2013-12-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Förmodligen kan du inte göra det. Vart är golvet?

Om vi för enkelhetens skull låtsas att kursen stannar på $950 ikväll (bitstamp) så har följande hänt:
Någon har sålt en massa vid kanske $500 och inväntat en dipp att köpa in sig på. Ikväll har kursen varit nere i $800 som bästa möjlighet att köpa in sig igen.

Om man tror på bitcoin så tror man antagligen på en exponentiell adaption. Vad detta innebär är att den bästa strategin är att hålla - lycka till att spöa exponentiell ökning genom att köpa och sälja.

Va? Vad pratar du om?

Om jag köper en bitcoin idag, för typ 1000dollar. Och sedan säljer en vecka senare när den ligger på, låt säga 1250, har jag inte tjänat 250 på det då, minus alla avgifter för överföringar etc som måste betalas.

Jag känner en som köpte litecoins för några veckor sedan för runt 700 dollar och sålde de för nån dag sedan när priset hade gått upp det femdubbla och säger att han tjänade 25k kronor på det.
Är det möjligt llr?
Citera
2013-12-01, 22:43
Medlem
Kapiton har uppenbarligen stora problem. Köpkursen på orderdjupsidan ligger just nu ca 900 kr över säljkursen...

Förutom att användare enligt uppgifter här på FB har haft problem att få ut SEK sedan snart en månad, så verkar det nu enligt Kapitons nyhetssida inte gå att föra ut BTC heller.

Jag skulle verkligen inte rekommendera någon att sätta in BTC eller SEK i nuläget.

Kan någon här säga när de senast fick ut några SEK alls?
Citera
2013-12-01, 22:59
Medlem
Trillskes avatar
bttcchina är nere, det känns som lagom anledning att folk ska bli oroliga. Skulle något hända där är det en hyfsad smäll åtminstone på kort sikt.
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Är det möjligt llr?
Det är möjligt på samma vis som det är möjligt att vinna på triss.
Eller för en bättre liknelse: du kan köpa vilken aktie som helst och sedan sälja den när värdet har gått upp.

Det innebär liksom inte att du på förhand visste vad som skulle hända med värdet. Så även om din vän gjorde en massa pengar på att köpa och sälja LTC är chansen försvinnande liten att han visste vad han gjorde.

Det jag menar i övrigt är att om du tror att en kurs kommer öka exponentiellt är den självklara taktiken att köpa och hålla.
Citera
2013-12-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
bttcchina är nere, det känns som lagom anledning att folk ska bli oroliga. Skulle något hända där är det en hyfsad smäll åtminstone på kort sikt.
Det är möjligt på samma vis som det är möjligt att vinna på triss.
Eller för en bättre liknelse: du kan köpa vilken aktie som helst och sedan sälja den när värdet har gått upp.

Det innebär liksom inte att du på förhand visste vad som skulle hända med värdet. Så även om din vän gjorde en massa pengar på att köpa och sälja LTC är chansen försvinnande liten att han visste vad han gjorde.

Det jag menar i övrigt är att om du tror att en kurs kommer öka exponentiellt är den självklara taktiken att köpa och hålla.

Okej men bitcoin and alla sorts coin är väl ett ganska nytt fenomen och verkar lovande och mer accepterat så kanman inte dra slutsatsen att det kommer öka den närmsta tiden?
Citera
2013-12-01, 23:04
Medlem
SYLLDs avatar
Så jävla sne att jag har mina btc låsta pga nytt lösenord.
Kommer åka ner till all time low!

fitta!! asså!
Citera
2013-12-01, 23:06
Medlem
biggnifes avatar
Citat:
Va? Vad pratar du om?

Om jag köper en bitcoin idag, för typ 1000dollar. Och sedan säljer en vecka senare när den ligger på, låt säga 1250, har jag inte tjänat 250 på det då, minus alla avgifter för överföringar etc som måste betalas.

Jag känner en som köpte litecoins för några veckor sedan för runt 700 dollar och sålde de för nån dag sedan när priset hade gått upp det femdubbla och säger att han tjänade 25k kronor på det.
Är det möjligt llr?
Trillske menar nog att det är dumt att riskera sitt bitcoin innehav bara för att man tror sig kunna tjäna lite snabba dollars på att haka på svängningarna.
Speciellt om ens tanke från början hela tiden har varit att investera och sedan låta det ligga i 5år för att se vad framtiden kan utbringa.

