Citat:
Ursprungligen postat av
llol123
Du är inte dum du, då ber jag om ursäkt.
Tror nog det gör gott för familjen om båda föräldrarna delar barnabördan samt lyckan som barn faktiskt ger, hoppas barnet tycker likadant. Som 80-talist var det alltid morsan som tog hand om mig å syskona och det märks på relationen.. Tror jag. En mindre frånvarande farsa hade säkert påverkat positivt - även om han drog sina strån till stacken från annat håll.
Det sägs ju från många pappor vara så att de har mer nära kontakt om de har tagit ut föräldraledigt några månader i alla fall. Det är mycket bra med de första tio pappadagar vid barnets födelse men jag önskar vi hade råd med mer för att anknytningen pappa och barn ska kunna byggas upp ordentligt.
Som jag antytt lite tidigare i tråden anser jag att den kunskap pappor och män har är specifik och skild från många mammors och kvinnors och att döttrar och söner skulle må bra av att ta del av detta.
Nu finns det ju många fler som inte är stereotypa än bara några decennier bakåt i tiden men det vore bra om barn erbjöds många olika aktiviteter och fick fler intressen att välja på.
Men sen finns det ju föräldrar som har nästan samma intresse och kunskap och det funkar ju bra det med.
Vad jag menar är att man helst inte ska tänka på vad barnet har för kön. Inte erbjuda pojkar dockor och flickor bilar för att man vill vända på steken utan att se till barnen som de är och vad de ger för respons på saker och aktiviteter.