Citat:
NurseRatched skrev
Ang det av mig, fetade: Nej men "psykosgenombrotten" upplever jag hur som helst inte som genuina, Om "Ellington" verkligen är ett utslag av multipel personlighet har jag nog egentligen för litet underlag för att uttala mig säkert om men visst, det är väl möjligt att Bergwall lider även av sådana besvär.
Ang hans framtida missbruk och dess konsekvenser är nog din gissning minst lika bra som min eftersom det inte finns något mer svårförutsägbart än missbrukares handlingsmönster . . .
Rent generellt kan man (återigen) säga att sådana här saker (aggressivitet, våldsdåd) är något som avtar med stigande ålder men det blir bara en vild spekulation.
Som jag förstår så handlade knivöverfallet i Uppsala om någon form av "psykosgenombrott", Det som åklagaren skrev,
"Brottet har uppenbarligen begåtts under inflytande av sådan själslig abnormitet som avses i 33 kapitlet 2 paragrafen brottsbalken.", förstår jag inte riktigt eftersom det kapitlet i brottsbalken är ändrad nu. SB själv sa att det handlade om att han sniffat tri.
Om det var missbruk bakom att han tog sig in på ett sjukhus och våldtog och försökte strypa en 9-årig pojke, har jag inte heller lyckats hitta någon info om, men han utsatte tre andra pojkar som var inlagda för sexuella övergrepp också.