Citat:
Ursprungligen postat av
Dreamwing
Ger inte en support mec 10 defence till allies? Går det att öka på något vis?
Hur ser era start-builds ut för de första två månaderna? Har precis klarat Classic Ironman efter 12 försök. Den öppning jag tycker fungerat bäst är att gå på 5 scientist på första uppdraget, sen bygga en satellit för att fylla den första spotten första månaden. Research går jag på scopes och sen meld. När meld är klart går jag direkt på MEC-byggnaden och en power byggnad. Köper två mecs och kör mec + 2 randoms. Nästa abduction går jag efter engineers. Då borde jag ha tillräckligt med engineers för att kunna bygga en satellit nexus i mitten av månad två. I början av månad två köper jag direkt 3 satelliter för pengarna. Fördelen med den här öppningen är att man alltid får 5 satelliter i slutet av månad två, men man har ofta inte råd att bygga ut sin squadsize eller foundry förrens sent, men har man 5 satelliter så brukar det lösa sig.
Dela gärna med er av era öppningar!
Tycker det är viktigare med pengar, så jag börjar med satelite relay, gräver till steam och fixar el, använder el till att bygga en workshop-kvadrat (foundry inkluderat, ibland mec ifall jag vill börja med såna) så att jag får tillbaka väldigt mycket pengar från alla framtida investeringar. Två workshops, foundry och mec bay bredvid varandra. Slänger ofta sateliter på sydamerika mest för att faktiskt ge dom lite värde, resten går till de kontinenter som faktiskt behöver hjälp och jag tror jag kan rädda.
Funkar bra när man börjar som asien, då foundry är en nice investering (att kunna ha två items gör asmycket) och om du har sydamerika så kan du vänta lite med att skaffa researchers då du forskar relativt snabbt ändå. Försöker klämma in en officer school också, och en nexus så fort jag kan. Brukar gå rätt snabbt att fixa det här, kanske två månader, och sen tar jag det som det kommer. Sen blir det att bygga laboratories och allt annat göttigt, först efter att ha byggt en till steam generator/elerium-generator om jag kan.