2013-12-03, 04:55
Medlem
[quote=moa-tove|46412296]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Äh sådana nötter ni är, väljer att inte förstå vad jag menar
Vet ni vad det innebär att vara gift länge med en människa och vilka band man skapar, vet ni vad ett ä
äktenskap är överhuvudtaget? Tror ni att sex är det högst prioriterade inom ett äktenskap med några år på nacken?
Finns andra skäl som väger mycket tyngre. Vänskap, ekonomi, barn tex. Sex betyder kanske en 20procent. jämför det med hur ungdomar har det. Där nivån kanske 80 procent betydelse har sexet. Fattar du då vad jag menar med fjortisfaoner? Ett äktenskap är som ett partnerskap i ett företag. Ingenting annat. Lite lek vid sidan ruckar inte på det. Det har även med vilken generation- hur gammal man är, äktenskapets betydelse idag har inte samma betydelse för oss i dem äldre generationen.
Och om du menar ANs utspel på facebook så tar det skrivet för att hon tar irriterad över situationen med att ha en liten brud som är efterhängsen. Vem vet vad MB sagt om alla sms och försök från VB. Skylla på den andra kvinnan är mannens klassiska grepp för att skylla ifrån sig hela skulden. Men inte är det ett motiv till detta sjuka mord.

Exakt. Här finns ett solklart motiv. MB ville inte förlora allt han hade och han ville såklart även upprätthålla sitt rykte. VB hade även avvisat honom samt sagt vilket skitstövel han var vilket såklart även gjorde att han kände sig kränkt och ilsken.
Citera
2013-12-03, 05:05
Medlem
[quote=moa-tove|46412296]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Äh sådana nötter ni är, väljer att inte förstå vad jag menar
Vet ni vad det innebär att vara gift länge med en människa och vilka band man skapar, vet ni vad ett ä
äktenskap är överhuvudtaget? Tror ni att sex är det högst prioriterade inom ett äktenskap med några år på nacken?
Finns andra skäl som väger mycket tyngre. Vänskap, ekonomi, barn tex. Sex betyder kanske en 20procent. jämför det med hur ungdomar har det. Där nivån kanske 80 procent betydelse har sexet. Fattar du då vad jag menar med fjortisfaoner? Ett äktenskap är som ett partnerskap i ett företag. Ingenting annat. Lite lek vid sidan ruckar inte på det. Det har även med vilken generation- hur gammal man är, äktenskapets betydelse idag har inte samma betydelse för oss i dem äldre generationen.
Och om du menar ANs utspel på facebook så tar det skrivet för att hon tar irriterad över situationen med att ha en liten brud som är efterhängsen. Vem vet vad MB sagt om alla sms och försök från VB. Skylla på den andra kvinnan är mannens klassiska grepp för att skylla ifrån sig hela skulden. Men inte är det ett motiv till detta sjuka mord.

Det var värst vad du gick igång här... VB hade makten att förstöra MBs äktenskap och rykte. Hon hade talat om för honom vilket skitstövel han var och avvisat honom. Ja det säger sig själv. Varför ljuger och vilseleder MB då så ofantligt? KOM IGEN.. Detta är pinsamt och ALLVARLIGT. Ett par av förhörsledarna verkade dessutom skydda honom- OLAGLIGT
Citera
2013-12-03, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Lägligt i så fall, eftersom restaurangen antagligen var inplastad, då mb höll på att måla om.

Började ommålningen/storstädningen innan eller efter mordet?
Citera
2013-12-03, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Quarrell du har fulständigt rätt i att MB kände till KJ LÄNGE före den 23 Maj då KJ togs inn/ och före VB försvann/hittades.

Här är bevis:

FUP 1119:

Annika bad också sin man Mikael att undersöka vem det var som snokade i deras liv.
Bakgrund för ovanstående:

FUP 1118 + 1119 Förhör med AN; 2013-05-25

AN uppger att under sommaren – hösten 2012 blev hon övertalad av sin dotter Tessa att

skaffa ett facebook konto. Hon la ut en anonym profil. Det enda som stod i hennes profil var

att hon var gift med MB. Den första tiden fick hon kontakt med ett 25-tal vänner på

facebook.

