2013-11-30, 00:21
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
På vilket sätt är det inte självklart att transaktionen inträffade om man trots allt har fått in pengarna på mottagarkontot?

Just nu är jag uppe i 25 transaktioner. Varför behövs så många på just den lilla överföringen och varför har inte dom andra några alls?

vilken tidpunkt gjordes överföringen?

21:42:14 skapades ett föräldralöst block, kan vara att vissa wallets gå kräver fler bekräftelser som en säkerhetsåtgärd om din transaktion finns med i det blocket?
Senast redigerad av svallerbyttan 2013-11-30 kl. 00:25.
Citera
2013-11-30, 00:23
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
På vilket sätt är det inte självklart att transaktionen inträffade om man trots allt har fått in pengarna på mottagarkontot?

Just nu är jag uppe i 25 transaktioner. Varför behövs så många på just den lilla överföringen och varför har inte dom andra några alls?

Jag vet inte om din fråga är av teknisk art, eller om du är orolig. Om du är orolig så är 3 Bekräftelser = du har fått dina pengar på dom flesta sidor och klienter. Punkt Slut. (inte transaktioner, transaktionen är en)

Sen jag började med bitcoins har jag inte stött på någon hacker som försökt sända mig falska bitcoins som aldrig fått bekräftelser. Jag har heller inte tagit emot bitcoins av andra än etablerade svenska sidor och trading siter. Mestadels Btc-e. Mvh!
Citera
2013-11-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
vilken tidpunkt gjordes överföringen?

21:42:14 skapades ett föräldralöst block, kan vara att vissa wallets gå kräver fler bekräftelser som en säkerhetsåtgärd om din transaktion finns med i det blocket?

18:17 gjordes överföringen. Uppe i 32 nu.. Är det nytt för idag på blockchain att det bredvid varje transaktion står hur många "confirmations" som har gjorts?

Nej bom, jag är inte oroad, bara frustrerad över det jag inte förstår. Jag har liksom handlat upp de där coinsen nu och vill bara säga till nätverket att släppa dessa confirmations. Alla är ju nöjda och glada!

Men rent tekniskt, är det möjligt att man skickar falska bitcoins till mottagare utan att de vet om att de är falska genom att inte använda sig av några confirmations (vilket är brukligt på exempelvis caféer som tar emot btc)?
Citera
2013-11-30, 01:18
Moderator
HelgeBuks avatar
Först en observation: priset på mtgox är just nu ca $1200, nästan exakt som igår den här tiden. Då låg BTC-e på 944, nu1034. En rejäl skillnad i "premien" på mtgox aalltså. Vad det betyder, om något, vet jag inte, la bara märke till det.

Nu till det jag egentligen ville skriva om: siter som tex tradingsidorna och även silkroad m.fl. har ju något sätt att automatiskt skapa nya wallets för medlemmarna, och sköta transaktioner till/från/mellan dessa wallets. Hur? Antar att det är nån slags server-version av bitcoin-klienten som kan styras genom PHP eller vad det nu må vara..? Är det nån som känner till några guider/tutorials ang det här? Länkar till sånt skulle verkligen uppskattas!

Kanske mer nåt för "systemutveckling", men jag antar att de som är intresserade av bitcoin framförallt finns här.
Citera
2013-11-30, 01:54
Medlem
Baskis avatar
1143$ ny ATH på Bitstamp, alltså 7500 per BTC just nu. Fyfan vad svårt å veta om man ska hålla coins eller sälja...
Citera
2013-11-30, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
1143$ ny ATH på Bitstamp, alltså 7500 per BTC just nu. Fyfan vad svårt å veta om man ska hålla coins eller sälja...
Jag tror den är här för att stanna. Nästa stora dipp tror jag blir vid 1500, sen 1900-2000. Efter detta så tror jag att folk kan bli paranoida vid nästa 2000, 3000, 5000 etc etc.
Citera
2013-11-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway94
Vilken hemsida använder ni för köp av bitcoins? Har aldrig köpt förut, men reggat mig på Bitstamp.net och väntar på att de ska godkänna mig. Är det en bra sida?

Någon?
Citera
2013-11-30, 09:49
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway94
Någon?

Här handlar jag, mkt enkelt och snabbt!
http://btcx.se/
Citera
2013-11-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Här handlar jag, mkt enkelt och snabbt!
http://btcx.se/

Det var ju någon som skrev att BTCX inte rekommenderades då man inte vet vilken kurs man får för pengarna, plus att de var sega.
Det stämmer kanske inte?
Citera
2013-11-30, 10:24
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Ingen som vet vem som ligger bakom BTC och andra kryptovalutor men det är knappast en ensam japan som den officiella versionen vill att folk skall tro på.
Varför skulle det inte kunna vara en individ? Hade det varit en officiell grupp (företag, organisation, forskarlag, etc..) skulle det inte vara lika nödvändigt med hemlighet runt identiteten.

Sedan så "vill" inte den officiella versionen "få folk att tro" någonting. Den är vad den är. Om nu Bitcoin är så omvälvande som några av oss tror så verkar allt kring publiceringen logiskt.
Citera
2013-11-30, 10:32
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Hur många har du? Folk säger hela tiden till mig att sälja en del för "att säkra", men jag tror ju på det långsiktigt och behöver inte pengarna till någon annan, bättre investering, så varför sälja?

Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Jag tror den är här för att stanna. Nästa stora dipp tror jag blir vid 1500, sen 1900-2000. Efter detta så tror jag att folk kan bli paranoida vid nästa 2000, 3000, 5000 etc etc.
Kommer bli intressant att se hur höga toppar och hur djupa dalar vi kommer se under nästa år på väg mot $10k.
Citera
2013-11-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Hur många har du? Folk säger hela tiden till mig att sälja en del för "att säkra", men jag tror ju på det långsiktigt och behöver inte pengarna till någon annan, bättre investering, så varför sälja?

Kommer bli intressant att se hur höga toppar och hur djupa dalar vi kommer se under nästa år på väg mot $10k.
Ja verkligen.
Folk säger så till mig med, men sen berättar jag om hur bra jag gjort ifrån mig på altcoins och då blir dom lite lugnare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in