Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Lustigt dock att man tydligen har haft såpass mycket integritet att man inte hängde upp domarna på det, utan faktiskt ansträngde sig att leda i bevis.
Skulle du vilja omformulera den här meningen? Förutsatt att du inte talar med dig själv, alltså. I sådana fall kan du strunta i det.
Citat:
Och att "John" avbröt studierna och aldrig fullt ut hämtat sig givetvis tragiskt. Men nu är det faktiskt något som är fel på bilden. Dels finns det personer som har utsatts för betydligt större trauman, typ nästan blivit dödade och fått större delen av sin familj dödade, men ändå fått någon slags rätsida på sina liv. Sedan så har vi personer som aldrig har utsatts för några trauman, men som ändå inte lyckas med stuider. När "John" skrev texten så hade det gått 34 år sedan dådet. Så om han hade uttalade ambitioner att börja studera igen - vad var det då för kvackare som felbehandlade honom och lät han sitta och sjuda i sina egna safter i årtionden?
Vad du uppehåller dig vid offrets eventuellt undermåliga förmåga att återhämta sig! Det är en ganska ovidkommande sida av saken här.
Citat:
Och det skulle inte förvåna mig om du skjuter heroin flera gånger om dagen. Med rostiga nålar.
Men, så länge det finns några bevis för det så kan ingen säga att du gör det. Inte ens i smyg.
Måste vara fint att sitta vid ditt skrivbord där du kan jaga bort tristessen med betydligt bättre sätt än att knarka knark som verkligen gör en bäng.Som Charlie Sheen då?
Riktar du dig verkligen till mig här, eller vad händer? Jag tror du får försöka omformulera dig igen.
Citat:
Jorden till Sven-Gustaf: Det var faktiskt inget att höja på ögonbrynen i den familjen.Vad menar du med det ordet? För jag tycker nu att det börjar stinka 1950-tal. Och psykologi.
Jo, det fanns en hel del att höja på ögonbrynen åt, du är uppenbart illa insatt och det kommer inte att falla på min lott att utbilda dig.
En person som begår våldtäktförsök, dråpförsök, misshandel, otukt med minderårig, försäkringsbedrägeri, rån och olaga frihetsberövanden är avvikande på ett mycket obehagligt sätt.
Den bror som spelar med och producerar böcker om honom, och byter fot hit och dit i sakfrågor och profiterar på hans vansinne inger inte mig någon sympati, tvärtom som sagt. Men du tycker inte det är något att höja på ögonbrynen åt?
Din uppfattning om vilka lukter 1950-talet gav ifrån sig, de kan du väl ta med någon annan, i något annat sammanhang, va?