2013-11-30, 11:14
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
1143$ ny ATH på Bitstamp, alltså 7500 per BTC just nu. Fyfan vad svårt å veta om man ska hålla coins eller sälja...

Har man "order of magnitude" (dvs. >10 ggr. pengarna) värdeökningar på sina BitCoins så skulle jag personligen sälja direkt!

99% av er kommer aldrig att se några "order of magnitude" vinster i verkligheten. 99,9% av er nykomlingar kommer förmodligen att förlora allt. Då menar jag verkligen allt, det som kommer att vara kvar är zero, nada.

Varför? Enkelt. BC kan inte kallas en typisk "pump and dump scheme" då dess egenvärde är 0 (noll). I vanliga "pump and dump schemes" så återkommer man till föremålets egenvärde som oftast är "order of magnitude" lägre än dess topp. T.ex. aktier som blir "penny stocks", tulpaner som återgår till sin rätta funktion dvs. att vara blommor, hus vars värde rasar med flera hundra procent etc.

När väl "pull the plug" momentet kommer, vilket bara är en tidsfråga, så kommer du att förstå vad uttrycket "evaporate" betyder.

Mark my words.

EDIT: Detta gäller naturligtvis samtliga "krypto"-"valutor".
Senast redigerad av Etnad11 2013-11-30 kl. 11:18. Anledning: That's right samtliga... :)
Citera
2013-11-30, 11:15
Medlem
Etnad11s avatar
Ups...dubbelpost..

@admin: tas bort
Senast redigerad av Etnad11 2013-11-30 kl. 11:17. Anledning: Dubbelpost
Citera
2013-11-30, 11:22
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Ups...dubbelpost..

@admin: tas bort

Det har ovetande jönsar som dig sagt i flera år, under tiden du suttit med dina Ericsson B aktier så har vanligt folk blivit mångmiljonärer med minimal insats på kryptovalutor

Svensk avundsjuka och jantelag i ett nötskal
Citera
2013-11-30, 11:27
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Det har ovetande jönsar som dig sagt i flera år, under tiden du suttit med dina Ericsson B aktier så har vanligt folk blivit mångmiljonärer med minimal insats på kryptovalutor

Svensk avundsjuka och jantelag i ett nötskal

100% rätt där i alla fall.

Se bara till att det inte blir maximal insats.
Citera
2013-11-30, 11:31
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway94
Det var ju någon som skrev att BTCX inte rekommenderades då man inte vet vilken kurs man får för pengarna, plus att de var sega.
Det stämmer kanske inte?

Dom har haft mkt att göra osv... men jag handlar iaf där, snabbt o smidigt iaf.
Citera
2013-11-30, 11:42
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
100% rätt där i alla fall.

Se bara till att det inte blir maximal insats.

Det kan det knappast bli om du inte har gått in senaste månaden

De som köpt innan har inget att oroa sig för då dom med största sannolikhet cashat hem för länge sedan

Prova att köpa några själv, kan hjälpa mot bitterhet och depression
Citera
2013-11-30, 11:52
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Ligger verkligen en bitcoin på 7k / st nu? När jag kollade senaste vilket var för cirka ett år sedan så var de värt 80kr / st. Om man ändå hade sparat sina bitcoins
Citera
2013-11-30, 11:58
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Det kan det knappast bli om du inte har gått in senaste månaden

De som köpt innan har inget att oroa sig för då dom med största sannolikhet cashat hem för länge sedan

Prova att köpa några själv, kan hjälpa mot bitterhet och depression

Nej, jag för trög för det. Detta överlåter jag, helt och hållet, till genierna som dig.

Depressiv och bitter? Jag? Har du hört talas om projektion?

