2013-12-03, 06:07
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varför är svenskar inte kriminella? I större utsträckning, medans invandrarna är det. Det har väl med att invandrare inte får integrera sig och skaffa jobb?

Hade de haft jobb hade de inte varit kriminella, eller?

Haha, får de inte integrera sig och skaffa jobb? Hade de trots allt fått tag på jobb så hade de kanske varit mindre kriminella, för att de har mindre tid över. Samtidigt väljer nog de flesta invandrare den bekväma kriminella vägen, uppbackad av en konstant och kravlös försörjning från svenska staten. Trams, är vad du håller på med.
Citera
2013-12-03, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Du har förstås fel. Ca 50% av alla häktade talar inte ens svenska. På landets fängelser är ungefär 95-100% icke svenskar. I den offentliga statistiken så dyker Mustafa och Aboouko upp som Övriga nordiska medborgare, för att de råkar ha ett danskt pass. Bakom namn som Lundgren och Gustavsson döljer sig ofta en zigenare. Pekka som dumpades av Helsingfors´socialstjänst i Sverige på 80-talet är också "svensk" i den offentliga statistiken. Detsamma gäller tusentals andra invandrare.

Några svenskar hittar man bara undantagsvis i svenska fängelser. Kriminalitet är till nästan hundra procent ett importerat problem.

Seriöst? 95-100% icke svenskar i fängelset? Källa på det? Du är nog dagens rikspucko om du ens själv tror på ditt snack.
Citera
2013-12-03, 09:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja alla finanshajar som utför ekobrott dagarna i ända är verkligen urkorkade. Snacka om att tolka statistiken till ens egen fördel då man bara tittar på vissa typer av brott.

Det är större sannolikhet att brott kan kopplas till empatistörningar och psykopati än relaterat till IQ.
Är du ett missförståndsproffs?

I statistiken har man tittat på alla som är dömda för brott, oavsett typ & kontrollerat det mot deras IQ, då får man fram dessa siffror. Om du sen kommer dragande med att det finns individer med högre IQ som minsann också begår brott, ja då har du inte riktigt fattat principen med statistik.

Läste du inte det jag citerade från Wikipedia? Har du någon invändning mot den vetenskapliga validiteten av det som stod där så får du gärna presentera forskning som talar för en alternativ teori.
Citera
2013-12-03, 10:15
Bannlyst
Svenskar är smartare och mer organiserade i sina brottsliga handlingar. Man planerar bättre och kan både språket och systemet.
Någon nämnde dessutom tidigare att svenskar bränner sprit, fuskar med skatten, dricker oftast alldeles för mycket och när man gör dessa saker gör man det snyggt.

Den lyxen saknar många invandrare, akut behov av pengar... Hemska upplevelser tidigare i livet är faktorer som bidrar till att de skiter i konsekvenserna.
Finns det inga jobb och socialens smulor inte räcker så måste man liksom... Det var HA och Bandidos som startade gängkrigen i Sverige....

Dessutom är det bevisat att om jag som arbetsgivare har två personer på intervju för samma jobb så anställer jag personen som är mest lik mig själv (trots att de båda besitter samma kunskap). Vem fan anställer en neger eller zigenare)?! "AAA MEN KONSTIGT"- säger många.. Men det är just denna onda spiral som knullar hela samhället i längden...

Hellre fria 10 där 9 egentligen är skyldiga än att sätta dit 10 och man råkar få med en oskyldig...
Senast redigerad av nomorewarffs 2013-12-03 kl. 10:20.
Citera
2013-12-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Vilka slutsatser man drar spelar oerhört stor roll! Säg att folk som äter på McDonalds visar sig vara mycket mer brottsliga än de som inte gör det, och drar slutsatsen att det är McDonalds som det är fel på, och förbjuder det, när det i själva verket handlade om att människor med dålig utbildning och lite pengar var mer troliga att äta på McDonalds, och var kriminella på grund av det!

1. Ja.

2. Dålig utbildning och lite pengar. Du med flera vill fortsätta hävda att detta är problemet. Varför?
Det finns otaliga svenskar med ingen eller dålig utbildning och som dessutom är fattiga, utan att för den saken skull hänge sig åt gruppvåldtäkter eller grova våldsbrott.
Klass, ekonomi och utanförskap kan uppenbarligen inte förklara den överrepresentation som invandrare står för i grova våldsbrott.
Varför vill du, och andra med dig, se genom fingrarna med detta? Är det så enkelt att ni helt sonika har lägra krav på invandrade människor, att ni helt enkelt inte förväntar er ett civiliserat beteende av dessa?
Citera
2013-12-03, 11:13
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Jo, visst ser jag att det är så du "argumenterar", därför tyckte jag att det var dags för dig att leverera en källa.
Att andra i tråden också struntar i källor ger inte dig någon ursäkt, det är trots allt du som kommer med de mest huvudlösa påståendena helt i avsaknad av logiska belägg.