I oktober 2012 fick hon ett meddelande från en person som kallade sig Tomas Forsberg. Det

fanns också en bild på Tomas Forsberg.

Lite senare fick hon ett nytt meddelande från en person som kallade sig Tomas Bergström.

AN såg att det var samma foto som både Tomas Forsberg och Tomas Bergström använde

sig av.

Meddelandet som Tomas Bergström skrev, "hejsan läget. Du äger shusi och te. Jag brukar äta

shusi ofta, gott".

AN tyckte att meddelande och bilderna var lite skumma. Hon ringde därför till sin dotter

Tessa för att få hjälp med facebook och det konstiga meddelandet som hon fått.

När hennes dotter Tessa fick se meddelandet och bilden sa hon direkt att personen på

bilden var Kristo**er "kibba" Johan**on (*=ff *=ss) och inte någon annan
.
Tessa, som känner Kristo**er lite, tyckte att det var konstig och lite skumt.

Tessa skickade ett meddelande till personen som skickat meddelandet till AN. Tessa

undrade vem det var som använde sig av (K)Christo**er Johan**ons bild och varför. Therese fick

inget svar direkt och åkte iväg.

Efter en liten stund kom det ett svar på det meddelande som Tessa skickat. Personen

svarade, " ha ha vi är kompisar, vi har facerapeat, om du vet vad facerapea är". När AN

såg svaret på det meddelande så ringde hon till Tessa. AN ville att Tessa skulle

komma och titta på meddelandet.

Tessa kom hem till AN och tittade på de meddelanden som kommit till ANs

facebook. Tessa tyckte att det var obehagligt. Hon försökte att spåra vem som skickat

meddelandet. Tessa lyckades spåra meddelande till en länk med id "kalle ankaa".

AN bad också sin man MB att undersöka vem det var som snokade i deras liv. MB,

som kan mycket om datorer, kom inte heller fram till vem det var som snokade i deras liv.

Varför ljuger MB hela tiden? MB är smart, kunnig, iskall och stark........ + älskar knivar och hade ett MOTIV
Citera
2013-12-03, 08:03
Moderator
OYs avatar
Kanske INTE vid liv.

Varför skulle hon inte vara det? Känns som en hånfull insinuation. Mycket märkligt uttalande tycker jag. Hon kände inte ens VB, så varför var det ett alternativ för AN, polisen och MPS utgångspunkt var att VB levde.

Övriga Facebookinlägg köper jag rakt av, men detta?
Citera
2013-12-03, 08:20
Medlem
Moltisantis avatar
Jag förstår inte hur det kan vara så många här som tror att MB är skyldig och KJ oskyldigt dömd. Det enda "beviset" som framförs är att MB skulle haft starkare motiv och att han inte berättat exakt allt i förhör. För det första är motiv av ganska underordnad betydelse i en mordutredning, plus att ingen här vet vad KJ kan ha för motiv.. Så hur kan ni påstå att mb måste vara skyldig pga att han har ett, enligt er subjektiva uppfattning, ett starkare motiv? Vad vi däremot vet är att det finns teknisk bevisning som pekar mot KJ både vad gäller mordet och brott mot griftefrliden. Det finns noll teknisk bevisning mot MB! Finns inte ens spår av någon annan person... Sen att MB inte berättat om exakt allt eller inte skickat sms vid speciella tidpunkter osv gör honom inte till en mördare!
Citera
2013-12-03, 08:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Jag förstår inte hur det kan vara så många här som tror att MB är skyldig och KJ oskyldigt dömd. Det enda "beviset" som framförs är att MB skulle haft starkare motiv och att han inte berättat exakt allt i förhör. För det första är motiv av ganska underordnad betydelse i en mordutredning, plus att ingen här vet vad KJ kan ha för motiv.. Så hur kan ni påstå att mb måste vara skyldig pga att han har ett, enligt er subjektiva uppfattning, ett starkare motiv? Vad vi däremot vet är att det finns teknisk bevisning som pekar mot KJ både vad gäller mordet och brott mot griftefrliden. Det finns noll teknisk bevisning mot MB! Finns inte ens spår av någon annan person... Sen att MB inte berättat om exakt allt eller inte skickat sms vid speciella tidpunkter osv gör honom inte till en mördare!

