2013-12-02, 19:03
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Vad sägs om att du läser tråden, pucko.
"...tycker jag" "...misstänker jag" "Tror inte..." "Jag hävdar..." "Eventuellt är..."
"Jag har aldrig hävdat fakta och utgår från mina egna erfarenheter."

Jo, visst ser jag att det är så du "argumenterar", därför tyckte jag att det var dags för dig att leverera en källa.
Att andra i tråden också struntar i källor ger inte dig någon ursäkt, det är trots allt du som kommer med de mest huvudlösa påståendena helt i avsaknad av logiska belägg.

(Att t.ex. svenskar döms oftare för bokföringsbrott har sin förklaring i att svenskarna driver 2,13 ggr fler företag per capita samt att de i absoluta tal är ca 3 ggr fler. Dessutom är de inom dessa företag med största sannolikhet överrepresenterade bland revisorerna.)
Citera
2013-12-02, 20:00
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Jag menar att utanförskap och socioekonomiska bakgrunder får olika konsekvenser beroende på om de inblandade är svenskar eller MENA-invandrare.
Så det handlar om gener?
Men du kan hålla med om att socioekonomiska bakgrunder och socialt arv spelar in i om en människa vänder sig till kriminalitet eller inte?
Citera
2013-12-02, 20:04
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Menar du att det har med gener att göra?
Självklart har det till största delen med gener att göra. De olika folkgrupperna har levt separerade från varandra i tusentals år i olika miljöer och har utvecklats åt olika håll. Det existerar andra skillnader mellan de olika folkgrupperna än färgen på deras hud. Varför skulle det INTE existera skillnader mellan folken?
Citera
2013-12-02, 20:05
Medlem
Citat:
Så det handlar om gener?
Men du kan hålla med om att socioekonomiska bakgrunder och socialt arv spelar in i om en människa vänder sig till kriminalitet eller inte?

Nej, jag menar precis vad jag skriver.

Det är du som påstår att gener spelar en roll. Sålänge som man uppmärksammar den enorma diskrepansen i vilka konsekvenser det finns mellan svenska och invandrartäta områden, så får man dra vilka slutsatser man vill for all I care.
Men för att besvara din fråga halvt åtminstone: Jag utesluter inga orsaker till diskrepansen, heller inte genetik. Åtminstone inte tills dess man uppvisar en trovärdig förklaring som utesluter just genetik.
Citera
2013-12-02, 20:06
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varför är svenskar inte kriminella? I större utsträckning, medans invandrarna är det. Det har väl med att invandrare inte får integrera sig och skaffa jobb?

Hade de haft jobb hade de inte varit kriminella, eller?

Är i skrivande stund arbetslös och inte fan gör jag brott för det . Näe svartskallar kommer från stenåldersmiljöer och är inte vana vid ett modernt rikt samhälle och kan därför inte styra sina primitiva impulser.
Citera
2013-12-02, 20:08
Medlem
praeles avatar
Någon skrev att svenskar var överrepresenterade jäntemot invandrare vad gäller hatbrott. Det kan ju dock bero på att endast minoritetsgrupper skyddas av HMF-lagen Kallar jag någon för blatte så kan jag dömas för HMF, kallar en afrikan mig jävla svenne så döms han inte för HMF för det.
Citera
2013-12-02, 21:00
Bannlyst
Vi gar sakta men sakert mot en total KATASTROF i Sverige!

Minns mina ord, jag kommer inte att aterupprepa dem.

Jag trodde aldrig att jag skulle citera Anders Behring Breivik:

"Jag kanner inte langre igen mitt land..."

Liksom Behring Breivik ser jag vad som haller pa att ske.
Citera
2013-12-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
Om jobbfrågan hade varit den enda faktorn så hade vi haft mer kriminalitet i de små norrländska samhällen där det länge varit hög arbetslöshet. Fundera lite på det :-)
I de norrländska bondhålorna, typ Gällivare och liknande, har vi procentuellt en ganska hög andel svenska vita s.k. småkriminella som är ute och bråkar, stjäl snöskotrar, gör bilinbrott m.m. Om det beror på arbetslöshet eller att det inte finns något annat att göra vet jag inte.

