2013-12-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Kommer aldrig att ske eftersom de förstår att det skulle förstöra deras världsbild.

Det kommer aldrig att ske på grund av att den stora majoriteten som begriper hur en LIDAR fungerar även begriper att Chemtrails är buffel och båg.
Citera
2013-12-27, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Kommer aldrig att ske eftersom de förstår att det skulle förstöra deras världsbild.

Har du tänkt på att detsamma gäller även dig? Du har ett precis som de som stenhårt tror på chemtrails ett trosystem i din hjärna och så fort någon utmanar detta går din hjärna in i ett primitivt stadie där du trycker bort all fakta och det görs omöjligt för dig att ta emot ny information.

Anledningen är att ditt trosystem fungerar som en levande organism som inte vill dö och går därför in i ett primitivt läge för att överleva.

Det är det ironiska i denna debatt. Båda sidor försöker övertyga den andra och i själva verket så ändrar ingen åsikt utan istället så skapar ni bara negativ energi mellan varandra.

Förstår ni inte att ni är precis som jehovas vittnen som knackar på dörren? Man kommer ingen vart med att argumentera eller att predika. Det är endast då någon är genuint öppen och intresserad då information kan tas emot.

Denna tråd kan liknas med två personer som står på vardera sida av en vägg och bankar huvudet emot väggen med hopp om att andra sidan ska förstå varför dom har fel.
Citera
2013-12-27, 08:53
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brorbengt
Har du tänkt på att detsamma gäller även dig? Du har ett precis som de som stenhårt tror på chemtrails ett trosystem i din hjärna och så fort någon utmanar detta går din hjärna in i ett primitivt stadie där du trycker bort all fakta och det görs omöjligt för dig att ta emot ny information.

Anledningen är att ditt trosystem fungerar som en levande organism som inte vill dö och går därför in i ett primitivt läge för att överleva.

Det är det ironiska i denna debatt. Båda sidor försöker övertyga den andra och i själva verket så ändrar ingen åsikt utan istället så skapar ni bara negativ energi mellan varandra.

Förstår ni inte att ni är precis som jehovas vittnen som knackar på dörren? Man kommer ingen vart med att argumentera eller att predika. Det är endast då någon är genuint öppen och intresserad då information kan tas emot.

Denna tråd kan liknas med två personer som står på vardera sida av en vägg och bankar huvudet emot väggen med hopp om att andra sidan ska förstå varför dom har fel.

Bra skrivet, men det som slår en mest är ju det faktum att de som tror på chemtrails vägrar ta emot sig information.
Tro mig, hade det funnits information som var TROLIG som visar på att chemtrails existerar i den form som foliehattarna menar - att det är dagliga besprutningar överallt på jorden så hade jag tänkt annorlunda.
Men så är ju inte fallet som vi vet...det handlar inte om tro.

T ex i tråden som skapades och låstes och hänvisade hit istället - där var det en som skrev ett inlägg med frågan "när såg ni klarblå himmel senast?". I somras säger jag. Finns ingen som kan säga emot mig på den punkten för det var i somras. Sen att h*n som frågade det inte hade det hemma hos sig - tough luck...
Citera
2013-12-27, 09:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brorbengt

Du kanske skämtar i ditt inlägg här ovan men jag får utgå från att du inte gör det för debattens skull.
Du jämför med Jehovas vittnen och religiös tro, där det av naturliga skäl helt saknas varje form av evidens. Men i fallet med chemtrails så är det ju väldigt enkelt att se att skeptikerna sitter med fakta och bevis för precis alla sina påståenden - till skillnad från "de troende" som helt saknar varje form av belägg för sina påståenden. Alltså borde det vara självklart för även de mest hängivna troende att (förutsatt att de är mentalt fungerande individer) kunna ta till sig av skeptikernas fakta och bevis och på så sätt inse att det inte finns anledning att tro på chemtrails.
OM en troende ändå inte vill, eller kan, förstå bevisen så vore det ju en ganska smal sak att bevisa att chemtrails existerar - exempelvis med hjälp av Lidar-mätning. Hittills har ingen bevisat, eller mig veterligen ens försökt bevisa, något sådant och därför finns det egentligen heller ingen anledning att tro att någon av chemtrailsförespråkarna kan vara annat än troll alternativt svagsinta.
Citera
2014-01-02, 09:57
Medlem
Vilka ställen på jorden besprutas INTE med chemtrails?