Inte till mördare, men bevisligen till misstänkt i vissa personers ögon.
Citera
2013-12-03, 08:37
Medlem
[quote=giveawayyourlove|46412550][quote=moa-tove|46412296]

Det var värst vad du gick igång här... VB hade makten att förstöra MBs äktenskap och rykte. Hon hade talat om för honom vilket skitstövel han var och avvisat honom. Ja det säger sig själv. Varför ljuger och vilseleder MB då så ofantligt? KOM IGEN.. Detta är pinsamt och ALLVARLIGT. Ett par av förhörsledarna verkade dessutom skydda honom- OLAGLIGT[/QUOTE-
Kolla lite på vad det är för lögner, kommer man ihåg exakt allt som händer varje dag? En del saker kanske man undviker och berätta för sin egen integritet skull.
kontra det med vad det är för lögner KJ kommer med plus allt annat, bevis, andra vittnesmål, helheten

Och ja just det, hela Boden. polisen, tidningen, alla är korrupta till MBs fördel, Vilken planet kommer ni i från som tror detta?
Citera
2013-12-03, 08:51
Medlem
[quote=giveawayyourlove|46412537]
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

Exakt. Här finns ett solklart motiv. MB ville inte förlora allt han hade och han ville såklart även upprätthålla sitt rykte. VB hade även avvisat honom samt sagt vilket skitstövel han var vilket såklart även gjorde att han kände sig kränkt och ilsken.
Nej det är inget motiv. Finns det någonstans skrivet att AN var på väg att lämna skeppet? Tror du på fullt alvar att en litem tjej kan förstöra ett äktenskap med barn, hus och företag?
Det tar ju det jag försökte förklara. Men du läste bara det du ville läsa.
Så han skulle känna sig kränkt av henne. Det finns inte. Hon var bara ett redskap för att stilla sin kåta k*k med. Inget annat. Kanske en kick för hans ego
Citera
2013-12-03, 09:02
Medlem
[quote=giveawayyourlove|46412550]
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

Det var värst vad du gick igång här... VB hade makten att förstöra MBs äktenskap och rykte. Hon hade talat om för honom vilket skitstövel han var och avvisat honom. Ja det säger sig själv. Varför ljuger och vilseleder MB då så ofantligt? KOM IGEN.. Detta är pinsamt och ALLVARLIGT. Ett par av förhörsledarna verkade dessutom skydda honom- OLAGLIGT
Jag är en gubb-jävel som kan bli frustrerad och ilsk och efter att ha läst sida upp och sida ner om denne MB fick jag ett litet spel.Det kommer inte fram något nytt. Det bara ältas om och om igen. Och det har det gjorts sen dag 1
Citera
2013-12-03, 09:04
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Känner mig rätt säker på att MB (och därmed AN) visste vad som hänt VB. Utan att de varit fysiskt inbladade i styckmordet på henne. Men ingenting utesluter väl att MB plockade upp VB nånstans efter restaurangbesöket och hemtransporten av AN och efter överenskommelse med KJ (som jag tror paret MB/AN inte är obekanta med) körde till någon lokal som MB disponerar (Lakaträsk?) där KJ och ett par av hans likasinnade kompisar väntade. Eller senare anslöt. Dvs inte riktigt den herdestund Vatchareeya förespeglats. Hade inte MB ställt en Week End mellan honom och VB i utsikt ?
Låter som ett riktigt spännande CSI-avsnitt. Men du tror inte att KJ blev lite besviken när han blev utsedd av gruppen att städa undan, du vet, KJ som inte klarar av saker själv. Så blev allt fel och det hamnade blod i bilen, DNA på benen och han glömde tejpen i badrummet.
Citera
2013-12-03, 09:23
Medlem
Peckinpahs avatar
[quote=moa-tove|46413326]
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Jag är en gubb-jävel som kan bli frustrerad och ilsk och efter att ha läst sida upp och sida ner om denne MB fick jag ett litet spel.Det kommer inte fram något nytt. Det bara ältas om och om igen. Och det har det gjorts sen dag 1

Helt rätt! Denne MB är förhörd, bevakad och utredd av polis. Han är inte misstänkt för något brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in