Citat:
Ursprungligen postat av
Wildis
Vi har så vitt vi vet två av varandra oberoende personer i tråden som menar att RO kallas/kallade för "Oxen" och så vitt jag förstår var "biffen" den som först kom att kalla RO för "Oxen". Hur förklarar ni det då, ni som menar att "biffen" bara trollar?
Kalle har fått för sig att en viss typ av människor inte mördar, så att han är skeptisk är en sak, men annars tycker jag man ska fundera över det biffen skriver.
Nej, jag har verkligen inte uppfattningen att den ena eller andra typen av människor inte mördar. Var har du fått det ifrån?
Däremot ställer jag nog upp litet högre kriterier och vill ha fram mer fakta innan jag drar några slutsatser. Och det blir ibland fel när en användare skriver ut en hypotes som sedan förvandlas till trådsanning. Men visst, vill du ha ett exempel på hur jag har funderat så kommer det här. Men kom ihåg: detta är bara en av många funderingar jag har:
Som framgått här i tråden är RO till synes något av en mönstermedborgare.
Dock: det finns inget som säger att han aldrig haft några ljusskygga aktiviteter för sig. På det gymnasiun han gick förekom en del våld och droger. Fanns elever som sålde,före och/eller efter skoltiden. Bland dem fanns även en och annan välartad elev som sålde till välartade ungdomar. Jag har ingen aning om huruvida RO gjorde något sådant, men rent teoretiskt bör han ha haft möjlighet att göra det.
Ett annat exempel (och här vill jag poängtera att jag har god insyn i it-branschen och även viss insyn i de företag som RO jobbat på): Det förekommer, även om det inte är direkt vanligt, att systemutvecklare och ittekniker använder olika former av stimulantia för att periodvis kunna jobba extremt mycket. Från tonårsnördarna som dricker litervis med koffeindrycker till en och annan som väljer amfetamin. Återigen: jag har ingen aning om huruvida RO har använt något sådant.
OM (säger OM) RO har hållit på med något av ovanstående, så kommer saken i ett helt annat läge.