(Att t.ex. svenskar döms oftare för bokföringsbrott har sin förklaring i att svenskarna driver 2,13 ggr fler företag per capita samt att de i absoluta tal är ca 3 ggr fler. Dessutom är de inom dessa företag med största sannolikhet överrepresenterade bland revisorerna.)

Varför detta otroliga behov för bekräftelse? Länka trådar till folk som blir "aegda" i signatur. Mer p12 beteende har jag då aldrig sett på flashback. Känner du dig så jävla korkad att du varje dag behöver påminnas om dina bedrifter i diskussionsforumet så bör du kanske lägga mer fokus på att uppnå bedrifter irl
Varför inte försöka bidra till diskussionen istället, eller åtminstone läsa tråden innan du postar?

Som jag redan sagt, jag har inga källor... jag bara svamlar. Så nu kan du gå iväg och gråtrunka dig till sömns i ditt egna ego så mår du säkert lite bättre sedan.
Citera
2013-12-03, 11:20
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
Relativt sett i världen har svenskar: hög empati, låg impulsivitet, högt medel-IQ, vilket ger låg kriminalitet, speciellt våldsbrott. Detta är i mycket hög grad genetiskt.

Jag håller med dig till 100%.

Det finns dock en undantagsregel då samma svenne som är skötsam om vardagarna tycker om att häva i sig en 15-20 bira på fredagen och lördagen och då även gärna begår förtal, våldsbrott, fyllekör, kränker, trakasserar och allmänt svinar runt i stan till 5 på natten med en aktuell IQ på 20% av normalstadiet, detta ökar statistiken enormt och gör helgsvennen lika kriminell som förortsturken.
Citera
2013-12-03, 11:25
Medlem
dubbelpost.
Senast redigerad av Oskar. 2013-12-03 kl. 12:01.
Citera
2013-12-03, 11:25
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Låter rimligt. Men arbetslöshet och utanförskap gör det inte lättare för dem.

De kommer alltid vara utanför så länge det finns Svenskar som man kan anställa istället. Därför blir det problem och därför ska vi stänga gränserna och skicka tillbaka packet.

Är oxå i ett utanförskap. Jag kan inte tagga med på en vecka till Åre eller en spontanweekend till london för en match o pils då jag inte har råd. Men får väl skylla på arblöshet o utanförskap så är ett rån mindre allvarligt i samhällets ögon
Citera
2013-12-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varför är svenskar inte kriminella? I större utsträckning, medans invandrarna är det. Det har väl med att invandrare inte får integrera sig och skaffa jobb?

Hade de haft jobb hade de inte varit kriminella, eller?
Naturligtvis är vi svenskar också kriminella. Det har funnits fängelser här långt innan vi hade någon betydande invandring och det finns fortfarande en lång rad interner med ursvenskt påbrå. Vidare finns det ostraffade svenskar som bedriver kriminell verksamhet, det måste du väl ändå veta?
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Du har förstås fel. Ca 50% av alla häktade talar inte ens svenska. På landets fängelser är ungefär 95-100% icke svenskar. I den offentliga statistiken så dyker Mustafa och Aboouko upp som Övriga nordiska medborgare, för att de råkar ha ett danskt pass. Bakom namn som Lundgren och Gustavsson döljer sig ofta en zigenare. Pekka som dumpades av Helsingfors´socialstjänst i Sverige på 80-talet är också "svensk" i den offentliga statistiken. Detsamma gäller tusentals andra invandrare.

Några svenskar hittar man bara undantagsvis i svenska fängelser. Kriminalitet är till nästan hundra procent ett importerat problem.

Du måste väl själv inse hur orimligt det där är?
Citera
2013-12-03, 11:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Intressant lista över "Svenskar" som är internationellt efterlysta. Det känns som om det är relevant för den här tråden.

Swedens Most Wanted.
Citera
2013-12-03, 12:03
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Varför detta otroliga behov för bekräftelse? Länka trådar till folk som blir "aegda" i signatur. Mer p12 beteende har jag då aldrig sett på flashback. Känner du dig så jävla korkad att du varje dag behöver påminnas om dina bedrifter i diskussionsforumet så bör du kanske lägga mer fokus på att uppnå bedrifter irl
Varför inte försöka bidra till diskussionen istället, eller åtminstone läsa tråden innan du postar?

Som jag redan sagt, jag har inga källor... jag bara svamlar. Så nu kan du gå iväg och gråtrunka dig till sömns i ditt egna ego så mår du säkert lite bättre sedan.
Ånej, aj vad ont din träffsäkra analys av min person gjorde..
För att vara någon som lägger sådan vikt vid att bidra till diskussionen borde du kanske följa ditt eget råd snarare än att komma med dessa infantila påhopp om "ego", "gråtrunk" etc. (om du vill diskutera uppenbart "p12-beteende" så är jag game)

Nu föreslår jag att du antingen belägger något av dina många påståenden hjälpligt eller slutar trolla här i tråden.
Du kan ju inleda med någon form av statistik över domar som visar på en faktisk överrepresentation för svenskar i något sammanhang. Eller åtminstone en artikel som stödjer dina åsikter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in