Säg att du försöker göra pengar på variansen, värdet rasar och du tror att det kommer fortsätta neråt. Du säljer av ditt innehav vid 700$. I nästa ögonblick spikar det uppåt och det floodas köpordrar. Du intalar dig själv att det bara är tillfälligt och att det borde fortsätta neråt. Du väntar och ser värdet stiga till 750$ 800$ 850$.... Till slut tänker du fuck it och köper in dig igen på 900$. Du har nu tappat 22% av ditt innehav.
Kanske inte så mycket idag, men om fem år kan det motsvara flera miljoner kronor.
Citera
2013-12-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggnife
Trillske menar nog att det är dumt att riskera sitt bitcoin innehav bara för att man tror sig kunna tjäna lite snabba dollars på att haka på svängningarna.
Speciellt om ens tanke från början hela tiden har varit att investera och sedan låta det ligga i 5år för att se vad framtiden kan utbringa.

Säg att du försöker göra pengar på variansen, värdet rasar och du tror att det kommer fortsätta neråt. Du säljer av ditt innehav vid 700$. I nästa ögonblick spikar det uppåt och det floodas köpordrar. Du intalar dig själv att det bara är tillfälligt och att det borde fortsätta neråt. Du väntar och ser värdet stiga till 750$ 800$ 850$.... Till slut tänker du fuck it och köper in dig igen på 900$. Du har nu tappat 22% av ditt innehav.
Kanske inte så mycket idag, men om fem år kan det motsvara flera miljoner kronor.

Men självklart ska man aldrig sälja när det börjar rasa under värdet du köpte för? Då väntar du ju tills det ökar igen oavsett hur lång tid det tar. (kan väl inte ta så långt tid)?
Citera
2013-12-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
SR var ju bara en illegal marknad visserligen omtalad men knappast den största sett till omsättning. De som köpte från SR gick väl vidare till nästa.

När man inte kan gå vidare till nästa för att staten övervakar inväxlingen eller för att det inte finns någon nästa droppar bitcoin.

Ser inte så ljust ut just nu så får väl se om viljan att gå med i pyramindspelet väger in nog för att inte bitcoin ska kollapsa denna veckan.

Citat:
Men självklart ska man aldrig sälja när det börjar rasa under värdet du köpte för? Då väntar du ju tills det ökar igen oavsett hur lång tid det tar. (kan väl inte ta så långt tid)?

Kan vara så att det aldrig kommer över det värdet igen, allt handlar om vilka risker man vill ta.
Citera
2013-12-01, 23:15
Medlem
SYLLDs avatar
Först scammade sheepmarket nu stängs den största marknaden ner oxå BMR.
Sen ligger flera sidor nere.....något är på gång!
Citera
2013-12-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Först scammade sheepmarket nu stängs den största marknaden ner oxå BMR.
Sen ligger flera sidor nere.....något är på gång!

Ja men folket i denna tråden har så stort hopp att verkligheten inte betyder något Bitcoin är den nya grejjen
Att även nu de 1% som faktiskt inte längre kan använda bitcoins spelar enligt dem ingen roll vad jag läser 99% är kvar med sina besparingar som kommer gå från tusentals kronor till miljoner om ett par år

Lite rolig synvinkel på hur omöjligt det var att bli scammat på bitcoin men ändå händer det alla användare på den sidan.
Citera
2013-12-01, 23:22
Bannlyst
Kineserna har vaknat, varför händer inget?
Citera
2013-12-01, 23:23
Medlem
En sak man kan fundera är om varför en värdeenhet som påstår sig vilja lösa vissa problem med det ekonomiska system vi har nu och med en klar vilja att vara decentraliserad inte gjorde det rätta nämligen att de borde givit ut betydligt fler coins än de som nu sägs ska minas fram och hade ett förenklat miningsystemet för nu är bitcoin verkligen upplagt som en jättescam byggt nästan bara på spekulation, spekulation byggd på en konstgjord tillgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in