2012-09-24, 09:55
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Kolla in Y5!
Tack för den! Efter jag övergav Juice Defender eftersom den strulade mer än den gjorde nytta så har jag funderat på att skaffa exakt en sån här app och funkar den här som den ska är problemet löst på ett simpelt sätt.
Citera
2012-09-24, 12:45
Medlem
Är det bara jag som inte kan få in sina "prenumerantationer" på Youtube appen. Allt jag får in är kanalflödet.
Citera
2012-09-24, 13:15
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Tack för den! Efter jag övergav Juice Defender eftersom den strulade mer än den gjorde nytta så har jag funderat på att skaffa exakt en sån här app och funkar den här som den ska är problemet löst på ett simpelt sätt.

Jag har kört med den i några månader och jag är väldigt nöjd! Kanonapp!

För er om undrar hur det hela fungerar så håller appen koll på vilken mast mobilen är ansluten till och på så sätt vet den din geografiska plats så när du ansluter till ett nätverk lagrar den din aktuella position och det blir en "hotspot", dvs, nästa gång när du befinner dig på samma ställe så aktiberas Wifi och när du lämnar platsen så avvaktiveras Wifi, allt sker helt automatiskt, bara att enable:a appen
Citera
2012-09-24, 18:40
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Jag har kört med den i några månader och jag är väldigt nöjd! Kanonapp!

För er om undrar hur det hela fungerar så håller appen koll på vilken mast mobilen är ansluten till och på så sätt vet den din geografiska plats så när du ansluter till ett nätverk lagrar den din aktuella position och det blir en "hotspot", dvs, nästa gång när du befinner dig på samma ställe så aktiberas Wifi och när du lämnar platsen så avvaktiveras Wifi, allt sker helt automatiskt, bara att enable:a appen

Verkar funka bra; direkt när jag kom hem så anslöt den till mitt nätverk och sen var det liksom bra med det.
Gör sitt jobb i det tysta, precis som det ska vara.
Att namnet är hemskt får man väl leva med.
Citera
2012-09-25, 10:26
Medlem
Finns det något program typ som "MX Tube" till iphone?
Citera
2012-09-25, 11:04
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damthatdjmademy
Finns det något program typ som "MX Tube" till iphone?

Ja.. massor.. eller vänta.. det kanske inte finns? Eller?

Berätta gärna vad MX Tube är för typ av program så är det lättare att veta om det finns sådana program till andra plattformar.
Citera
2012-09-25, 11:05
Medlem
Mikeyjamess avatar
Finns det nån app som gör att man kan hålla koll på någon så man ser om den är i närheten av mig? Ska på ett event som även min mor ska på och jag har sagt att jag bara ska dit på helgen men tänker tillbringa en dag där då även hon är där. Så vi kommer vara under samma tak och jag vill gärna veta var jag kan befinna mig för att slippa träffa på henne.
Citera
2012-09-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ja.. massor.. eller vänta.. det kanske inte finns? Eller?

Berätta gärna vad MX Tube är för typ av program så är det lättare att veta om det finns sådana program till andra plattformar.

Självklart... Det är ett program för att ladda ned youtube filmer så att man kan titta på dom när man inte har internet i mobilen
Citera
2012-09-25, 11:18
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Självklart... Det är ett program för att ladda ned youtube filmer så att man kan titta på dom när man inte har internet i mobilen

Googles youtube-app som jag misstänker följer med alla androidtelefoner.
Kryssa i "preloading" i inställningarna så kan man ladda ner filmer för att kolla på senare.
Citera
2012-09-25, 14:08
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Finns det nån app som gör att man kan hålla koll på någon så man ser om den är i närheten av mig? Ska på ett event som även min mor ska på och jag har sagt att jag bara ska dit på helgen men tänker tillbringa en dag där då även hon är där. Så vi kommer vara under samma tak och jag vill gärna veta var jag kan befinna mig för att slippa träffa på henne.

Facebook gör det under förutsättning att både du och person i fråga checkar in inom samma 2km radie.

Sen finns det andra appar som Sonar och Banjo som gör samma sak men som mer eller mindre håller koll på var du är så du slipper tala om det för Facebook, kanske lite mer batterikrävande.
Citera
2012-09-25, 14:33
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
TubeMate är nog programmet du söker, dock har alla dessa program tagits bort från Play så din enda chans är att googla fram det.
Citera
2012-09-25, 18:04
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Facebook gör det under förutsättning att både du och person i fråga checkar in inom samma 2km radie.

Sen finns det andra appar som Sonar och Banjo som gör samma sak men som mer eller mindre håller koll på var du är så du slipper tala om det för Facebook, kanske lite mer batterikrävande.

Min mor har inte Facebook så det är uteslutet. Hur är det med Sonar/Banjo? Måste den jag vill spana på också vara medlem på det eller räcker det att jag kör in hennes mobnummer? Det är nåt sånt jag är ute efter, att det räcker med mobnumret då hon har mobilen på 24/7 utan att internetuppkoppling krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in