2013-12-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Folk måste bara upptäcka hur mycket de faktiskt kan spara på att använda bitcoin.
Hur mycket kan de spara tror du? Jag tror det för de flesta är dyrare att använda bitcoin med tanke på alla avgifter som dessutom kommer öka med tiden. Någonstans i Bitcoin-tanken så finns det ju goda intentioner men precis som med alla annan handel så tar girigheten över.
Citera
2013-12-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur mycket kan de spara tror du? Jag tror det för de flesta är dyrare att använda bitcoin med tanke på alla avgifter som dessutom kommer öka med tiden. Någonstans i Bitcoin-tanken så finns det ju goda intentioner men precis som med alla annan handel så tar girigheten över.
Jag tror tyvärr att den nuvarande volatiliteten gör att det kostar minst lika mycket för företag att använda bitcoins som betalkort. Volatilitet innebär risk, och risk kostar alltid pengar.
Citera
2013-12-01, 15:16
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Hur mycket kan de spara tror du? Jag tror det för de flesta är dyrare att använda bitcoin med tanke på alla avgifter som dessutom kommer öka med tiden.
Såna här påståenden är värdelösa utan matematik som backar upp dem. De framtida transaktionsavgifterna beror på ett antal variabler såsom antalet transaktioner, omkostnader för mining och värdet på bitcoin.

Vilka antaganden har du gjort, och hur har du räknat från dem för att komma fram till din slutsats? Eller är ditt påstående bara taget ur luften som precis allt annat du kommer med i den här tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian
Jag tror tyvärr att den nuvarande volatiliteten gör att det kostar minst lika mycket för företag att använda bitcoins som betalkort. Volatilitet innebär risk, och risk kostar alltid pengar.
Det är därför företag som Bitpay är extremt viktiga i det här stadiet. De eliminerar risken till liten kostnad, och deras kunder kan enkelt välja hur stor exponering de vill ha.
Citera
2013-12-01, 15:23
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Lite söndagsunderhållning. Spela spel på internet i utbyte mot bitcoins. Man kan satsa sina bitcoins mot andra, eller så kan man spela gratis om en liten pott som finansieras genom reklam.

Det finns monopol, sänka skepp m.m. Vanligt tidsfördriv helt enkelt, fast man kan vinna pengar på det.

Monopol nån?

https://www.gambit.com/
Citera
2013-12-01, 15:25
Medlem
Vilken är den bästa sidan att sälja sina Bitcoins på? Dvs med snabbast betalning in till svenskt bankkonto (och lägst avgift)?
Citera
2013-12-01, 15:50
Medlem
Citat:
Lite söndagsunderhållning. Spela spel på internet i utbyte mot bitcoins. Man kan satsa sina bitcoins mot andra, eller så kan man spela gratis om en liten pott som finansieras genom reklam.

Det finns monopol, sänka skepp m.m. Vanligt tidsfördriv helt enkelt, fast man kan vinna pengar på det.

Monopol nån?

https://www.gambit.com/

Låter skoj!
Citera
2013-12-01, 15:58
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackworth
Låter skoj!
Vi är ju i samma spel.
Citera
2013-12-01, 16:23
Medlem
Metacognition.s avatar
Vad hände med fybse.se? Tur att man inte förde över några bitcoins dit då sidan nu är oåtkomlig.
Citera
2013-12-01, 16:26
Medlem
Citat:

Det är därför företag som Bitpay är extremt viktiga i det här stadiet. De eliminerar risken till liten kostnad, och deras kunder kan enkelt välja hur stor exponering de vill ha.

2000 - 20000 kronor i månaden för deras seriösare alternativ är det en liten kostnad?
Citera
2013-12-01, 16:36
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
2000 - 20000 kronor i månaden för deras seriösare alternativ är det en liten kostnad?
30 USD i månaden och 0% i transaktionsavgifter. Jag vet inte hur du läser.
Citera
2013-12-01, 16:40
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Vad hände med fybse.se? Tur att man inte förde över några bitcoins dit då sidan nu är oåtkomlig.

Den laggar lite nån gång ibland under några minuter. Har du mac? För mig fungerar sidan atm.
Citera
2013-12-01, 17:11
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defactoretard
För mycket av kursen ligger i förväntningarna om hur BTC ska förändra världen med sitt betalsätt. Om EU skulle förbjuda valutan så skulle inget företag kunna ta emot valutan. Vad som finns kvar är illegala affärer. Även om valutan säkert kan överleva genom att leva i mörkret så är det fortfarande förväntningarna som går i kras, vilket hade resulterat i att kursen säkerligen hade gått ner. För att överleva ett sånt bakslag skulle t.ex. andra länder öppet behöva ta emot valutan som ett alternativt betalsätt.

Du har förstått att internet är globalt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in