2013-12-03, 11:56
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Vem har påstått asylsökande? Vilken kultur? Asylsökande kommer från hela världen? Och, som jag har sagt tidigare, besök Boden på lunchtid en vardag och jag garanterar att du träffar på minst 20 st unga "Thailändskor" och även om det är en ren spekulation så tror jag inte särskilt många av dem följer med vare sig i tidningarna eller på Flashback.

OY skrev ursprungligen asylsökande på det inlägg du citerade.

Lunchtid är det säkert möjligt. Kvällstid är en helt annan sak.

Förövrigt har Boden har förhållandevis väldigt låg andel utrikes födda jämfört med riket.
Citera
2013-12-03, 13:01
Medlem
zero73s avatar
MB fick alltså vetskap om KJ redan hösten 2012. Ska vi tippa i början av oktober eftersom from den 5 oktober 2012 fick kontot en drake som profilbild istället för KJ. Tycker kontot låter som ett led av VBs stalkning av MB, men det intressanta är att MB således fick kännedom om KJs existens redan då - något han förnekat i såväl förhör som under ed i TR.

Ytterligare en lögn alltså.

Källa:
Pseudonymen Thomas Bergström finns under VBs facebook-konto upplagd som "Mormor/Farmor". https://www.facebook.com/bangsuan.no01/about
Kollar man vidare på Pseudonymen Thomas Bergström ser man att kontot skapades den 9 juli 2011 och har länken "kalleankaa".
https://www.facebook.com/kalleankaa
Citera
2013-12-03, 13:12
Medlem
Quarrels avatar
Är det någon som vet vad MB&AN:s katt heter?
Citera
2013-12-03, 15:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Det kan vara så att advokat Bo Forsberg har tillgång till den här nymodigheten som kallas Internet och läst om skvallret som går. En försvarsadvokats jobb går ut på att kritisera bevis mot sin klient och så en och annan tanke om rimligt tvivel.

Det är åtminstone så jag hade lagt upp det om jag varit KJs advokat:
"Låt oss glömma hunden, den har inget med det här att göra...och tejpen kan ha hamnat där vid ett annat tillfälle. Felringning till 112 och folk som hör skrik, det är sånt som händer. DNA på vristen? Dom hade ju sex, det är inget konstigt. Knivar och stämjärn som sägs kunna vara mordvapen? Finns dom hos KJ? Nä, kan inte dömma honom för saker han inte har. Hon var ju glad när hon gick...och tänk om det var en svartsjuk älskare till VB som gjort det? *Titta menande på MB* Även om has baklucka var full av VBs blod så tycker att min klient ska frikännas eftersom det finns rimligt tvivel."

EDIT: Uhm, trasiga quotes...? (Tror jag lagat dom, är det fel så ber jag ödmjukast om usäkt.)

Nej, jag betvivlar att Forssberg använder internetrykten i pläderingen för klientens oskuld. Jag tror att KJ nämnt MB och att KJ tror, alternativt vet, att VB:s karatetränare är inblandad i det här. KJ ljuger om vissa saker, men inte om andra. Om många saker, men inte om allt. Han ljuger om vad han själv gjort och inte gjort - men han är inte sorten som ljuger för att sätta dit någon helt oskyldig för att själv krångla sig ur en besvärlig situationen. Det är min erfarenhet av personer som uppvisar drag som jag även tycker mig se i KJ. Hovrätten kan bli en intressant historia.
Citera
2013-12-03, 15:08
Medlem
rayraviolis avatar
Det finns en person som förekommer i periferin i FUP som gör mig nyfiken. Jag nämner inga namn utan hänvisar till FUP. Eftersom mannen i fråga med största sannolikhet inte har med brottet att göra vore det synd att han lämnas ut här i tråden i onödan.

Under airsoftspelet den 11 maj kl 11.05 och 12.35 ringer KJ samtal till personen (s. 495-496).

Klockan 13.15 skickar han personens mobilnummer till vännen WL.

Det andra samtalet tas upp på sidan 498 med texten: "Tidpunkten i förhöret stämmer inte med (K:s) mastuppkopplingar. Dock verkar han ha varit på mast som täcker in Gideons väg kring klockan 12:35". Under den tidpunkten ska KJ ha varit långt från Gideons väg, som ligger i Södra Svartbyn inne i Boden. Jag har svårt att förstå vad den uppgiften handlar om, och funderar på om polisen intresserat sig för just det samtalet.

Nu till det egendomliga: I förhören (s. 1693) diskuterar KJ finska namn och säger att ett är vanligt och kan jämföras med namnet Andersson i Sverige. Sen lägger han till det förhållandevis ovanliga efternamnet på den personen jag intresserar mig för.

Personen är 55 år, bosatt i Luleå, har barn och verkar naturintresserad. Jag har lite svårt att få ett grepp om vilken relation han kan ha till KJ. Airsoft? Missing people?

