Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han(MB) skickade(6/5) även ett meddelande till henne på
Facebook och skrev ha ha ha nu dissade du mig, plugga hårt.
Läste han VB Facebook och visste att hon skulle plugga? Fick han reda på att hon var hos KJ via sms trafiken som är spårlöst försvunnen? Kan man ana en viss svartsjuka i det här Facebookmeddelandet?
I vilket fall som helst så tyder det på att han faktiskt inte kände till att VB var försvunnen, så tror jag att det förhåller sig. Han gjorde det som KJ missade, nämligen att försöka ta kontakt med VB.
Ganska likt Trollhättefallet;
----
36-åringens sista sms till mördade kvinnan
Dagarna innan mordet hade 36-åringen och småbarnsmamman intensiv kontakt – med hundratals skickade sms.
Efter mordet skickade 36-åringen bara ett sms till henne:
”Du kan behålla pengarna du lånade. Vill inte ha tillbaka dom...”, skrev han.
Den åtalade beskrivs så här;
Beskrivs som beräknande och intelligent med hett temperament. Sägs vara populär bland kvinnor.
--------
Det är mer troligt att den riktiga gm skickar ett sms. Kj brydde sig inte, tänkte inte ens på det... Sen när han började bli misstänkt så VILLE han inte ringa av den enkla anledningen att han inte ville få ögonen på sig. En av hans miniplaner... Som naturligtvis är ologisk för andra.
Hade han varit gm skulle det inte förvåna mig om han skickat massor av konstiga sms till VB. Då hade det varit hans miniplan att avleda polisen...
Mb är däremot en kille utan aspberger, vill såklart verka oskyldig genom att skicka ett sms. Tyvärr är smset helt åt helskotta felaktig approach, men poliser och åklagare ifrågasätter inte personlighetsförändringen hos MB. Smset talar ju helt emot det mb påstår om deras förhållande. Han vill INTE vara med henne. Vilket han även gör klart för VB flera gånger.
Hon ger dock INTE upp och förklarar att hon ALDRIG ska släppa taget om MB. I just det läget skickar mb ett sms som uppmuntrar stalkern VB att fortsätta. Ingen som ser det jag ser? Ett falskt sms. Oavsett om han utfört mordet eller ej så är detta sms falskt.