Citat:
Många lägger ner hjärnverksamheten av strategiska skäl, då mkt idag går ut på polemik och de polariserade samtalen, läs vinstintressen, som övertagit.
Då stress är en mycket stor orsak till resonemang som du förde här - att du inte ens vill se att medvetandet är bundet till kropp och knoppp, men befinner sig i en omgivande rymd, där du väljer vilka signaler du vill ta upp och vilka bprtse ifrån, kanske du behöver förneka, för att inte översvallas av emotionellt övertag eller bli ensidig och drabbas av ilska över vad du förmår läsa in och så klart också tolka så det harmonieras utefter din förmåga att i sin tur både se och förstå verklighet. Men väljer själv att dra vilka konklusioner du vill utmed "frihetsbegreppet".
En självmordsbombare, behöver för det första idealisera sitt känsloliv och förstärka det med bl.a gräs.. mediciner el. droger, helst kombination. Desillusion. Men vad har det med dig att göra och din underbara värld av inre-bildskapande.
Det kan bara bli maniskt.
Må bäst!
Man måste må.. utan tvekan lever man för att må bra. Men inte under vilka villkor som helst.
Citat:
Du behöver inte hålla med, då alla inte förstår dels anatomin dels nervsystemets alla signaler, så ditt svar om att "inte hålla med" verkar ha en helt annan agenda alt. som jag sa, att du saknar förmåga att förstå eller behöver vila, lägga ner synkroniseringsförmågan.
Jag håller inte med om att medvetandet är bundet till min kropp,
Många lägger ner hjärnverksamheten av strategiska skäl, då mkt idag går ut på polemik och de polariserade samtalen, läs vinstintressen, som övertagit.
Citat:
Nej du baserar det på belöningssystem. När ditt egenintresse samlat ihop tillräckligt för egen del, kan du fastna i behovet att inte längre interagera, särskilt om du varit överbelastad. Det gäller de flesta.
och jag baserar det på erfarenhet och inget annat. Vet ej hur jag skulle kunna beskriva det genom att med logik ta mig fram till den slutsatsen.
Då stress är en mycket stor orsak till resonemang som du förde här - att du inte ens vill se att medvetandet är bundet till kropp och knoppp, men befinner sig i en omgivande rymd, där du väljer vilka signaler du vill ta upp och vilka bprtse ifrån, kanske du behöver förneka, för att inte översvallas av emotionellt övertag eller bli ensidig och drabbas av ilska över vad du förmår läsa in och så klart också tolka så det harmonieras utefter din förmåga att i sin tur både se och förstå verklighet. Men väljer själv att dra vilka konklusioner du vill utmed "frihetsbegreppet".
Citat:
Jag hade förvisso rökt lite gräs, men jag var så totalt uppslukad av nuet att jag såg mig själv i mannen framför jag pratade med. Jag pratade med mig själv. Och jag var gud.
Kalla mig galen, om ni vill.
Ett galet rollspel du visst fick till där. Att uppleva sig som gud är att sakna gränser och då kan destruktivt agerande jämställas med konstruktivt, samtidigt som du inte behöver känna för andra personer, men du vill utgöra impact mot den du mötte, eller inte alls - beror på hur mycket du rökte och hur ofta och under vilket tidsspann och var. Då det finns social dynamik var gräs är det minst lämpade, allt utom filosofiskt.Jag hade förvisso rökt lite gräs, men jag var så totalt uppslukad av nuet att jag såg mig själv i mannen framför jag pratade med. Jag pratade med mig själv. Och jag var gud.
Kalla mig galen, om ni vill.
Citat:
En annan gång, efter en meditation, så var jag mer. Större. Det var svart, nästan, och jag tog emot principer och orsakssamband, sånt jag bara förstod där och då, och även fortfarande, men har svårt att sätta ord på. I vilket fall, jag var mer än min kropp. Jag var större. Jag var fan allt.
Låter puckat och borta med vinden. Du kunde ha dött.En annan gång, efter en meditation, så var jag mer. Större. Det var svart, nästan, och jag tog emot principer och orsakssamband, sånt jag bara förstod där och då, och även fortfarande, men har svårt att sätta ord på. I vilket fall, jag var mer än min kropp. Jag var större. Jag var fan allt.
