2013-12-02, 22:32
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Dåliga ekonomiska förutsättningar och låg utbildning samt utanförskap leder till kriminalitet.

Va?!
Dålig utbildning? Var det inte Mona Muslim som sade att hon var trött på alla Läkare som var negrer som tvingades köra taxi i Stockholm.
Alla ni vänstervurmare brukar ju annars framhäva hur välutbildade den mörke-mannen är.
Hen är tandläkare, hjärnkirurg, raketforskare och professorer.

Nejdu bäste "Kabeldragare" här har du allt målat in dig i ett hörn.
Citera
2013-12-02, 23:44
Medlem
Gargameliks avatar
Relativt sett i världen har svenskar: hög empati, låg impulsivitet, högt medel-IQ, vilket ger låg kriminalitet, speciellt våldsbrott. Detta är i mycket hög grad genetiskt.
Senast redigerad av Gargamelik 2013-12-02 kl. 23:46.
Citera
2013-12-03, 00:27
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny.persson
Va?!
Dålig utbildning? Var det inte Mona Muslim som sade att hon var trött på alla Läkare som var negrer som tvingades köra taxi i Stockholm.
Lugna dig med halmgubbarna nu.
Förnekar du att fattiga med dålig utbildning är mer benägna att begå brott?

Citat:
Alla ni vänstervurmare brukar ju annars framhäva hur välutbildade den mörke-mannen är.
Hen är tandläkare, hjärnkirurg, raketforskare och professorer.
Halmgubbarna bara regnar från skyarna!

Citat:
Nejdu bäste "Kabeldragare" här har du allt målat in dig i ett hörn.
Jag har trängts in i ett hörn av marscherande halmgubbar!
Citera
2013-12-03, 00:31
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varför är svenskar inte kriminella? I större utsträckning, medans invandrarna är det. Det har väl med att invandrare inte får integrera sig och skaffa jobb?

Hade de haft jobb hade de inte varit kriminella, eller?

Hahahahaha trolltråd. I vilken gen i svenskarna ligger denna "aldrig begå något olagligt" genen?
Vänd på steken istället. Brott handlar om en klassfråga. Där lägreklasser använder våld och högre ekonomi. Sedan kan du med tummen och arslet förstå vilka som är överrepresenterade i varsin fålla.
Citera
2013-12-03, 00:32
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Att gener har en betydande inverkan på kriminalitet blir tydligt om man beaktar skillnaden i kriminalitet mellan män och kvinnor, där de flesta nog inser att skillnaden beror på nedärvda beteendemönster. Män tenderar att vara aggressivare än kvinnor, på gott och ont, med mera.

Jag skulle nog kunna tro på att män har lättare att ta till våld pga gener. Men jag tror att det sociala arvet har ännu större inverkan.
Citera
2013-12-03, 00:36
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Nej, jag menar precis vad jag skriver.

Det är du som påstår att gener spelar en roll. Sålänge som man uppmärksammar den enorma diskrepansen i vilka konsekvenser det finns mellan svenska och invandrartäta områden, så får man dra vilka slutsatser man vill for all I care.
Vilka slutsatser man drar spelar oerhört stor roll! Säg att folk som äter på McDonalds visar sig vara mycket mer brottsliga än de som inte gör det, och drar slutsatsen att det är McDonalds som det är fel på, och förbjuder det, när det i själva verket handlade om att människor med dålig utbildning och lite pengar var mer troliga att äta på McDonalds, och var kriminella på grund av det!

Citat:
Men för att besvara din fråga halvt åtminstone: Jag utesluter inga orsaker till diskrepansen, heller inte genetik. Åtminstone inte tills dess man uppvisar en trovärdig förklaring som utesluter just genetik.
Jag instämmer!
Citera
2013-12-03, 00:39
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Lugna dig med halmgubbarna nu.
Förnekar du att fattiga med dålig utbildning är mer benägna att begå brott?

Halmgubbarna bara regnar från skyarna!

Jag har trängts in i ett hörn av marscherande halmgubbar!

Nedå.
Det jag förnekar är det att fler fattiga svenskar än fattiga negrer begår brott och lever av sin kriminalitet.
Du kanske missade DNs undersökning av vila områden som tex var lärartäthet och fick mest resurser (nu i detta fallet gällde det främst skolan) men här så var det förorterna där negrerna hängde som hade flest lärare.

Så tydligen hjälper varken en massa sociala insatser, lärare och Ipads för negrer kommer alltid att vara just negrer och begå en massa skit (läs kriminalitet)
De är på något sätt predestinerade till att nu och för all framtid alltid bete sig som om de bodde i djungeln.

Så halmgubbar vet jag inte, men däremot naiva vänstermänniskor som är dåligt pålästa tror jag mer det är som målar ständigt in sig.
Citera
2013-12-03, 00:45
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En viktig faktor är IQ-fördelningen inom en viss grupp. Det är sedan länge känt att dom som ligger mellan 70 & 90 i IQ är mest brottsbenägna.
Ja alla finanshajar som utför ekobrott dagarna i ända är verkligen urkorkade. Snacka om att tolka statistiken till ens egen fördel då man bara tittar på vissa typer av brott.