Skrev en tråd om detta men fick inga svar alls utan bara hånande kommentarer. Tex den här:

''det finns en tråd redan om detta och i den förklaras att detta är så inåt helvete korkat att sådana som du fattar att det är vanliga kondenstrimmor som syns''
''Finns det verkligen folk fortfarande som tror på chemtrails? Otroligt, vad sker med folk?''

Men hallå eller? Vi är ju faktiskt inne på konspirationer och alternativa teorier...! Mina frågor betydde liksom inte att jag absolut helt och fullt trodde på chemtrails utan skrev frågor istället för massa förklaringar att jag blablalbal kanske, kanske inte tror på detta.

Det jag ville ha svar på främst var i vilka länder som ni tror det besprutas minst i. (OM CHEMTRAILS FINNS)
Citera
2014-01-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toplesskivling
Det jag ville ha svar på främst var i vilka länder som ni tror det besprutas minst i. (OM CHEMTRAILS FINNS)
de länder det besprutas minst i är "alla" länder, då inga länder besprutas med chemtrails.

om vi ska förutsätta att dessa existerar hade jag gissat på att bolivia är det land som besprutas minst. detta baserar jag helt på slump utan någon som helst förankring i fakta eller verkligheten, vilket är i enlighet med hur övriga antaganden om chemtrails görs.
Citera
2014-01-09, 00:22
Medlem
Jag tror på att vi besprutas med chemtrails men kan även tänka mig att så inte är fallet.
Jag läser just nu på transportstyrelsens hemsida där dom beskriver "kondens" såhär: Kondensstrimmor bildas när ett flygplans varma avgaser blandas med den omgivande kalla luften och bildar ispartiklar. Kondensstrimmor ses som vita streck efter flygplan på himlen. I torr luft dunstar ispartiklarna snabbt och försvinner, i fuktig luft kan kondensstrimmorna däremot finnas kvar i flera timmar. I fuktig luft finns också risk att kondensstrimmorna växer då ispartiklarna tar upp vatten från omkringliggande luft.

Och så vidare...
Nu till en fråga: detta borde ju vara väldigt simpelt att bevisa i ett laboratorium med exakta förhållanden, är det någon som har hört talas om nåt experiment som gjorts?

Jag är ingen fysiker eller nåt, men dendär beskrivningen från transportstyrelsen verkar ganska konstig.
Citera
2014-01-09, 06:20
Medlem
Willy-45s avatar
[quote=ebarairie|
Och så vidare...
Nu till en fråga: detta borde ju vara väldigt simpelt att bevisa i ett laboratorium med exakta förhållanden, är det någon som har hört talas om nåt experiment som gjorts?

Jag är ingen fysiker eller nåt, men dendär beskrivningen från transportstyrelsen verkar ganska konstig.[/QUOTE]
För den som klarat grundkursen i fysik, gymnasiet (jag har kommit "en bit till..") så är förklaringen fullkomligt självklar!
När du andas ut i kallt fuktigt väder så kan du se samma sak själv..
Citera
2014-01-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
För den som klarat grundkursen i fysik, gymnasiet (jag har kommit "en bit till..") så är förklaringen fullkomligt självklar!
När du andas ut i kallt fuktigt väder så kan du se samma sak själv..

Såklart jag har tänkt på att de är samma sak som när man andas ut i kalluft, bara de att röken/dimman stannar ju inte kvar i luften i timmar utan går bort direkt...
Citera
2014-01-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebarairie
Såklart jag har tänkt på att de är samma sak som när man andas ut i kalluft, bara de att röken/dimman stannar ju inte kvar i luften i timmar utan går bort direkt...

Orsaken ligger i att atmosfäriska förhållanden diffar väldigt mycket mellan 1 möh till 10 000 möh.
Citera
2014-01-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Orsaken ligger i att atmosfäriska förhållanden diffar väldigt mycket mellan 1 möh till 10 000 möh.
Men när man kollar på folk som bestiger mount everest på 8000 meters höjd och ca 40- kanske så ser det fortfarande likadant ut när dom andas som hos oss på marken.
Citera
2014-01-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebarairie
Men när man kollar på folk som bestiger mount everest på 8000 meters höjd och ca 40- kanske så ser det fortfarande likadant ut när dom andas som hos oss på marken.
Om du läser citetet från Transportstyrelsen så ser du att det beror hur fuktig luften är. I torr luft dunstar partilarna snabbt...

Citat:
Ursprungligen postat av DrBajs
Med andra ord är chemtrails gift, och borde försvinna tycker jag.
Har du sett några kemiska strimmor (av diväteoxid som kräver tusentas liv varje år på jorden) från igår som inte har försvunnit idag? Alltså är problemet redan löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in