Stay well\Etnad
Citera
2013-11-30, 12:08
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Ligger verkligen en bitcoin på 7k / st nu? När jag kollade senaste vilket var för cirka ett år sedan så var de värt 80kr / st. Om man ändå hade sparat sina bitcoins
Jadu, tänk om. Kan lova dig att 99% av folk som sysslat med BTC en längre tid tänker så, captain hindsight..
Citera
2013-11-30, 12:11
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Mark my words.
Gör det själv istället. Eller bättre: skriv ut dem och häng upp dem på väggen. Kan du gå förbi och fnissa i framtiden, göra en kul grej av det. Visst, det kan bli så olyckligt att vi får en utveckling där BTC förändrat världen och ändå går ner på noll. Då kanske du låtsas att du hade rätt och inte lär dig någonting av händelsen.

Jag är lite allmänt allergisk mot den där typen av inlägg där skribenten inte ens har försökt förstå vad den egentligen skriver om. Men, nu är de så att jag samtidigt tycker skepsisen mot BTC är nyttig just idag. Jag ser gärna att de som inte begriper är de som är skeptiska, snarare än de som är hysteriska. Inte minst för deras egen skull. Hysteriska spekulationsbubblor har inte gjort speciellt många människor glada.

Vi har ett golv på kanske 10% av spekulationen, vi har global exponering och vi har exponentiell (s) adaption av den mentala biten, den mentala friktionen, istället för samma adaption av den faktiska tekniken. Sistnämnda verkar enligt mig ha långsammare tillväxttakt idag. Exponeringen är viktig, men känns som vi fått tillräckligt för närvarande.

Nej, detta är inte tulpaner och jag förstår inte varför ni inte hör er själv prata så att säga. Och nej, man lär sig heller inte mycket på att låtsas att en BTC är en tulpan. Tvärt om blir man nog mindre klok. Däremot så har vi ett löfte om värdeökning med tillhörande spekulativ kurs.
Senast redigerad av Trillske 2013-11-30 kl. 12:15.
Citera
2013-11-30, 12:14
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Jadu, tänk om. Kan lova dig att 99% av folk som sysslat med BTC en längre tid tänker så, captain hindsight..

Tvivlar inte en sekund på det. Blev ändå tillräckligt chockad av ökningen att det var värt ett inlägg.
Citera
2013-11-30, 12:26
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Gör det själv istället. Eller bättre: skriv ut dem och häng upp dem på väggen. Kan du gå förbi och fnissa i framtiden, göra en kul grej av det. Visst, det kan bli så olyckligt att vi får en utveckling där BTC förändrat världen och ändå går ner på noll. Då kanske du låtsas att du hade rätt och inte lär dig någonting av händelsen.

Jag är lite allmänt allergisk mot den där typen av inlägg där skribenten inte ens har försökt förstå vad den egentligen skriver om. Men, nu är de så att jag samtidigt tycker skepsisen mot BTC är nyttig just idag. Jag ser gärna att de som inte begriper är de som är skeptiska, snarare än de som är hysteriska. Inte minst för deras egen skull. Hysteriska spekulationsbubblor har inte gjort speciellt många människor glada.

Vi har ett golv på kanske 10% av spekulationen, vi har global exponering och vi har exponentiell (s) adaption av den mentala biten, den mentala friktionen, istället för samma adaption av den faktiska tekniken. Sistnämnda verkar enligt mig ha långsammare tillväxttakt idag. Exponeringen är viktig, men känns som vi fått tillräckligt för närvarande.

Nej, detta är inte tulpaner och jag förstår inte varför ni inte hör er själv prata så att säga. Och nej, man lär sig heller inte mycket på att låtsas att en BTC är en tulpan. Tvärt om blir man nog mindre klok. Däremot så har vi ett löfte om värdeökning med tillhörande spekulativ kurs.

Dessvärre är det inte ens en tulpan.

Jag har följt BC sen 2010. Sett den krascha live i juni 2011. Tror den var nere i 1-10 cent då. Jag är ganska teknisk lagd och kan en del om vad som gör saker "Medium of exchange" och "Store of value".

Men, men, jag har sagt samma sak sen 2010. Ändrar mig inte nu heller.

Lycka till dock och kom ihåg, you have been warned...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in