla i länktrådarna, länkar du i vanlig tråd ska länken stödja det du vill få fram och då får man förklara vad länken handlar om, så är reglerna för forumet.

bortförklaringar av vad? jaha jag får inte använda foliehatt med det om något utjatade får-begreppet är helt ok för dig att använda, låter ju jämlikt det.

Så ska ämnet chemtrails diskuteras eller ska det vara sandlåda?
Senast redigerad av kjellkritisk 2013-09-28 kl. 16:38.
Citera
2013-09-28, 19:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
oj oj oj så du har läst på, via wikipedia då =D du trodde ju att h a a r p grundades på 90-talet. ja jävlar vad påläst du är! =D fjant, försvinn! du vet inte ett jävla skit! =D
Ja det har alltid jag också trott, när menar du att HAARP byggdes då om det inte var 1993?

Edit: vore även intressant att höra mer om varför du anser att Wikipedia är en sådan pest när du uppenbarligen hämtar din egen information från youtube? (Eller du kanske har suttit helt isolerad från omvärlden och 'forskat' fram dina egna slutsatser om chemtrails och dylikt? )
Senast redigerad av SnakePlisssken 2013-09-28 kl. 19:35.
Citera
2013-10-06, 22:32
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det har alltid jag också trott, när menar du att HAARP byggdes då om det inte var 1993?

Edit: vore även intressant att höra mer om varför du anser att Wikipedia är en sådan pest när du uppenbarligen hämtar din egen information från youtube? (Eller du kanske har suttit helt isolerad från omvärlden och 'forskat' fram dina egna slutsatser om chemtrails och dylikt? )

Därför att Youtube är den heliga gralen för flaxmarodörer och flygande gifttunnor med Trent 1000 motorer.
Foliehattarnas antagonistterm "Fly-by-Poison" alt. fly-by-wire för oss andra, det är nästan så man skrattar lite (OT)
Dom har ju humor trots allt.

Så den här tråden växer ännu på längden, om det här hade varit midgårdsormen så hade Tor förmodligen fått en massiv hjärnblödning.
Citera
2013-11-27, 22:22
Medlem
Fyra20s avatar
Har inte läst tråden så jag vet inte var diskussionen har hamnat, men vad jag vet så har dom testat dessa chemtrails i USA och dom består b.la av aluminium och någon annan metall.

Om man tittar på ett vanligt komersiellt flygplan så lämnar dessa inte ens en "trail" efter sig och det är bara andra slags flygplan som sprutar ut chemtrails, för några veckor sedan såg jag ett flygplan som flög över mig som sprutade ut "rök" från 4 olika ställen längst bak.

Jag har inte "forskat" så mycket om detta men det verkar vara många som tror att metallerna i gasen dom sprutar ut hjälper till att göra hologram i himlen genom att ljuset studsar på det.

Om USA har en sådan teknik och vad den skulle vara användbar till verkar vara att fejka UFO-fenomen och liknande.
Citera
2013-11-27, 22:33
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Har inte läst tråden så jag vet inte var diskussionen har hamnat, men vad jag vet så har dom testat dessa chemtrails i USA och dom består b.la av aluminium och någon annan metall.

Om man tittar på ett vanligt komersiellt flygplan så lämnar dessa inte ens en "trail" efter sig och det är bara andra slags flygplan som sprutar ut chemtrails, för några veckor sedan såg jag ett flygplan som flög över mig som sprutade ut "rök" från 4 olika ställen längst bak.

Jag har inte "forskat" så mycket om detta men det verkar vara många som tror att metallerna i gasen dom sprutar ut hjälper till att göra hologram i himlen genom att ljuset studsar på det.

Om USA har en sådan teknik och vad den skulle vara användbar till verkar vara att fejka UFO-fenomen och liknande.

Om du hade läst tråden hade du vetat att det är ren dynga påhittat av folk som inte fattat vad kondensstrimmor är och inte rester efter foliehattarna som är det enda somverkar sprida sin okunskap. inga kommersiella flygplan som lämnar strimmor, jo tjena mittbena!

Det enda man kan hoppas på att du är ironisk eller trollar!
Citera
2013-11-27, 23:21
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Om man tittar på ett vanligt komersiellt flygplan så lämnar dessa inte ens en "trail" efter sig och det är bara andra slags flygplan som sprutar ut chemtrails.

Men herregud...var i jösse namn har du fått det ifrån ?? Jag har sett otaliga kommersiella flygplan lämna kondensstrimmor efter sig. Snacka om att vara i det "blå"
Citera
2013-11-28, 06:42
Medlem
Citat:
Proverna togs från regnpölar på marken. Proverna var alltså kontaminerade från marken, biltrafik och industrierna i närheten.
Citera
2013-11-28, 09:06
Medlem
Citat:

Aluminium är ett av jordskorpans vanligast förekommande metaller så det kommer du hitta precis överallt. Sen är många vardagsprodukter gjorda av aluminium. Allt ifrån en iPhone till bilar till flygplan (och motorer). Det skall även tilläggas att aluminium är en av de sämsta kondensationskärnorna du kan tänka dig så att det skulle uppstå mer "trails" efter flygplan som släpper ut aluminium än flygplan som inte gör det är löjeväckande. Den andra metallen som det ofta gafflas om är barium vilket är precis lika orimligt. Om du däremot mäter avgaserna från en vanlig flygmotor så kommer du att hitta både spår av aluminium och metalliskt barium så det är något som sitter och känner sig jävligt nöjd över sig själv för att det springer runt folk och tror på eländet.
Citera
2013-11-28, 12:17
Medlem
Fyra20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Aluminium är ett av jordskorpans vanligast förekommande metaller så det kommer du hitta precis överallt. Sen är många vardagsprodukter gjorda av aluminium. Allt ifrån en iPhone till bilar till flygplan (och motorer). Det skall även tilläggas att aluminium är en av de sämsta kondensationskärnorna du kan tänka dig så att det skulle uppstå mer "trails" efter flygplan som släpper ut aluminium än flygplan som inte gör det är löjeväckande. Den andra metallen som det ofta gafflas om är barium vilket är precis lika orimligt. Om du däremot mäter avgaserna från en vanlig flygmotor så kommer du att hitta både spår av aluminium och metalliskt barium så det är något som sitter och känner sig jävligt nöjd över sig själv för att det springer runt folk och tror på eländet.
Som sagt är inte insatt överhuvudtaget, något jag undrar över dock är varför vissa flygplan ser ut att spruta ut trails, nästan som när dom sprutar medel på odlingar medans vissa inte lämnar något efter sig alls.
Citera
2013-11-28, 14:28
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Som sagt är inte insatt överhuvudtaget, något jag undrar över dock är varför vissa flygplan ser ut att spruta ut trails, nästan som när dom sprutar medel på odlingar medans vissa inte lämnar något efter sig alls.

Om ett flygplan lämnar trails eller inte beror på faktorer som höjd,luftfuktighet och temperatur bland annat.
Citera
2013-11-28, 14:45
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Alla flygplan lämnar inte synliga kondensstrimmor, det bror på fuktigheten i luften.
Vissa försvinner på en millisekund, andra ligger kvar i flera minuter om inte längre, och bildar då så kallade cirrus-moln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in