2013-11-21, 23:25
Medlem
Eftersom den här tråden verkar handla om debatteknik så vill jag lämna min kommentar.
Vad är det med en del som inte klarar följa en diskussion utan så fort de blir emotsagda, överbevisade, eller det bara blir för svårt går över till rent trams och attack mot personen bakom?
Smått löjligt, pallar man inte kan man ju bara avsluta.
Sitta och försöka sno sig undan gör ju bara att man ser ännu dummare ut.
Obegripligt.
2013-11-30, 20:43
Medlem
Har märkt att ett flertal debattörer negativt inställda till feminism följer samma mönster då de inte har svar på tal i en debatt.

Istället för att svara på den aktuella frågan eller faktan i ett inlägg, så svarar de inlägget med att den de debatterar mot är otroligt korkad, dum, har låg nivå, inte förstår något, etc, gärna i kombination med någon typ av skällsord eller nedsättande benämning på personen i frågas kön eller intelligens.

Detta oftast trots att de själv konsekvent varit den som hållt lägst vetenskaplig nivå i debatten.

Jag blir lite full i skratt varje gång det händer, samtidigt som det är ganska otrevligt med alla dessa personangrepp.

Tror verkligen dessa personer själva att de är smartare och mer pålästa än personen de debatterar mot? Eller är det bara en slags sjuk försvarsmekanism för att slippa erkänna att man har fel? Om skulle varit smartare eller mer påläst på riktigt hade det ju varit ganska enkelt att svara seriöst, istället för att gå till personangrepp och bete sig som en tjurig treåring... Varför är det så viktigt för dessa personer att försöka hävda sig som överlägsna intelligensmässigt, när så uppenbarligen inte är fallet? Har de inget annat de är bra på de kan vara stolta över?
2013-11-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Eftersom den här tråden verkar handla om debatteknik så vill jag lämna min kommentar.
Vad är det med en del som inte klarar följa en diskussion utan så fort de blir emotsagda, överbevisade, eller det bara blir för svårt går över till rent trams och attack mot personen bakom?
Smått löjligt, pallar man inte kan man ju bara avsluta.
Sitta och försöka sno sig undan gör ju bara att man ser ännu dummare ut.
Obegripligt.

Undrar samma sak. Tycker man ser det hela tiden. Fattar inte folk att de bara ser dumma ut när de svarar ett seriöst inlägg med något i stil med "du är så korkad ditt sliddjur, ingen tar dig seriöst, haha, du saknar all logisk förmåga"? Vem som helst som är läskunnig kan ju själv se vem som kommer med rationella argument och vem som tramsar...
2013-12-02, 18:13
Medlem
Rois avatar
Från en annan tråd
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Vänligen var god att acceptera synonymer som förklaring till vad jag menar. Det är på det sättet som jag säger som jag menar.

Jag tycker inte att pappor och barn tillsammans är något onaturligt eller stelt.
Du använder ordet "naturligt" som en positiv ideograf, men bryr dig inte särskilt mycket om att förmedla faktiskt information. Du kunde lika gärna säga bra, men vill istället förvrida ett ord som du vet att många på forumet lägger stort värde i.
Senast redigerad av Roi 2013-12-02 kl. 18:25.
2013-12-14, 19:20
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
...
Vadi hela friden vill du åstadkomma med dagens trådstarter. Är det någon sorts kommentar på att kvinnor har en massa hemska krav och att du vill visa hur det känns?
2013-12-14, 19:26
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Vadi hela friden vill du åstadkomma med dagens trådstarter. Är det någon sorts kommentar på att kvinnor har en massa hemska krav och att du vill visa hur det känns?
Varför sätter inte du som moderator hårt mot hårt? Tramsiga trådstarter bör väl papperskorgas?
2013-12-14, 19:43
Medlem
Citat:

Om jag får lov att svara, jag har nämligen också bidragit till dagens trådskörd.
Tror både jag, Deriverbar och Mysmari fick spader ungefär samtidigt.

detta forum är dagligen bombaderat med trådstarter av karaktären "alla kvinnor är horor"
"Kvinnor kan inte tänka rationellt" samt "Kvinnor bör inte ditt eller datt" arbeta bli soldater, tänka, existera etc. ungefär 50 % av trådarna är av den karaktären.

