2013-11-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Självfallet! Denne "John" i Upsalla hade säkert väntat sig ngn slickepott eller så, men nu fick han istället en kniv i sig. Flera gånger dessutom.
Men om man bjuder sina gäster på olämpliga vätskor, så kan allt bli mer än kul!

Mitt i all denna Bisarra QvickCirkus är det ju trots allt kul det som nu sker.

Vi har alltså en legitimerad Dåre, sittandes på Säter, som har lyckats med konststycket att lura skjortan av resten av dårarna i Kålrotslandet (och som dessutom kan befaras lyckas kvittera ut ett statligt "gage" för trollandet).......Varpå alla förorättade och grundlurade tokar startar en tävling i, att hata den inlåste dåren på alla upptänkliga och oupptänkliga sätt!

VARFÖR lever inte Ingmar Bergman - han hade nog mer än gärna skrivit ett manus på detta tema?
Eller varför inte dansken HC Andersen???

Och hur ska dessa toksvenskar ö.h.t. kunna överleva julen, om/när den gode Sture slipper ut från hispan innan dess?

Det för jävla roligt att vissa verkar störa sig på att GW, Josefsson, mfl får uppmärksamhet och riskerar att tjäna pengar på böcker, mm.. Och inte verkar fundera nämnvärt på vilka karriärer och tillhörande skattepengar som trillat ner i de verkliga klåparnas fickor genom åren.
Citera
2013-11-29, 18:56
Medlem
Jag lyssnade på radions Studio Ett där hovrättslagman Thelin uttalar sig om Lambertz utomordentlig grundliga undersökning av Quickdomarna som JK och mycket annat till stöd för Lambertz så det finns tydligen flera "tomtar" inom rättsväsendet. Helt ofattbart egentligen, men media har väl dammsugit varenda domstol i sin jakt på att hitta stollar att intervjua.
Citera
2013-11-29, 19:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Reimer skrev

Kan någon fullt ut förstå hur en annan människa fungerar, förstår du hur Lambertz fungerar just nu t.ex?

Hur SB fungerar vet väl ingen i dags läget förhoppningsvis kommer den nya utredningen bringa lite klarhet i hans fall.

Nej, först, och nej sedan igen. Jag kan absolut inte förstå vad Lambertz håller på med. Det finns ju många dimensioner i den här hemska soppan. Jag kan inte heller förstå dom uttalanden som GW gjort. SB:s tidigare brottslighet är faktiskt väldigt grov och har troligtvis lämnat trauman för livet för dom som blivit utsatta.

Jag vet att Lambertz och GW tidigare var väldigt bra kompisar med varandra....
Citera
2013-11-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nej, först, och nej sedan igen. Jag kan absolut inte förstå vad Lambertz håller på med. Det finns ju många dimensioner i den här hemska soppan. Jag kan inte heller förstå dom uttalanden som GW gjort. SB:s tidigare brottslighet är faktiskt väldigt grov och har troligtvis lämnat trauman för livet för dom som blivit utsatta.

Jag vet att Lambertz och GW tidigare var väldigt bra kompisar med varandra....

1. Han har säkert någon kupp i bakfickan, där han vill hetsa upp hela landet med sitt beteende i syfte att få till någon förändring eller visa någon form maktfullkomlighet eller någon variant på "spika upp sig på ett kors" för att få till någon förändring. Jag tror inte att han är ute efter avgångsvederlag däremot utan att han något större i tankarna.
Citera
2013-11-29, 19:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Niklas-P skrev

Självfallet! Denne "John" i Upsalla hade säkert väntat sig ngn slickepott eller så, men nu fick han istället en kniv i sig. Flera gånger dessutom.
Men om man bjuder sina gäster på olämpliga vätskor, så kan allt bli mer än kul!

Mitt i all denna Bisarra QvickCirkus är det ju trots allt kul det som nu sker.

Vi har alltså en legitimerad Dåre, sittandes på Säter, som har lyckats med konststycket att lura skjortan av resten av dårarna i Kålrotslandet (och som dessutom kan befaras lyckas kvittera ut ett statligt "gage" för trollandet).......Varpå alla förorättade och grundlurade tokar startar en tävling i, att hata den inlåste dåren på alla upptänkliga och oupptänkliga sätt!

VARFÖR lever inte Ingmar Bergman - han hade nog mer än gärna skrivit ett manus på detta tema?

Och hur ska dessa toksvenskar ö.h.t. kunna överleva julen, om/när den gode Sture slipper ut från hispan innan dess?

Det behövs inget manus, verkligheten överträffar dikten.
Citera
2013-11-29, 19:18
Medlem
djembelelles avatar
Det Lambertz håller på med är nog att försvara sin egen "utredning" av några hyllmeter dokument som tog honom en vecka att kolla igenom. Om det är fråga om en rättsskandal så är också hans utredning också en skandal, och detta faktum vill han inte uppleva.
Citera
2013-11-29, 19:20
Medlem
djembelelles avatar
Är det nån som tänker sig att kommisionens arbete kommer att gå på smärtfri räls? Jag anar en såpa av sällan skådat slag.
Citera
2013-11-29, 19:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
BehindRayban skrev

1. Han har säkert någon kupp i bakfickan, där han vill hetsa upp hela landet med sitt beteende i syfte att få till någon förändring eller visa någon form maktfullkomlighet eller någon variant på "spika upp sig på ett kors" för att få till någon förändring. Jag tror inte att han är ute efter avgångsvederlag däremot utan att han något större i tankarna.

Det är mycket möjligt att du har rätt. Han verkar ju satsa allting på ett kort i alla fall, helt sjukt.
Citera
2013-11-29, 19:25
Medlem
djembelelles avatar
Nej, han försvarar bara sig själv och sin heder: utredningen han gjorde som JK.
Citera
2013-11-29, 19:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
djembelelle skrev

Är det nån som tänker sig att kommisionens arbete kommer att gå på smärtfri räls? Jag anar en såpa av sällan skådat slag.

Jo, tragiskt nog kommer det säkert att bli enormt underhållande.
Citera
2013-11-29, 19:30
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
SB ville inte till något pris träffa GL i debatten i tv senast vilket jag tycker är litet konstigt faktiskt. GL förklarade för sin del att han inte ville träffa SB heller. Det tycker jag är väldigt konstigt. Någon som vet bevekelsegrunderna bakom dessa båda tjuriga inställningar? Att GL sagt att de nu frikännande domarna inte innebär att SB är oskyldig tycker jag inte riktigt räcker för att SB ska tjura ihop. Och vad kan SB tänkas ha gjort GL?

GL skulle snacka sönder SB om de gav sig i kast med någon sorts polemik. Det vet SB och vill inte utsätta sig för det. GL vill inte heller debattera med SB av samma anledning. Men GL vet också att SB skulle få alla sympatier efter en sådan förnedring.
Citera
2013-11-29, 19:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
...

Kan vi inte prata med danskarna och låna in Bille August?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in