Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Jodå visst är det underhållande också, det roligaste tycker jag är när Lambertz pratar om hunden Sampo.
Mästerhunden Zampo (stavas så)...den geniförklarade hunden, som kan markera en sten där ett lik ska ha dragits tio år tidigare är numera tyvärr avliden. Om han inte varit det är jag säker på att han deltagit i debatten han med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Lika kul är det inte när GW och Bergwall kucklar som om dem var bästa kompisar. Ska jag vara ärlig, jag tycker det är motbjudande.
Det gör de ju knappast. GW fick frågan om han trodde att SB är psyksjuk idag och GW gav inget klart svar på den frågan, han bara log och sade "Jaa, han verkar väl inte tokigare än någon annan vid det här bordet". man ska också komma ihåg att GW saknar den kompetens som krävs för att avgöra något sådant. Ur en lekmans (dvs GWs) perspektiv är SB frisk eftersom det går att ha honom i möblerade rum. Det är fullständigt irrelevant ur GWs synvinkel om SB är psyksjuk eller ej. (se från 5:35 i programmet)
Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Och ja man får se upp med vänskapskorruption på bägge hållen,
Då tycker jag det var värre med GWs uppenbara vänskap med den fullständigt inkompetenta justitieministern Beatrice "Tant Gredelin" Ask. Var det bara jag som noterade GWs smekning och ett "heeej" när hon kom in i studion?
Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Yrsa Stenius artikel höll kanske inte direkt för prövning, men det är lite äckligt också när DJ twittrar att Åsa Linderborgs korta artikel är "djupt insiktsfull".
Nåväl, Yrsa Stenius har sällan något vettigt att säga, hon brukar vara den förste att haka på mediedrev, tex mot SB eller de två styckmordsfriade läkarna, listan kan göras lång. Det finns en särskild plats i helvetet för sådana som Yrsa Stenius, hon har inte ensam ansvaret för en rad justitiemord men hon är definitivt en del av problemet. Hon kan dock säkert ha några värdefulla kommentarer om svensk psykvård, hon har ju trots allt stor erfarenhet av att vara mentalpatient (obs, inget skämt, källbelagt allvar).