2012-03-26, 21:08
Medlem
Jag tycker alla rasfrämlingar ska slängas ut, inklusive judar, förlåt, i synnerhet judar.
Citera
2012-03-26, 21:24
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Oj! Det var värst vad jag åkte på en utskällning. Efterbliven är jag också. Jo, jag tackar, jag. Några argument hade du förstås inte, så det blir en ignore på dig.

Inga argument? Jag skrev precis i mitt tre meningar långa inlägg att populationen är normalfördelad. Det är inte mitt fel att du inte gått ur grundskolan.
Citera
2012-03-26, 21:26
Medlem
Sluta kalla dom svenskar!
Citera
2012-03-26, 21:36
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Fy fan vad ful hon är. Vad är det för person som jobbar på en tidning men inte ser skillnad på de och dem?

Citat:
147 svenskar och 166 av utländsk härkomst. Hur det ser ut på förundersökningssidan kan jag dock inte uttala mig om.

Någon som vet hur det ser ut på förundersökningssidan?
Citera
2012-03-26, 21:45
Medlem
Varför räknas bara dömda våldtäkter? Det sker ju runt 6000 våldtäkter per år i Sverige!
Citera
2012-03-26, 21:48
Bannlyst
Citat:
Det bor ca 9,5 miljoner människor i Sverige. Hundratal av miljoner ger upphov till ett ganska stort statistiskt fel. Om vi räknar lite på det. Det finns ca 1,7 miljoner invandrare i Sverige, beroende på hur man räknar. Återstående 7,8 miljoner invånare är alltså svenskar.

Svenskar: 147/7800000=0,00188%
Invandrare: 166/1700000=0,00976%

Skillnaden kan tyckas stor, men det är väldigt små siffror. Om vi istället tittar på befolkningen som inte våldtar, då ser det ut såhär.

Svenskar: 99,998%
Invandrare: 99,990%

Slutsatsen måste vara att varken svenskar eller invandrare våldtar i någon större mängd. Även om invandrare är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken så representerar de ju inte invandrare i stort som grupp.

Herrejävlar. Det betyder att om Kina bestod helt av våra invandrare så skulle drygt 126941 våldtäkter begås!!! Varje år!!!

Det motsvarar 348 st per dag! 348 våldtäkter per dag.

Räkna bort majoriteten av våra invandrargrupper som faktiskt uppför sig(vita européer, östasiater etc) så skulle de enkelt nå 1000 per dag. Tänk dig att slå på nyheterna och se att nyhetsberättaren är själaglad p.g.a. att det endast skett 800 våldtäkter dagen innnan. Som döms, tänk dig andelen som aldrig fälls eller ens anmäls?

Det är mycket sjuka människor vi har att göra med. Mycket sjuka människor.
Citera
2012-03-26, 21:53
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Efterbliven är jag också.

du har inga argument

Citat:
Jo, det kan tyckas så, men det är ändå en så liten samplemängd att det blir ett jättestort statistiskt fel. Bättre att titta på de större mängderna. Hur många procent är laglydiga. De allra flesta, visar det sig, oavsett härkomst.

Vad spelar det för roll? tycker du inte att man ska uppmärksamma detta på grund av att majoriteten inte anmäls för våldtäkt, ungefär som att man inte ska uppmärksamma våldet mot kvinnorna eftersom majoriteten av alla män slår inte kvinnor?

Vi hade fortfarande sluppit majoriteten av alla våldtäkter om vi inte släppt in invandrarna
Om invandringen 3-dubblar brottsligheten i ett land så är inte det ett problem då?
Ska man fortsätta släppa in invandrare om man vet att det kommer att ytterligare 3-dubblas?

Ungefär: om vi legaliserar mord då kommer antalet mord 3-dubblas. Men majoriteten av alla människor mördar inte, så därför så legaliserar vi det.
Detta är precis samma argument.
Citera
2012-03-26, 22:16
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vertical
Vilken värld lever du i, för det första är det inte ens en varannan dag enligt dem statistiken. Och verkligheten är ju nästintill garanterat 20 gånger mer än vad som skrivs där. De flesta anmäler aldrig, och få av de som anmäls leder till dom.

Fler invadrare våldtar, dåså det är fel med sverige. Våldtäckter... idioter.

147 + 166 = 313 är cirkus ett år!

Flåt vad är fel med Sverige och vilka kallar du idioter.

Vet inte hur du tolkade mitt inlägg, men jag blev enbart rasande över att det är så förbannat med våldtäkter i vårt land. Sen skiter jag fullständigt vartifrån dom kommer, våldtäktsmän är ryggradslösa små äckliga jävlar som förtjänar ett skott i nacken allihop
Senast redigerad av SleighBells 2012-03-26 kl. 22:18.
Citera
2012-03-26, 22:19
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Jag trodde först att du var ironisk och gjorde dig rolig på Oísin Cantwell bekostnad men det är uppenbart att du är seriös. Vi ska kunna diskutera våldtäkt, invandrares överpresentation och det faktum att majoriteten av gärningsmännen som dömdes för våldtäkt år 2010 var personer med utländsk härkomst. Bara för att majoriteten av befolkningen inte begår våldtäkt så innebär det ju inte att vi inte ska kunna diskutera det ändå. Eller?

Det enda du gör när du lyfter fram de siffrorna i denna diskussion är att förminska och osynliggöra det samhällsproblem som våldtäkt faktiskt är. Visst ska man inte överdramatisera det hela men vi ska kunna diskutera ämnet utan att det marginaliseras.