Så i vart fall jag har tagit några typiska trådstarter och speglat dem. Rätt kul eftersom många verka tar dem seriöst och blir fly förbannade på min trådstart, fast inte alls på orginaltråden som existerar bredvid i godan ro.

Lite som du nu, du frågar mysis varför hon startar dessa trådar, men inte alls varför en man startar
motsvarade? Tankvärt eller?
2013-12-14, 19:44
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Varför sätter inte du som moderator hårt mot hårt? Tramsiga trådstarter bör väl papperskorgas?
De ligger helt klart på gränsen. Dock är det full tillåtet att framföra osammanhängande åsikter som man inte står för, så länge de är någorlunda begripliga
2013-12-14, 19:49
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Lite som du nu, du frågar mysis varför hon startar dessa trådar, men inte alls varför en man startar
Det hade ju kunna vara något ifall ni startade motviktstrådar med saker som män som grupp faktiskt brister i. Din tråd om röstmönster och ideologi är exempelvis baserat i något verkligt.
2013-12-14, 20:00
Medlem
Citat:
Det hade ju kunna vara något ifall ni startade motviktstrådar med saker som män som grupp faktiskt brister i. Din tråd om röstmönster och ideologi är exempelvis baserat i något verkligt.

(jag försökte faktiskt detta en gång i början, men jag fick dessa bortagna samt en eller två? varningar! )

Say no more. ( och fan inte ge mig en varning nu för moderatoråtgärd)

Nej min tråd om röstmösnteer och ideologi är helt en spegling av Intrycks trådar om att kvinnor inte har politiska åsikter, han har skapat 2 trådar, mig veterligen, med detta innehåll.

Jag anser självklart att män har politiska åsikter, fel sådana bivis visst, men det är ju en subjektiv tolkning. Och inget jag skulle starta en seriös tråd kring. Eftersom jag absolut inte misstror män som politiska individer.

Så min tråd är precis lika dum som Intrycks tråd. Poängen är att i hans tråd sitter bara kvinnor och protesterar i. I min tråd sitter nu män och protesterar samt en och annan kvinna. tror Applejacks är en donna?
2013-12-14, 20:02
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Om jag får lov att svara, jag har nämligen också bidragit till dagens trådskörd.
Tror både jag, Deriverbar och Mysmari fick spader ungefär samtidigt.

detta forum är dagligen bombaderat med trådstarter av karaktären "alla kvinnor är horor"
"Kvinnor kan inte tänka rationellt" samt "Kvinnor bör inte ditt eller datt" arbeta bli soldater, tänka, existera etc. ungefär 50 % av trådarna är av den karaktären.

Så i vart fall jag har tagit några typiska trådstarter och speglat dem. Rätt kul eftersom många verka tar dem seriöst och blir fly förbannade på min trådstart, fast inte alls på orginaltråden som existerar bredvid i godan ro.

Ni framstår knappast som bättre själva när ni gör sådana trådstarter. Vad tror ni en nykomling (som inte känner till Flashback sen tidigare) får för intryck när han ser era trådstarter?
2013-12-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Ni framstår knappast som bättre själva när ni gör sådana trådstarter. Vad tror ni en nykomling (som inte känner till Flashback sen tidigare) får för intryck när han ser era trådstarter?

Varför ska feministerna hela tiden ta hela ansvaret för att hålla debatten på en bra nivå?

Blir man hela tiden bemött med hjärndöd fördomsfull skit så kan det vara ganska befriande att få sänka sig till samma nivå emellanåt. Det finns dessutom förvånansvärt mycket tänkvärt och fullkomligt allvarligt även i dagens oseriösa trådar.

Vill du att nykomlingar ska få en bra bild av forumet, skapa några intellektuella och seriösa trådstarter själv!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in