Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Du behöver inte hålla med, då alla inte förstår dels anatomin dels nervsystemets alla signaler, så ditt svar om att "inte hålla med" verkar ha en helt annan agenda alt. som jag sa, att du saknar förmåga att förstå eller behöver vila, lägga ner synkroniseringsförmågan.
Många lägger ner hjärnverksamheten av strategiska skäl, då mkt idag går ut på polemik och de polariserade samtalen, läs vinstintressen, som övertagit.

Hjärnverksamheten är det bra att pausa. Man mediterar, allt stannar, och så upptäcker man att man är lycklig, och att ingenting kan rubba det. Samtidigt, placeras man på en bergstopp där man distansierat kan blicka ut över sitt mentala landskap av känslor, tankar, tankemönster, föreställningar om verkligheten etc.

Själv upplever jag att alla vill ha reda på sanningen, hur det ligger till, och att vi bara har olika verktyg för att hitta den samt olika glasögon på oss när vi väl tittar på den.
Polemik och polariserande vet jag inte vad jag ska säga om. Det är vad det är. Mitt mål är att göra den här världen till en bättre plats, och att alla ska lära sig så mycket som möjligt, inklusive mig själv.
Att kämpa emot varandra ser jag ingen poäng i. Bättre att samarbeta, diskutera, sätta sig själv åt sidan för att se de andra osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Nej du baserar det på belöningssystem. När ditt egenintresse samlat ihop tillräckligt för egen del, kan du fastna i behovet att inte längre interagera, särskilt om du varit överbelastad. Det gäller de flesta.
Utveckla.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Då stress är en mycket stor orsak till resonemang som du förde här - att du inte ens vill se att medvetandet är bundet till kropp och knoppp, men befinner sig i en omgivande rymd, där du väljer vilka signaler du vill ta upp och vilka bprtse ifrån, kanske du behöver förneka, för att inte översvallas av emotionellt övertag eller bli ensidig och drabbas av ilska över vad du förmår läsa in och så klart också tolka så det harmonieras utefter din förmåga att i sin tur både se och förstå verklighet. Men väljer själv att dra vilka konklusioner du vill utmed "frihetsbegreppet".
Vad får du stress ifrån?
Projicerar du dina egna känslor på mig?
Utveckla gärna vad du får stress ifrån, alltså varför jag skulle varit stressad, för jag var raka motsatsen. Aldrig varit i sådan sinnesfrid som där och då.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Ett galet rollspel du visst fick till där. Att uppleva sig som gud är att sakna gränser och då kan destruktivt agerande jämställas med konstruktivt, samtidigt som du inte behöver känna för andra personer, men du vill utgöra impact mot den du mötte, eller inte alls - beror på hur mycket du rökte och hur ofta och under vilket tidsspann och var. Då det finns social dynamik var gräs är det minst lämpade, allt utom filosofiskt.
Gränser finns inte. Inget finns, egentligen, utom ett rent medvetande. Men det är en åsikt jag har, och jag kan inte bevisa den.
Varför? För att detta i nuläget inte går att mäta externt, utan det måste upplevas internt.
Jag erbjuder dig att titta i kikaren jag själv kikar i, så får du se. Hur kikaren fungerar vet jag inte.
Vänd dig inåt, prova meditera, kör 20 min innan dagen och 20 min innan kvällen, fortsätt tills du når upplysning. Jag lämnar förbehåll för att du kanske inte når dit det här livet, men även om du inte gör det (upplysning=ett med medvetandet), kommer du med all sannolikhet uppleva stora positiva förändringar som har noll och ingenting med det vi diskuterar att göra.
Såsom att se sitt mentala landskap från en distansierad bergstopp, s a s. Eller att kunna släppa det mentala och hänge sig åt nuet, det som är, likt en fotbollsspelare kanske är nervös och darrar etc innan en stor match, men väl på planen existerar inget annat än matchen, bollen, gräset, etc. Han är i nuet, och inga rädslor kan existera, därför att han är på ett annat ställe än i huvudet; han är i det som är, nuet. Det enda som någonsin är.
Blabla, länk till meditation finns i min signatur. Main lesson> meditation - awakening the silent seed.
Men du gör som du vill. Jag inser att det på sätt och vis är smått absurt att kräva detta, så därför kräver jag inget. Hur skulle jag? Du är ju fri. Men jag har en åsikt, och om du verkligen vill förstå, öppna dig för att den kanske är "sann", så är det den vägen du måste gå.
Annars kan vi skiljas åt, här. Du ser saker på ditt sätt och jag på mitt. Inget fel, bara olika.
Och jag är medveten om att det lika gärna kan vara jag som är ute och cyklar. Men jag upplever det jag upplever (inte nu, men glider in i det ibland och mer och mer ju mer jag mediterar), och väljer att sätta tilliten till mig själv.
Jag var hardcore skeptiker en gång, litade blint på vetenskap. Men vetenskap är begränsad, och för att den ska drivas framåt krävs att folk går utanför sanningsläget för att ta reda på större sanningar, för att utvidga kunskapsläget. Det sker hela tiden, det är så det går framåt, och det var det som drog mig in i det här. Se kundalinitråden jag startade om du vill veta mer, annars lägger vi ned det här. Du kör på ditt och jag på mitt, och så önskar jag dig lycka till med allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Låter puckat och borta med vinden. Du kunde ha dött.
Kunde jag när jag hoppade från 17m ner i ett vattenfyllt gruvhål som 12åring också, men det gick bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Ja, men upplysningsmotståndet är också ganska kompakt och utgör en stark blockering där destruktiv sarkasm och trams är en stor fluga modefluga just nu. Om inte annorstädes i fysiska rum (jo) så på fl.b.
Mode är att följa andras viljor över hur saker och ting ska vara. Ungefär som om en kvinna skulle köpa en rutig handväska för att alla andra kvinnor har rutiga handväskor, för att en italiensk pastasnubbe som råkar vara handväskeguru har sagt att "rutiga handväskor är modernt till våren, det är det som gäller", och så köper många kvinnor rutiga handväskor. Kanske för att de lägger sitt värde i vad andra ska tycka om dem, eller lycka snarare. Placerar sina lyckoägg i hur moderna/snygga etc de uppfattas av andra.
Rätt risky, med tanke på att kroppen kommer skrynkla ihop och dö, förvandlas till jord eller aska och omvandlas till gräs>matspjälkning>koskit osv.
Klandrar dock ingen. Jag själv gör så ibland, men försöker gå åt motsatt håll. Mot mig själv. Har kostat en del.
Generellt sett borde alla göra det. Gå åt sitt håll. Då slapp många av oss få ta skit för att vi inte passar in med hur vi är eller vad vi tycker.
Många människor har fått skit för att de varit sig själva eller sagt, gjort, tyckt eller presenterat "sanningar" etc som varit alldeles för "off" från status quo, alltså skiljt sig för mycket från mängden.
Tänker på typ häxbränningar, han som presenterade att jorden kretsade kring solen och inte tvärtom, att jorden var i mitten (blev väl kastad i fängelse?). Och Sokrates fick dricka gift för att hans åsikter blev för obekväma för makten? Bara gluttat igenom wiki, så inte så stor koll.
Generellt händer mycket skit med outsiders, värre ju mer outsiders de är. Se idag på "psykiskt sjuka", alltså människor som bara råkar vara på ett sätt som skiljer sig från mängden. En del är säkerligen farliga, men det är testosteronbiffen med sprit i kroppen på krogen också.
Ska väl dock hålla käften delvis. Mobbade en del när jag var yngre och var överlag ett praktsvin av och till. Men det är så. Man lever och man lär.