2013-12-03, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du missförstår också tycker jag. Vad gör en asylsökande ung brud på den platsen vid den tiden, har du en rimlig och trovärdig förklaring?
AFs brud på väg hem till AF i Sävat. Hon är lik VB den tjejen.
Citera
2013-12-03, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
AFs brud på väg hem till AF i Sävat. Hon är lik VB den tjejen.

Och var fick du det ifrån?
Citera
2013-12-03, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var som själve fan...

Hur har detta kunnat undgå mordutredarna om det är så "uppenbart"?
Har de allesammans medvetet valt att titta åt "fel håll" i jakten på tjejens baneman eller
är det bara Kling och klang-nivå över hela utredningen så det kan inte bli annat än
skit av det hela? Är hela gänget kanske uppköpta av den så inflytelserike och fruktade mannen
Mr Sushi som tråden har så förtvivlat svårt att slita sig ifrån

Du kan ju börja med att besvara dina egna frågor.

Bara ett försynt förslag.
Citera
2013-12-03, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Lägligt i så fall, eftersom restaurangen antagligen var inplastad, då mb höll på att måla om.

Fanns det någon annan som var inblandad i den "ombyggnaden"?

Finns det någon som verifierar detta? Att en ombyggnad skedde?

Förutom penselinköpen mm på Coop?

Jag bara undrar.
Citera
2013-12-03, 02:52
Medlem
[quote=Theforeigner|46411314]
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove

Jah, jag tror förståss att svaret mycket väll kunne vara att MB redan visste att VB var död.
Ni måste åter ha glömt att mycket av förhören med MB finns i slasken.
Orka älta detta m MB mer. samma sak om och om igen.

Rätt man sitter åtalad och skyldig. Det är han och endast han som styckmördat VB.
MB har inte ens ett motiv som är hållbart. Inte det ni kommit fram med. Det är fjortisfasoner att tro på VB som nåt slags hot mot äktenskapet.
Lägger snart ner denna tråd helt som endast är intresserad av att älta allt gammalt om och om igen. Kommer man med några nya infallsvinklar eller teorier är man knäpp. det kommenteras inte ens.

Vad är MBs motiv? Har han tid och om ork detta mord? Skulle han klara av att planera detta mord? Svar Nej.
Vad är det som får er att tro att han är skyldig till detta mord.
Patetiskt är vad det är
Citera
2013-12-03, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och var fick du det ifrån?
från AFs och hans mammas förhör, hans tjej hade kommit till dem dem 4e. Hon är Thai-tjej
Citera
2013-12-03, 02:59
Medlem
zero73s avatar

Framgår det när och av vem MB fick reda på att VB var försvunnen?
Citera
2013-12-03, 03:03
Medlem
Citat:
[QUOTE

Det är fjortisfasoner att tro på VB som nåt slags hot mot äktenskapet.

Det var absolut inte vad AN uttryckte. Eller upplevde det som.

Hon kanske var en fjortis, även hon?
Senast redigerad av Remark 2013-12-03 kl. 03:14.
Citera
2013-12-03, 03:08
Medlem
zero73s avatar
Citat:
från AFs och hans mammas förhör, hans tjej hade kommit till dem dem 4e. Hon är Thai-tjej

I det förhöret nämns inget om att AFs flickvän kom hem till honom den 4:e maj.

FUP s1015
Citat:
Angelica berättar att hon och Alexander var hemma tillsammans hela lördagen den 4 maj 2013. De hade städ och tvätt-dag, Angelica säger att varken hon eller Alexander var utanför dörren på hela lördagen. Angelica säger att de hade tänkt åka till Inbyn för att hälsa på hennes styvpappa, men de åkte först dagen efter. Angelica säger att på söndagen så åkte hon och Alexander till Inbyn, annars var de bara hemma.
Citera
2013-12-03, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

FUP s1015

Så minns jag också det.
Citera
2013-12-03, 03:21
Medlem
[quote=Remark|46412237]
Citat:

Det var absolut inte vad AN uttryckte. Eller upplevde det som.

Hon kanske var en fjortis, även hon?

Äh sådana nötter ni är, väljer att inte förstå vad jag menar
Vet ni vad det innebär att vara gift länge med en människa och vilka band man skapar, vet ni vad ett ä
äktenskap är överhuvudtaget? Tror ni att sex är det högst prioriterade inom ett äktenskap med några år på nacken?
Finns andra skäl som väger mycket tyngre. Vänskap, ekonomi, barn tex. Sex betyder kanske en 20procent. jämför det med hur ungdomar har det. Där nivån kanske 80 procent betydelse har sexet. Fattar du då vad jag menar med fjortisfaoner? Ett äktenskap är som ett partnerskap i ett företag. Ingenting annat. Lite lek vid sidan ruckar inte på det. Det har även med vilken generation- hur gammal man är, äktenskapets betydelse idag har inte samma betydelse för oss i dem äldre generationen.
Och om du menar ANs utspel på facebook så tar det skrivet för att hon tar irriterad över situationen med att ha en liten brud som är efterhängsen. Vem vet vad MB sagt om alla sms och försök från VB. Skylla på den andra kvinnan är mannens klassiska grepp för att skylla ifrån sig hela skulden. Men inte är det ett motiv till detta sjuka mord.
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-03 kl. 04:02.
Citera
2013-12-03, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

FUP s1015
Inte hemma så kan inte kolla exakt vad det tar jag tänkte på. Men mark väl. Det skulle lika gärna kunnat vara AFs brud på väg till honom och so vittnet såg. Med det vill jag ha sagt att det finns nog en hej del kvinnor i Boden med asiatiskt utseende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in