2013-11-29, 20:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Beställde Black från ett annat ställe imorse eftersom jag fick en rabattkod . Inte testat någon Blood Concept då intresset svalnat när jag läst om den där noten som ska påminna om metall/blod. Men det kanske inte alla deras dofter innehåller iofs.
Du köpte Black som sample antar jag? Inte blindköp på hela flaskan? Det är nog första gången jag sett att LuckyScent inte har beskrivit några noter. Även om det inte finns några officiella noter så brukar de ändå skriva något om vad de själva lyckas hitta.
Citera
2013-11-29, 21:10
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Du köpte Black som sample antar jag? Inte blindköp på hela flaskan? Det är nog första gången jag sett att LuckyScent inte har beskrivit några noter. Även om det inte finns några officiella noter så brukar de ändå skriva något om vad de själva lyckas hitta.
Ja, som sample. Är lite för feg för att blindköpa i de prisklasserna . Har inte heller sett några noter, ska bli spännande att testa
Citera
2013-11-30, 10:46
Medlem
Backisffss avatar
På sommaren kör jag antigen "Armani Aqua Di GIO" eller "Dolce Gabbana Blue Light". I mörkare tider: "Jean Paul Gaultier" eller "Kouros Yves Saint Laurent"
Citera
2013-11-30, 19:52
Medlem
3rds avatar
Vet att jag inte är ensam om att ha testat Cuir Garamante från MDCI men det skulle vara kul att höra fler intryck. Imo är det är en trevlig och enkel doft. Hade något högre förväntningar eftersom det inte är någon direkt omtumlande resa från början till slut. Vad tycker ni som testat?
Citera
2013-12-01, 12:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Vet att jag inte är ensam om att ha testat Cuir Garamante från MDCI men det skulle vara kul att höra fler intryck. Imo är det är en trevlig och enkel doft. Hade något högre förväntningar eftersom det inte är någon direkt omtumlande resa från början till slut. Vad tycker ni som testat?

Väldigt smooth ganska nedtonad läder. Påminner väldigt mycket om Black Afgano fast med en skarpare not vilket jag inte är överförtjust i. MEN i det stora hela så är den mycket trevlig och tjejen gillar den vilket får anses som ett bra betyg. Kommer vara trevlig nu när det blir kallt ute gissar jag på
Citera
2013-12-01, 19:40
Medlem
Bultmans avatar
Jag har nu under några dagar använt parfymen English Fern som jag skaffade ett sampel av eftersom jag just nu botaniserar bland Penhaglinons dofter. Jag tycker det är en trevlig doft av ormbunke och klöver som doftar strävt på ett manligt sätt. Jag hade tidigare i höstas en del funderingar över om jag skulle beställa en hel flaska av Hammam Bouquet eller English Fern och det känns lite som jag gjorde fel val när jag valde Hammam Bouquet. Fast det är ändå en flaska som jag trots allt vill ha i min samling och jag får väl beställa en hel flaska med English Fern också framöver. Är det någon annan som prövat English Fern och kan ge sina åsikter?
Citera
2013-12-01, 19:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jag har nu under några dagar använt parfymen English Fern som jag skaffade ett sampel av eftersom jag just nu botaniserar bland Penhaglinons dofter. Jag tycker det är en trevlig doft av ormbunke och klöver som doftar strävt på ett manligt sätt. Jag hade tidigare i höstas en del funderingar över om jag skulle beställa en hel flaska av Hammam Bouquet eller English Fern och det känns lite som jag gjorde fel val när jag valde Hammam Bouquet. Fast det är ändå en flaska som jag trots allt vill ha i min samling och jag får väl beställa en hel flaska med English Fern också framöver. Är det någon annan som prövat English Fern och kan ge sina åsikter?
Har sample av den. Föll mig inte i smaken. De Penhaligon's som jag gillar bäst är Castile, Quercus, Edymion och Elixir. Av dessa är Castile absolut bäst. Har testat de flesta Penhaligon's och äger Castile, Sartorial och LP No 9 - de två senare hade jag kunnat vara utan. Den enda jag kommer att köpa, om någon, är Quercus.
Citera
2013-12-01, 19:56
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har sample av den. Föll mig inte i smaken. De Penhaligon's som jag gillar bäst är Castile, Quercus, Edymion och Elixir. Av dessa är Castile absolut bäst. Har testat de flesta Penhaligon's och äger Castile, Sartorial och LP No 9 - de två senare hade jag kunnat vara utan. Den enda jag kommer att köpa, om någon, är Quercus.
Fanns det något speciellt som du inte gillade med den som du kan sätta fingret på?
Citera
2013-12-01, 20:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Fanns det något speciellt som du inte gillade med den som du kan sätta fingret på?
Nej, inte min typ av doft helt enkelt . Jag gillar inga av de där dofterna med ormbunksnot.
Citera
2013-12-01, 21:29
Medlem
Jag var "tvungen" att köpa mig en flaska Cool Water (jag vet, kunde prova den i butik också...) för att jämföra den med GIT och dess liknelser och olikheter.

Visst, jag finner att det finns en vissa likhet i doft. GIT är dock överlägsen i sin karaktär och fyllighet. Finns tex inget av violen man får i GIT i CW. I början doftar CW väldigt konstgjort och kemikaliskt, medans GIT behåller sin naturliga doft.

Personligen ser jag dessa som mest lika någonstans i mitten av, kanske sådär 20-30 min efter applicering. Vet inte riktigt var detta inlägg kommer att ge, får addera lite mer efteråt, om det finns något att skriva. Det jag kan förstå är att många inte kan motivera sig prislappen för GIT och bara köper sig en flaska av CW och är nöjda så.
Citera
2013-12-01, 23:12
Medlem
Tänkte ta hjälp av tråden här

Haft ett par parfymer genom åren men favoriten måste vara Gucci Envy Me parfymen:
http://www.parfym.se/Product.aspx?ProductID=4649
En stor favorit! Verkligen!

Har även haft på mig Acqua Di Parma samt ett par gånger (min killes parfym) då jag är otrolig svag för killparfymer (unisex) plus att han gillar när jag har den hehe.. men nog om det.

Jag tänkte inskaffa en ny doft!
Antingen lik Gucci parfymen. Dominant, vågande och förföriskt & romantiskt men ändå fräsch, modern/ung och Blommig/Fruktig!

Eller någon ny lik min killes parfym då Acqua Di Parma (fast för tjej)!

Hit me!
Citera
2013-12-01, 23:16
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaKatten
Tänkte ta hjälp av tråden här

Haft ett par parfymer genom åren men favoriten måste vara Gucci Envy Me parfymen:
http://www.parfym.se/Product.aspx?ProductID=4649
En stor favorit! Verkligen!

Har även haft på mig Acqua Di Parma samt ett par gånger (min killes parfym) då jag är otrolig svag för killparfymer (unisex) plus att han gillar när jag har den hehe.. men nog om det.

Jag tänkte inskaffa en ny doft!
Antingen lik Gucci parfymen. Dominant, vågande och förföriskt & romantiskt men ändå fräsch, modern/ung och Blommig/Fruktig!

Eller någon ny lik min killes parfym då Acqua Di Parma (fast för tjej)!

Hit me!
Acqua di Parma gör två damparfymer, Iris Nobile och Magnolia Nobile.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in