Citat:
Minst en av avsikterna med det här forumet är väl att med gemensamma krafter försöka reda ut vem som har begått ett visst brott, grundat på offentligt tillgänglig information (grävande) men också på de uppgifter som lämnas direkt här av medlemmar. Sådana uppgifter ska tåla att synas i sömmarna, annars är de ovidkommande och ska - precis som i en verklig brottsutredning - tas med en nypa salt och läggas åt sidan för att inte fördunkla sanningen som ju finns någonstans. Vidsynta "jag vill tro på allt"-attityder lär inte föra saken framåt. Inte heller galna spekulationer som att det "kan faktiskt vara så att RO har ett begränsat umgänge". Hur f-n bedriver man affärer om man har ett "begränsat umgänge"? Tror du det är därför LinkedIn finns, för att man vill vara för sig själv? Naturligtvis har RO haft ett mycket stort umgänge - om än inte privat - som har hört honom prata massor med gånger, och personer som ägnar sig åt affärer och företagande följer ofta nyhetsrapporteringen ganska väl, så att anta att de skulle ha missat ett av Sveriges mest uppmärksammade mord under de senaste 2 decennierna är inte helt troligt. Pass för att en sådan kan ha hört av sig till polisen så att utredarna har sådan information utan att den kommit till allmänhetens kännedom.
RO har haft ett mycket begränsat umgänge sett till hans studier, studieresultat och cv. Han har stympat sig själv. Han är för duktig för att inte ha kommit längre. Med de studier han har bakom sig och den energin, borde han ha ett kontaktnät med hundratals personer. Han valde att gifta sig med en ung thailändska, hälften så gammal, garanterat fri från minnen av den här nyheten. Jag kom inte ihåg rösten, och det tror jag få gör, dessutom börjar jag tro nu att mgm försökt härma en lirare, alla vet hur "knegarkalle från eken" låter. Det udda är i så fall varför mgm valt att larma? Svaret är nog tyvärr att mgm planterade in rån-teorin, och det lyckades. I alla år har man trott att BO blev rånad! Därför har GM gått fri. RO är en smart kille, det ser man på hans studieresultat. Tragiskt.
RO stämmer inte in på någon gm-profil, och han stämmer inte heller in på en make-till-ung-thaitjej-profil. Faktum är att det oftast är knegarkillar som gifter sig med unga asiatiskor, mgm har kanske gått in i knegarprofilen ända sedan den natten när han kanske förställde rösten till knegarkalle?
Sammanfattning:
GM ringer och förställer rösten, låter som en knegare.
GM planterar in teorin om rån, och lyckas.
GM undgår rättvisan eftersom polisen söker efter en pundare, utifrån rösten och rånteorin.
GM undviker för mycket exponering på både jobb- och dejtingmarknaden.
GM anhålls efter det att en cold-casegrupp gjort ett omtag, och tittar på mordet utifrån en ny teori. Troligen handlar den om svartsjuka.
Jag tror att det är GM som larmar, syftet är att bidra med vilseledande information. Det är alldeles för mycket detaljer i berättelsen, vilket är typiskt för en lögnare. En uppringare som sett ett mord skulle bara sagt: "Skynda, en person är svårt skadad, samt uppgett adressen." Inget snack om sig själv, ingen detaljerad beskrivning av brottet med mera… dessutom skulle personen självklart ha frågat vad den ska göra. Stanna kvar, var, med mera. Teorin om att en slusk ringt och larmat tror jag inte längre, tidpunkten och platsen är för undanskymd. Det var trots allt en måndagsmorgon.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-12-01 kl. 18:17.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-12-01 kl. 18:17.