I större samhällen och städer är det invandrare som begår mest brott.
Citera
2013-12-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Är i skrivande stund arbetslös och inte fan gör jag brott för det . Näe svartskallar kommer från stenåldersmiljöer och är inte vana vid ett modernt rikt samhälle och kan därför inte styra sina primitiva impulser.
Låter rimligt. Men arbetslöshet och utanförskap gör det inte lättare för dem.

De kommer alltid vara utanför så länge det finns Svenskar som man kan anställa istället. Därför blir det problem och därför ska vi stänga gränserna och skicka tillbaka packet.
Citera
2013-12-02, 21:27
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Menar du att det har med gener att göra?
Att gener har en betydande inverkan på kriminalitet blir tydligt om man beaktar skillnaden i kriminalitet mellan män och kvinnor, där de flesta nog inser att skillnaden beror på nedärvda beteendemönster. Män tenderar att vara aggressivare än kvinnor, på gott och ont, med mera.

Här är ett par undersökningar som har studerat gener och kriminalitet, samt vissa etniska skillnader:

"Vi har också kunnat konstatera att ett aggressivt antisocialt beteende är mer ärftligt betingat än ett icke-aggressivt beteende. ... I sin tvillingstudie kunde Paul Lichtenstein visa att det finns en ärftlig komponent vid kriminalitet hos ungdomar. ...många gener som samspelar, både med varandra och med miljön."
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=8765&a=18946&l=sv

'Warrior Gene' Predicts Aggressive Behavior After Provocation
Several studies have found a correlation between the low-activity form of MAOA and aggression in observational and survey-based studies. Only about a third of people in Western populations have the low-activity form of MAOA. By comparison, low-activity MAOA has been reported to be much more frequent (approaching two-thirds of people) in some populations that had a history of warfare. This led to a controversy over MAOA being dubbed the “warrior gene.”
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/01/090121093343.htm

"An association between the 2R allele of the VNTR region of the gene and an increase in the likelihood of committing serious crime or violence has been found. 5.5% of Negro men, 0.1% of Caucasian men, and 0.00067% of Asian men carry the 2R allele."
http://en.wikipedia.org/wiki/Monoamine_oxidase_A
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-12-02 kl. 22:02.
Citera
2013-12-02, 22:12
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Svenskar är minst lika kriminella, dock begår svenskar en helt annan typ av brott oftast tycker jag.

Majoriteten svenskar borde åka fast på LOB nästan varje helg egentligen.
Svenskar misstänker jag är starkt överrepresenterad när det gäller sjöfartsfylla, hatbrott, rattfylla, alkohol tillverkning och bokföringsbrott.

Tror inte de särskilt många svenskar som går runt och tuggar kat och letar svennar att begå personrån emot.

Svenskar kan ju inte ens bli utsatta för hatbrott så det kan nog stämma..
Citera
2013-12-02, 22:15
Medlem
hemliga.arnes avatar
Beror lite på vad du menar med kriminell? Menar du att jobba svart, försäkringsbedrägerier, misshandla folk på fyllan, skjut folk på grund av deras hudfärg, sälja smuggelsprit och liknande brott så är den vanliga Svensson ofta gärningsmannen.

Men jag antar att du menar livsstilskriminell? Jadu det är en bra fråga, men dem som är livsstilskriminella har ofta haft en tufft uppväxt och gått igenom mycket. Sen så lockar väll snabba pengar också. Men om du sen tittar på Riktiga psykopaterna och kriminella som sitter på kumla eller liknande anstalt på livstid så är dem flesta etniska svenskar. Inte mer än rätt eftersom vi bor i Sverige och här bor alltså då flest svenskar.

Jag själv var lite halvkriminell i yngre dagar och umgicks då med en hel del livsstilskriminella. Och tror det eller ej men dem allra flesta var etniska svenskar. Och ju längre upp du kommer i leden, ju fler svenskar hittar du. Dem flesta tror säkert att 80 % av alla kriminella är invandrare. men skulle själv säga att det minst är 50/50 om inte mer svenskar än invandrare. Så att svenskar inte är kriminella kan du lägga ner, bara för att du inte känner kriminella svenskar innebär inte att dem inte finns.

P.S. Bli aldrig kriminell, 30 % av mina barndomskompisar är döda, 30 % är pundare, 20 % sitter i fängelse och 20 % har klarat sig bra. Inte så bra odds med andra ord...
Senast redigerad av hemliga.arne 2013-12-02 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in