2013-12-02, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
PN har en del bra grejer

FOOK, kommer fan inte ihåg va de gör men måste va nåt bra eftersom jag kör de
WME - donar lite med vapen
A world of pain / AWOP
Selective fire - är precis vad de låter och 1-skott har bättre träffsäkerhet än 2-skott som har bättre träffsäkerhet än automatisk eldgivning
Warzones & IWS för mer fiender att kötta ihjäl
Radar zoom, en radar som kan justeras in för att visa bl.a döda och levande
MCM en grundmod för att konfigurera andra moddar i spelet via enkla menyer
Casm mod som automatiserar sparandet efter hur jag konfigurerar det och utökar antalet sparfiler från 2st till 20+
Fellout fixar lite grafik
Project reality lägger till väder
Conelrad 640-1240 är fan i mig ett måste för spelet
fpsweaponwheel, byta vapen via mushjulet utan att strula med menyer
mininuke, i nv har mininukes sinnesjukt dålig skada, 165->1600
easy hacking and guaranteed pick pocket, så djävla tröööööligt att hacka datorer hela tiden så den tar bort alla alternativ som är fel
new vegas bounties 1 och 2, lite quest

och en djävla massa fler jag inte orkar lista nu...91st och kommer bli fler.

Haha, men vafan!

Tänker inte ladda ner nästan 100 moddar.

Om du får säga EN för grafik, EN för gameplay och EN för något annat bra.

Räcker det med NCM's Texture Pack och Project Nevada?
Citera
2013-12-02, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EpistaneShop
Haha, men vafan!

Tänker inte ladda ner nästan 100 moddar.

Räcker det med NCM's Texture Pack och Project Nevada?

TACK! för tipsrt om Fallout Mod Manager, verkar fungera mycket bättre.
Citera
2013-12-02, 21:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Det är som att köpa 1kg lösgodis och bara äta 1 bit lakrits, 1 bit mint, 1 bit frukt och slänga resten....bara project nevada är typ 8 moddar.
Citera
2013-12-02, 21:29
Bannlyst
Citat:
Det är som att köpa 1kg lösgodis och bara äta 1 bit lakrits, 1 bit mint, 1 bit frukt och slänga resten....bara project nevada är typ 8 moddar.

Har du någon bra torrent med alla mods i ett paket? Kommer ta så lång tid att sitta och ladda ner varje från webben.
Citera
2013-12-02, 21:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ladda under natten/morgonen så kan du rätt lätt maxa 1MB/s, dagtid är de inte ens lönt att försöka för det är så överbelastat....

Dagtid kan uk servrarna ha 250-300 aktiva nedladdningar, natt/morgon kan det ligga under 50.
Citera
2013-12-02, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ladda under natten/morgonen så kan du rätt lätt maxa 1MB/s, dagtid är de inte ens lönt att försöka för det är så överbelastat....

Dagtid kan uk servrarna ha 250-300 aktiva nedladdningar, natt/morgon kan det ligga under 50.

Nja, tack för alla tips. Men det blir att köra NV som det gjordes för att spela, löjligt att tanka mods som tar flera dagar och pilla i timmar.

Tack!
Citera
2013-12-03, 01:31
Bannlyst
Är det i FO3 eller i FO NV som detta utspelar sig bland annat:

Citera
2013-12-03, 08:53
Avslutad
Citat:
PN har en del bra grejer

FOOK, kommer fan inte ihåg va de gör men måste va nåt bra eftersom jag kör de
WME - donar lite med vapen
A world of pain / AWOP
Selective fire - är precis vad de låter och 1-skott har bättre träffsäkerhet än 2-skott som har bättre träffsäkerhet än automatisk eldgivning
Warzones & IWS för mer fiender att kötta ihjäl
Radar zoom, en radar som kan justeras in för att visa bl.a döda och levande
MCM en grundmod för att konfigurera andra moddar i spelet via enkla menyer
Casm mod som automatiserar sparandet efter hur jag konfigurerar det och utökar antalet sparfiler från 2st till 20+
Fellout fixar lite grafik
Project reality lägger till väder
Conelrad 640-1240 är fan i mig ett måste för spelet
fpsweaponwheel, byta vapen via mushjulet utan att strula med menyer
mininuke, i nv har mininukes sinnesjukt dålig skada, 165->1600
easy hacking and guaranteed pick pocket, så djävla tröööööligt att hacka datorer hela tiden så den tar bort alla alternativ som är fel
new vegas bounties 1 och 2, lite quest

och en djävla massa fler jag inte orkar lista nu...91st och kommer bli fler.

Uppskattar tipsen och att du tog dig tid att skriva ner några av moddarna. Skulle vara roligt med en lista med "nödvändiga" moddar som förbättrar NV på olika sätt. Tänkte spela om FO3 och NV under julen och nu vill jag modda spelet för grafik och gameplay i första hand.
Citera
2013-12-03, 09:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Är det i FO3 eller i FO NV som detta utspelar sig bland annat:

F3

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Uppskattar tipsen och att du tog dig tid att skriva ner några av moddarna. Skulle vara roligt med en lista med "nödvändiga" moddar som förbättrar NV på olika sätt. Tänkte spela om FO3 och NV under julen och nu vill jag modda spelet för grafik och gameplay i första hand.
Alla moddar jag har är för gameplay...jag spenderade 5 timmar på att lägga in och konfigurera moddarna, jag har fått ut 10 timmars speltid och har inte ens börjat med några av spelets originalquests och jag har minst 15 timmars spelande till innan jag utforskat alla nya områden och gjort alla nya quests.
Citera
2013-12-03, 11:28
Medlem
Novums avatar
Citat:

http://www.reddit.com/r/Fallout/comments/1iodeo/fallout_3_and_new_vegas_modding_guide/

Tacka mig sen. Du hittar inte en mer komplett moddnings-guide än den där!
Citera
2013-12-03, 11:58
Avslutad
Citat:
Alla moddar jag har är för gameplay...jag spenderade 5 timmar på att lägga in och konfigurera moddarna, jag har fått ut 10 timmars speltid och har inte ens börjat med några av spelets originalquests och jag har minst 15 timmars spelande till innan jag utforskat alla nya områden och gjort alla nya quests.

Citat:
Ursprungligen postat av Novum
http://www.reddit.com/r/Fallout/comments/1iodeo/fallout_3_and_new_vegas_modding_guide/

Tacka mig sen. Du hittar inte en mer komplett moddnings-guide än den där!

Får tacka er båda. Har ett tag på mig att fixa mods innan jag börjar spela. Ser fram emot en främmande och spännande spelomgång av bägge spelen.
Citera
2013-12-03, 17:08
Bannlyst
Citat:
Får tacka er båda. Har ett tag på mig att fixa mods innan jag börjar spela. Ser fram emot en främmande och spännande spelomgång av bägge spelen.

Jag får också tacka!

Första gången du spelar?
Det är det nästan för mig, men jag räknar att det är första gången. NV har skönare känsla än FO3, tyckte FO3 var för klaustrofobisk.
Jag köpte endast NV, ej med alla DLC. Kanske gör senare.

Jag har nu dessa moddar: FELLout, Project Nevada, NMC's Texture Pack (dock syns den inte under "Data Files" i NV Launchern, är det normalt?), Weapons ReTexture Pack.
Kör med Fallout Mod Manager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in