Citat:
Ja, men upplysningsmotståndet är också ganska kompakt och utgör en stark blockering där destruktiv sarkasm och trams är en stor fluga modefluga just nu. Om inte annorstädes i fysiska rum (jo) så på fl.b.
Såhär ser jag på saken, att vi lämnar just nu en.. epok, och tar klivet in i nästa. Religionen har inte hängt med som avstickare för ingenting. Mänskligheten, går mot upplysning, det är vad jag anser vi gör.
Citat:
När jag bränner bort blockeringar mellan mig och mitt ideal, såsom jag är skapt, såsom jag är i mitt esse med alla de förmågor just mitt nervsystem är skapt att utföra, så flödar det fram energi. När jag möter en rädsla, som förhindrar potentialen, så flödar det energi. Rädslor jag haft har varit att jag skulle vara en sopa för att jag har liten kuk, att min framtida karriär kan rubbas för att jag talar rakt ut om vad jag upplevt (om kundalini etc), eller när jag insåg att jag valt utbildning på ytliga grunder såsom hur respekterad eller häftig jag skulle anses och att jag var för lat/feg att bara kasta mig ut i livet.
Bränner bort.. det gör du kanske för att du haft svårare impulskontroller eller bara saknat kapacitet att förstå signaler? Okunskap i komb. ovilja är livsfarligt : då det äventyrar gemensamma villkor, där alla ingår... med dess livsviktiga parametrar som måste synkronisera för att inte nedbrytning och passiva aggressioner kan börja förtrycka. När jag bränner bort blockeringar mellan mig och mitt ideal, såsom jag är skapt, såsom jag är i mitt esse med alla de förmågor just mitt nervsystem är skapt att utföra, så flödar det fram energi. När jag möter en rädsla, som förhindrar potentialen, så flödar det energi. Rädslor jag haft har varit att jag skulle vara en sopa för att jag har liten kuk, att min framtida karriär kan rubbas för att jag talar rakt ut om vad jag upplevt (om kundalini etc), eller när jag insåg att jag valt utbildning på ytliga grunder såsom hur respekterad eller häftig jag skulle anses och att jag var för lat/feg att bara kasta mig ut i livet.
En självmordsbombare, behöver för det första idealisera sitt känsloliv och förstärka det med bl.a gräs.. mediciner el. droger, helst kombination. Desillusion. Men vad har det med dig att göra och din underbara värld av inre-bildskapande.
Citat:
Den extasen kan gå fatalt och utgöra den patetiska orsaken till felbedömningar.
För varje gång jag möter en blockering, rädsla eller något som förhindrar, förtrycket mig självt, och bränner bort den, så kommer mer energi. Energin, känns ibland extatisk. Den känns som serotonerga droger, i kroppen, fast naturligt, utan downs. Jag knarkade för att uppleva såna här saker, när jag var yngre, och så bara finns det där, gratis, utan fysisk skada.
Citat:
Inget unikt att "behöva uppleva"
Denna energi, kan sannolikt mätas någon gång med något som mäter neurologisk aktivitet, men aa, själv var jag sån att när jag hörde talas om fenomenet pallade jag inte vänta, utan bara körde. Jag behöver inte bokstäver på ett papper för att tro på något, eller vara öppen för att det kan existera. Jag behöver bara uppleva.
Det kan bara bli maniskt.
Citat:
Verkligen inte.
Vi är ett.
Citat:
Nja.. empati sitter hos vissa i ryggraden och har sitt väl doserade flöde där.. medan det upptäckts, att många faktiskt inte har det, dvs de har brutna banor. Det är så med människovarelsen, att allt är individbaserat när det kommer till kemi, men empati.. kan alltid regleras via politik och pengar, då allt kostar. Så nervsystem i sig självt kräver mkt mekanik, då skelettet också ska staga allt det härliga som ger hjärnan illusion av konstruktivitet och kan uppleva det vackra i livet, för naturen är ovanligt vacker, rdan en morgondimma är att ha upplevt allt.
Och om ni sedan börjar uppleva obalanser i livet, typ ni är arga utan anledning eller överreagerar med känslorna, dra ned på det spirituella tills balans uppstått, och sedan fortsätt. Det är antagligen vågor från städandet i det mentala havet, s as. Låt det lägga sig, lugna sig, om det blir för mycket vågor, innan ni fortsätter.
Må bäst!