2013-12-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag förstår att det är svårt med perspektiv när man växt upp i trygghet (i backspegeln). För att förstå en fiatvalutas uppbackning är en bra väg istället att titta på regioner som redan upplevt de saker vi ännu inte upplevt, exempelvis sydamerika.

Sydamerika är inte EN ekonomi.

Citat:
Detta har du någonstans missförstått fullständigt. Det stämmer att BTC likt det mesta värderas i dollarn idag, men det som bygger upp BTCs potential är snarare oviljan att hålla dollar. Att det ska tolkas i dollarns favör att den byts ut mot en annan valuta kräver en skaplig logisk vurpa.
Så du tror inte att väldigt många bitcoins köpts för Dollar?
Citera
2013-12-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
jag visste detta^^ surt att losa cash....fan asså*!

Kraschar inte, bara lite ostabilt.

http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg2ztgSzm1g10zm2g25zv
Citera
2013-12-02, 00:22
Medlem
Citat:
Det ironiska i oviljan att förstå framtiden är förövrigt att ni skriver sakerna inte bara på internet, utan dessutom på flashback.
Tänk om det är vi som förstått framtiden? Men inte bara sitter och gapar till skillnad mot vissa giriga bitcoinfreaks.
Citera
2013-12-02, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tänk om det är vi som förstått framtiden? Men inte bara sitter och gapar till skillnad mot vissa giriga bitcoinfreaks.

Vad är det som du förstått om framtiden?
Citera
2013-12-02, 00:25
Medlem
biggnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Men bitcoinnördarna som inte ser bubblan tror nog ändå att de inte behöver riktiga pengar utan klarar sig på sina värdefulla bitcoins
Citat:
Känns som om någon snart spolar ned BTC och dess värde i toaletten, men ni som förlorat kan ju trösta er med att de flesta förlorar i spel.
Vad är det med er egentligen? Varför är ni så emotionellt påverkade av Bitcoin? Bitterheten lyser verkligen igenom.

Gissar på att ni endera a) avfärdade bitcoins som idé från start eller b) sålde av erat innehav när SR stängdes, och i endera fallen nu är bittra på er själva för att ni gjorde en felbedömning.

Så länge BTC klarar sig från att bannlysas av stater, samt inget bättre kryptovaluta-alternativ dyker upp, så kommer värdet på BTC att stadigt öka.
Citera
2013-12-02, 00:27
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Sydamerika är inte EN ekonomi.
Nej, och eftersom du är så okreativ får jag väl nämna Argentina specifikt då.
Citat:
Så du tror inte att väldigt många bitcoins köpts för Dollar?
Jo, precis. Folk har bytt dollar mot bitcoins. Här i dollar-trakterna görs det mycket i spekulativt syfte, i mer utsatta regioner är det redan idag intressant för att slippa sin vanliga valuta.

Implikationen av att mycket av BTCs värde är spekulativ är också att det inte är helt intressant att kursen är volatil idag. BTC är bara barnet. Det intressanta är huruvida kursen kan bli stabil i framtiden.

Citat:
Om inte du själv var så gapig och skrikig skulle jag dragit en del om centralisering vs decentralisering, men det är ju antagligen för döva öron. Kortfattat kan vi säga att om vi har en decentraliserad lösning som fungerar är centralisering aldrig att föredra.

Det vill säga att om den här typen av ekonomi fungerar är det hej då centralisering. Mycket tyder på att det fungerar. Ännu mer tyder på att om inte lösningen är komplett så är vi åtminstone nära lösningen.
Senast redigerad av Trillske 2013-12-02 kl. 00:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isimagen
Vad är det som du förstått om framtiden?
Allt! och lite till.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Kraschar inte, bara lite ostabilt.

http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg2ztgSzm1g10zm2g25zv

satt och följde kursen från 850 och upp till 1020...allt inom några minuter...men jag ger upp. när jag vaknar upp imorgon så hoppas jag att kursen har rasat till 600...en rejäl krasch vill jag ha som för tre veckor sen så att man kan gå in med ett köp. men den stiger väl till 1200+ bara för att!
Senast redigerad av DIGITALLY-IMPORTED 2013-12-02 kl. 00:30.
Citera
2013-12-02, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggnife
Vad är det med er egentligen? Varför är ni så emotionellt påverkade av Bitcoin? Bitterheten lyser verkligen igenom.
Måste vara chockerande för dig att inte alla är euforiska över denna fakevaluta.

Citat:
Gissar på att ni endera a) avfärdade bitcoins som idé från start eller b) sålde av erat innehav när SR stängdes, och i endera fallen nu är bittra på er själva för att ni gjorde en felbedömning.
Du gissar fel.

Citat:
Så länge BTC klarar sig från att bannlysas av stater, samt inget bättre kryptovaluta-alternativ dyker upp, så kommer värdet på BTC att stadigt öka.

Det du skriver har redan inträffat. HoHo!
Citera
2013-12-02, 00:35
Medlem
Citat:
Om inte du själv var så gapig och skrikig skulle jag dragit en del om centralisering vs decentralisering, men det är ju antagligen för döva öron. Kortfattat kan vi säga att om vi har en decentraliserad lösning som fungerar är centralisering aldrig att föredra.

Det vill säga att om den här typen av ekonomi fungerar är det hej då centralisering. Mycket tyder på att det fungerar. Ännu mer tyder på att om inte lösningen är komplett så är vi åtminstone nära lösningen.

Men snälla. bitcoin blir ju mer och mer centraliserat för varje dag som går, snart har ni säkert en bitcoinbank med full kontroll över hela bitcoinnätverket. Ironiskt? YEEES!
Citera
2013-12-02, 00:35
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED
satt och följde kursen från 850 och upp till 1020...allt inom några minuter...men jag ger upp. när jag vaknar upp imorgon så hoppas jag att kursen har rasat till 600...en rejäl krasch vill jag ha som för tre veckor sen så att man kan gå in med ett köp. men den stiger väl till 1200+ bara för att!

Hehe ja det är ingen som vet de... jag tror vi nuddar vid 600 någon gång igen men vem vet. 600-800 är bra pris att gå in för en investering på längre sikt läste jag mig till. Vi är fortfarande tidiga investerare kanske går vi 300x dagens kurs innan vi når slutgiltiga toppen. Det hoppas jag på om inte var det värt en changsning!! och några roliga dagar i mitt huvud förlorar jag hellre 1000kr nu än 1 miljon om två år eftersom jag tror på det här... Så jag är helt säker på hur jag ska göra. Hoppas kursen är lite så låg för dig imorgon och att vi sen går uppåt
Citera
2013-12-02, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED

Sitter och hoppas på detsamma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in