Det är större sannolikhet att brott kan kopplas till empatistörningar och psykopati än relaterat till IQ.
Citera
2013-12-03, 01:01
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja alla finanshajar som utför ekobrott dagarna i ända är verkligen urkorkade. Snacka om att tolka statistiken till ens egen fördel då man bara tittar på vissa typer av brott.

Det är större sannolikhet att brott kan kopplas till empatistörningar och psykopati än relaterat till IQ
.

nej, detta är enbart naivt att tro.
Det är skillnad på brott och brott.

Hur stor prevalens av kriminella finanspsykopater tror du vi har i relation till stenkastande neger ungar i förorterna?
Citera
2013-12-03, 01:35
Medlem
Aretha5os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny.persson
nej, detta är enbart naivt att tro.
Det är skillnad på brott och brott.

Hur stor prevalens av kriminella finanspsykopater tror du vi har i relation till stenkastande neger ungar i förorterna?

om man säger såhär då, en bild tagen ur verkligheten i den stad där jag bor så är läget ungefär såhär:

Polisen håller till i förorten och säger aja baja till unga invandrar gäng som vandaliserar misshandlar och rånar, i centrum finns det inte en enda nattklubb kvar som ägs av svenskar utan maffia av alla de slag har lagt beslag på hela marknaden.

Jag har sett pistoler avfyras mitt i centrum flera gånger, blanka knivar i utelivets gatuljus, 16 mot en situationer fler gånger än vad jag kan räkna. jag kan fortsätta hela natten...

någon ynklig enstaka gång har jag sett svenskar bråka med varandra, oftast i dessa fall över en tjej och en gång var det en utlänning som klappade till sin kvinna på öppen gata och det slutade med att två vänligt sinnade hårdrocks bröder som hyste mer respekt för kvinnor matade efter honom med sina nävar.. här kommer twisten, när de hade slagit ner honom för sin onda gärning slutade dem. han landade på marken, dem slutade. det hör man inte varje dag nu för tiden va?

tror att det räcker med detta sagt.
Citera
2013-12-03, 02:03
Medlem
Alla svenskar är "kriminella".

Detta beror på definitionen av kriminell. Med den högst kritiska definitionen att kriminell betyder någon som brutit mot lagen så är det väldigt troligt att varenda svensk vid någon tidpunkt i livet, omedvetet eller medvetet, brutit mot någon typ av lag. Ditt påstående är därför helt felaktigt, för att inte säga idiotiskt.

Din definition av kriminell är snarare någonting åt det hållet att: dina egna subjektioner gällande vad det innebär att vara kriminell är influerad av uppfattningar som inte är dina egna; utan projicerade subjektioner som samhället (eller andra inflytanden på din verklighetsuppfattning) har tvingat ditt förslavade psyke att acceptera; vilket ur ett frihetsperspektiv blir intressant, då slutsatsen blir att du inte insett ditt eget fängelse; ramen som du accepterat som "verklighet" är egentligen ditt eget mentala fängelse, där du är ett offer för dina egna subjektioner; vilket blir riktigt intressant när detta förs in på moralfilosofiska frågor gällande exempelvis rätt och fel ur vilket det kontextuella kulturella sammanhanget blir av absolut kritisk betydelse: det som är rätt i det ena samhället kanske inte är fel i det andra--diskussionen om vad som är att betrakta som kriminellt.

Vad som egentligen är att betrakta som verkligt kriminellt kan således vara påståendet att anse andra som kriminella för att de inte konformeras så lätt till den socialt accepterade kulturen som de vistas i, oavsett om de är födda i den eller inte.

För att förtydliga ovanstående möjligen kontroversiella stycke så vill jag bara poängtera implikationerna av ett samhälle fritt från "kriminalitet". Detta innebär en extremt homogen befolkning där oliktänkande (innebärande befolkning vars beteende inte accepteras av samhället) inte accepteras i någon utsträckning--det totalitära, icke-progressiva samhälle som utropats som "utopiskt" av människorna som lever i det och som helt accepterar rådande ordning.

Vila.
Citera
2013-12-03, 05:33
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Jag skulle nog kunna tro på att män har lättare att ta till våld pga gener. Men jag tror att det sociala arvet har ännu större inverkan.
Att samma överrepresentation inom brottslighet uppkommer vart än vissa invandrargrupper uppenbarar sig i västvärlden tyder på att det finns generella gruppskillnader som vi inte kan utplåna genom att bedriva social ingenjörskonst.

Enligt BRÅ så kvarstår merparten av invandrares överrepresentation inom brottslighet när man kontrollerar för socioekonomisk status:

"Invandrarnas överrepresentation i brottslighet förklaras således inte av en ogynnsam fördelning vad gäller kön, ålder och bostadsort (&) Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade än svenskar när det gäller socioekonomisk status."
http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/
http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/

Fler studier tas upp här:
https://www.flashback.org/t1827271

"Jämlikhet" är bara en fantasi.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-12-03 kl. 05:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in