Nån som vet? Det går bra att pm:a förstås.
Citera
2013-12-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Vem har påstått asylsökande? Vilken kultur? Asylsökande kommer från hela världen? Och, som jag har sagt tidigare, besök Boden på lunchtid en vardag och jag garanterar att du träffar på minst 20 st unga "Thailändskor" och även om det är en ren spekulation så tror jag inte särskilt många av dem följer med vare sig i tidningarna eller på Flashback.

Skulle gissa att dom går en SFI-kurs (Svenska För Invandrare).
Citera
2013-12-03, 16:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Inte hemma så kan inte kolla exakt vad det tar jag tänkte på. Men mark väl. Det skulle lika gärna kunnat vara AFs brud på väg till honom och so vittnet såg. Med det vill jag ha sagt att det finns nog en hej del kvinnor i Boden med asiatiskt utseende

AFs flickvänn TSS bor ju inte als i det Bodsvedjan området där den asiatisk utseende flickan sågs den 4 maj ca kl 9:30, utan enligt Hitta.se så bor hon på Slevvägen som ligger ca 1 1/2 km norr om Boden centrum.
Citera
2013-12-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
AFs flickvänn TSS bor ju inte als i det Bodsvedjan området där den asiatisk utseende flickan sågs den 4 maj ca kl 9:30, utan enligt Hitta.se så bor hon på Slevvägen som ligger ca 1 1/2 km norr om Boden centrum.
Måste man bo i bosvedjan för att gå förbi? AF bor i Sävast. Men jag har skrivit tidigare idag att jag blandat ihop det.
Citera
2013-12-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Kvalificerat skitsnack.

Försök inte plantera en trådsanning. Som jag visade står det klart och tydligt i FUP att AF och AFs mamma var ensamma hemma. Hans flickvän nämns inte.

FUP s1015

Försök inte plantera en trådsanning. Som jag visade står det klart och tydligt i FUP att AF och AFs mamma var ensamma hemma. Hans flickvän nämns inte.

FUP s1015
Citat:
Angelica berättar att hon och Alexander var hemma tillsammans hela lördagen den 4 maj 2013. De hade städ och tvätt-dag, Angelica säger att varken hon eller Alexander var utanför dörren på hela lördagen. Angelica säger att de hade tänkt åka till Inbyn för att hälsa på hennes styvpappa, men de åkte först dagen efter. Angelica säger att på söndagen så åkte hon och Alexander till Inbyn, annars var de bara hemma.

FUP s1011
Citat:
På fråga vad Alexander gjorde den 4 maj 2013. Alexander säger att han var hemma hela dagen och även hans mamma, Angelica var hemma. Alexander säger att han klev upp vid 10-tiden och sedan brukar han äta frukost. Alexander uppger att han inte var utanför dörren på hela dagen. Alexander spelade spel på datorn, han spelade strategispel. Alexander säger att även på söndagen (läs den 5 maj 2013) efter så var han hemma, så var även hans mamma.

FUP s1011

Dom säger emot varandra om vad de gjorde på söndagen. Konstigt att man inte går ut på hela dagen... Är bara hemma om jag typ har 41 graders feber och är dödssjuk. Men det kanske är bara jag...
Citera
2013-12-03, 18:08
Bannlyst
Hur som helst har KJ domts som skyldig!

Han kommer att vara inlast de narmaste 20-aren..Minst!

Med tanke pa hur sjuk han ar tror jag att han kommer att vara inlast till sin dod.
Citera
2013-12-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
OY skrev ursprungligen asylsökande på det inlägg du citerade.

Lunchtid är det säkert möjligt. Kvällstid är en helt annan sak.

Förövrigt har Boden har förhållandevis väldigt låg andel utrikes födda jämfört med riket.

Nja du...stämmer nog inte så bra det där. Skulle tro att vi ligger i den absoluta toppen t o m. I förhållande till vår storlek så tar vi emot massor av asylsökande. Lätt topp 10 i Sverige.
Citera
2013-12-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fanns det någon annan som var inblandad i den ombyggnaden?

Finns det någon som verifierar detta? Att en ombyggnad skedde?

Förutom penselinköpen mm på Coop?

Jag bara undrar.

Det är sådana frågor från allmänheten som får polisen i Boden att verka vara riktiga jävla dumskallar. De bör skämmas. Eller så mörkar de med flit. Det är ju en uppenbar ledtråd som ska följas upp. Och nej, den finns antagligen inte i slasken, eftersom man i fup drar fram allt man kan om undersökningen om MB. Låtsasbevakning... Alla viktiga spår är inte ens ifrågasatta/utredda av ngn i utredningen.

Utan man slätar över allt som skulle kunna ge resultat och att man verkligen hittar mordplats och styckningsplats. Vilket ställe är bättre än en inplastad restaurang? Hoppas han målade över blodfläckarna, så det kommer fram någon gång, när någon vettig och oberoende part tar tag i utredningen. Dit med likhundarna.

Det fattar väl vem som helst att kalle anka inte kunnat utföra detta mord, styckning osv.

Men man stirrar sig blind på de tekniska bevisen som k a n vara planterade. Oavsett om det är troligt eller ej, så finner jag det mer troligt än att KJ utfört detta på egen hand.
Sen får maggan och folden tycka vad dom vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in