Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Det kan tyckas olyckligt att själva växlingsprocessen ofta sker genom USD, men överlag pekar det som vanligt i slutändan på bristen i nuvarande system snarare än bristen i BTC. Samma gäller att det är omständligt att köpa kryptovalutor. Det är liksom inte kryptovalutornas fel. Det tar inte bankdagar att hantera BTC det tar minuter.
När jag bestämde mig för att investera lite i Bitcoin var processen ganska komplicerad och tog åtskilliga dagar. När jag fick för mig att investera lite i Litecoins för skoj skull var det färdigt efter 10 minuter. I första fallet använde jag traditionell, säker, reglerad, extremt väl testad och beprövad teknik; SEB-banken, SEK/EUR konvertering, SEPA-överföringar, ID-verifikation osv, osv. I hela processen behövde jag lämna ut min identitet ett flertal gånger. Jag använde svenska kronor som grund-valuta.
I det andra fallet köpte jag något som är tekniskt likvärdigt men jag kunde här använda Bitcoin som valuta, jag kunde betala med bits istället för svenska kronor. Även om all teknik idag som har med Bitcoin att göra är väldigt kantig och inte speciellt användarvänlig så är ju skillnaden extremt talande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Tycker pyramidspel passar alldeles utmärkt som beteckning på bitcoinsspekulationen. Kolla bara på alla dessa stackare som minar med klena burkar de får inte mycket i belöning för att mina och sen så kraschar hela skiten en dag.
Var spekulationen i vissa företag under dot.com bubblan också pyramidspel?