Lägg lite mer energi på att diskutera det sjuka faktum att personer med utländsk härkomst var i majoritet när det kom till dömda våldtäktsmän år 2010 i Sverige.

Jag är inte ironisk, men man kan säga att jag trollar med siffror. Egentligen finns det inte underlag för att säga vare sig bu eller bä. Vad jag vill säga är att vi tittar på fel saker av fel orsak. Våldtäkt är ett fruktansvärt brott. På vilket sätt hjälper det att dela in våldtäktsmännen i svenskar och invandrare? Kan vi inte göra en könsfördelning istället? Om det visar sig att män är överrepresenterade bland personer som är dömda för våldtäkt så är det ju tydligt att det är alla män som måste slängas ut ut landet. Det säger jag förstås inte för att jag har en feministisk agenda, utan för att jag är "realist".
Citera
2012-03-26, 22:35
Medlem
Citat:
Jag är inte ironisk, men man kan säga att jag trollar med siffror. Egentligen finns det inte underlag för att säga vare sig bu eller bä. Vad jag vill säga är att vi tittar på fel saker av fel orsak. Våldtäkt är ett fruktansvärt brott. På vilket sätt hjälper det att dela in våldtäktsmännen i svenskar och invandrare? Kan vi inte göra en könsfördelning istället? Om det visar sig att män är överrepresenterade bland personer som är dömda för våldtäkt så är det ju tydligt att det är alla män som måste slängas ut ut landet. Det säger jag förstås inte för att jag har en feministisk agenda, utan för att jag är "realist".

Varför ska vi bara stanna vid kön? Jag ser gärna att vi fortsätter med ålder, utbildning och etnokulturell identitet. Vi borde göra detta för att underlätta arbetet med att förhindra våldtäkter och göra det arbetet så effektivt som möjligt.

Genom att kartlägga och identifiera vilka grupper i samhället som är mest brottsbenägna så har vi ett perfekt utgångsläge att minska antalet våldtäkter. Genom riktade insatser och utbildning kan vi få till en attitydförändring och cementera en sund kvinnosyn i Sverige. De flesta har redan det men i vissa grupper så finns det en hemsk syn som är mer frekvent än i andra grupper.

Om vi identifierar att till exempel somaliska män i åldrarna 16-35 som anlänt till Sverige utan utbildning eller jobb är överrepresenterade så kan det vara läge att införa ett statligt utbildningsprogram om skyldighet och personligt ansvar. Det gäller då att berätta för dessa personer hur man ska förhålla sig till andra och kvinnor. Integration är ett viktigt steg i detta. Om de inte identifierar sig med kvinnor och män från majoritetssamhället så tror jag att deras benägenhet till brott ökar.

Deras val att begå ett brott och tillfredsställa deras begär blir enklare att göra då den moraliska tröskeln är lägre att ta sig över när de inte ser brottsoffren som medmänniskor utan snarare som svennehoror och svennar.
Citera
2012-03-26, 22:36
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Vad spelar det för roll? tycker du inte att man ska uppmärksamma detta på grund av att majoriteten inte anmäls för våldtäkt, ungefär som att man inte ska uppmärksamma våldet mot kvinnorna eftersom majoriteten av alla män slår inte kvinnor?

Vi hade fortfarande sluppit majoriteten av alla våldtäkter om vi inte släppt in invandrarna
Om invandringen 3-dubblar brottsligheten i ett land så är inte det ett problem då?
Ska man fortsätta släppa in invandrare om man vet att det kommer att ytterligare 3-dubblas?

Ungefär: om vi legaliserar mord då kommer antalet mord 3-dubblas. Men majoriteten av alla människor mördar inte, så därför så legaliserar vi det.
Detta är precis samma argument.

Om vi säger såhär. Skulle inte du protestera om du skulle bli utvisad till Somalia för att nån smart typ har räknat ut att folk som ser ut som du brukar ställa till med besvär?

Är ditt exempel "ungefär" eller "precis" samma som mina argument? Inget av dem. Vi snackar inte om att legalisera något. Vi snackar om vad invandring har med våldtäkter att göra och vems fel det är att folk blir våldtagna. Själv tycker jag att det är våldtäktsmännen som är de skyldiga.
Citera
2012-03-26, 22:37
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Varför ska vi bara stanna vid kön? Jag ser gärna att vi fortsätter med ålder, utbildning och etnokulturell identitet. Vi borde göra detta för att underlätta arbetet med att förhindra våldtäkter och göra det arbetet så effektivt som möjligt.

Genom att kartlägga och identifiera vilka grupper i samhället som är mest brottsbenägna så har vi ett perfekt utgångsläge att minska antalet våldtäkter. Genom riktade insatser och utbildning kan vi få till en attitydförändring och cementera en sund kvinnosyn i Sverige. De flesta har redan det men i vissa grupper så finns det en hemsk syn som är mer frekvent än i andra grupper.

Om vi identifierar att till exempel somaliska män i åldrarna 16-35 som anlänt till Sverige utan utbildning eller jobb är överrepresenterade så kan det vara läge att införa ett statligt utbildningsprogram om skyldighet och personligt ansvar. Det gäller då att berätta för dessa personer hur man ska förhålla sig till andra och kvinnor. Integration är ett viktigt steg i detta. Om de inte identifierar sig med kvinnor och män från majoritetssamhället så tror jag att deras benägenhet till brott ökar.

Deras val att begå ett brott och tillfredsställa deras begär blir enklare att göra då den moraliska tröskeln är lägre att ta sig över när de inte ser brottsoffren som medmänniskor utan snarare som svennehoror och svennar.

Äntligen någon som har förstått! Ska vi bilda ett parti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in