2013-11-27, 11:10
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Jag har aldrig kört med MECs, är de något att ha? Har alltid föredragit att köra med GenLab uppgraderingarna så jag har ingen aning om hur MECsen är.
Mja, jag gillade MEC's i början. En augmented support ger ju +20 defence till alla allies i närheten.

Men, de kan inte gå in i cover och de dör faktiskt jävligt snabbt om det går åt helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
MECs har en hel del godsaker i sin arsenal. Min personliga favorit är eldkastaren. Uppgraderad gör den 9 i damage, sätter eld på omgivningen och är i stort sett garanterad att göra alla fiender som hamnar i vägen panikslagna. Mycket underhållande.

En annan favorit är Kinetic Strike Module, en powerfist som uppgraderad gör 18 i damage i närstrid. Mindre fiender kastas genom väggar (om det råkar vara en i vägen) av träffen

Sen skadar det inte att MECs i princip är vandrande tanks som tål jäkligt mycket stryk. Jag brukar ha med en MEC-3 på uppdrag istället för en Heavy i mitt nuvarande game.
MEC's är mer utav en LAV än en stridsvagn. De tål faktiskt itne så mycket och dör så in i helvetes snabbt om man inte skyddar den.

Personligen så kör jag en helvt vanlig vanilla squad just nu, två supports, två heavys, en sniper och en assault. Inga mimetic skin mods (OP bullshit är vad det är) och inga MECs. Ironman Impossible och håller på att leta fram Psisoldater just nu.
Citera
2013-11-29, 09:40
Medlem
Dreamwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Mja, jag gillade MEC's i början. En augmented support ger ju +20 defence till alla allies i närheten.

Ger inte en support mec 10 defence till allies? Går det att öka på något vis?

Hur ser era start-builds ut för de första två månaderna? Har precis klarat Classic Ironman efter 12 försök. Den öppning jag tycker fungerat bäst är att gå på 5 scientist på första uppdraget, sen bygga en satellit för att fylla den första spotten första månaden. Research går jag på scopes och sen meld. När meld är klart går jag direkt på MEC-byggnaden och en power byggnad. Köper två mecs och kör mec + 2 randoms. Nästa abduction går jag efter engineers. Då borde jag ha tillräckligt med engineers för att kunna bygga en satellit nexus i mitten av månad två. I början av månad två köper jag direkt 3 satelliter för pengarna. Fördelen med den här öppningen är att man alltid får 5 satelliter i slutet av månad två, men man har ofta inte råd att bygga ut sin squadsize eller foundry förrens sent, men har man 5 satelliter så brukar det lösa sig.

Dela gärna med er av era öppningar!
Citera
2013-11-29, 11:20
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing

Hur ser era start-builds ut för de första två månaderna? Har precis klarat Classic Ironman efter 12 försök. Den öppning jag tycker fungerat bäst är att gå på 5 scientist på första uppdraget, sen bygga en satellit för att fylla den första spotten första månaden. Research går jag på scopes och sen meld. När meld är klart går jag direkt på MEC-byggnaden och en power byggnad. Köper två mecs och kör mec + 2 randoms. Nästa abduction går jag efter engineers. Då borde jag ha tillräckligt med engineers för att kunna bygga en satellit nexus i mitten av månad två. I början av månad två köper jag direkt 3 satelliter för pengarna. Fördelen med den här öppningen är att man alltid får 5 satelliter i slutet av månad två, men man har ofta inte råd att bygga ut sin squadsize eller foundry förrens sent, men har man 5 satelliter så brukar det lösa sig.

Tycker det är viktigare med pengar, så jag börjar med satelite relay, gräver till steam och fixar el, använder el till att bygga en workshop-kvadrat (foundry inkluderat, ibland mec ifall jag vill börja med såna) så att jag får tillbaka väldigt mycket pengar från alla framtida investeringar. Två workshops, foundry och mec bay bredvid varandra. Slänger ofta sateliter på sydamerika mest för att faktiskt ge dom lite värde, resten går till de kontinenter som faktiskt behöver hjälp och jag tror jag kan rädda.

Funkar bra när man börjar som asien, då foundry är en nice investering (att kunna ha två items gör asmycket) och om du har sydamerika så kan du vänta lite med att skaffa researchers då du forskar relativt snabbt ändå. Försöker klämma in en officer school också, och en nexus så fort jag kan. Brukar gå rätt snabbt att fixa det här, kanske två månader, och sen tar jag det som det kommer. Sen blir det att bygga laboratories och allt annat göttigt, först efter att ha byggt en till steam generator/elerium-generator om jag kan.
Citera
2013-11-30, 00:00
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing

Jo 10 def är det, vetefan var jag fick 20 ifrån.

Min start-build är nästan alltid att börja med ett medpack och en power gen. Engineers på första uppdraget, för att sen börja bygga en satelit för $77. Research får bli weapon frags, alien alloys och sen beam weapons. Efter det blir det biologin och resterande research for ARCen.

Funkar alltid för mig i I/I, laser är sjukt viktigt att få upp asap.
Citera
2014-02-14, 03:29
Medlem
Hjälp hur fan ska man göra när man stöter på de stora abducter skeppen när jag är i skeppet på andra våning så ser jag nästan inget för taket är i vägen det visar fel våning typ.

Någon lösning på detta problem?
Citera
2014-02-24, 07:23
Medlem
Medves avatar
Nån som vet om det kommer nån mer dlc?

Är nöjd EW men jag märker inte av alla nya kartor som det snackats om. Bank har jag aldrig varit på.

ska dom inte fixa en random generator när det kommer till kartor?

btw tycker jag det frusterande med dessa mechoids ,dom största mechsen som fiende kan ha. Mina trupper lyckas oftas missa den:s

Undrar också ifall det blir mer abductions uppdrag på medium fast att man har satteliter uppe? Spelar på easy är inte så bra men är på slutet nu och på en månad i spelet så kommer det bara två uppdrag. Blir tråkigt.
Citera
2014-03-15, 15:57
Medlem
Hur spelar ni i early game? Jag har alltid rushat lasergevär och carapce armor, men denna gång bestämde jag mig för att satsa på satelliter istället. Följdaktligen har jag endast förlorat en nation efter tre månader, men jag torskade också ett antal höglevlade soldater pga att de blev one-shotted av fienden (dvs, pga avsaknad av carapace armor). Nu börjar jag dock ta igen eftersom jag får snormycket i månadspeng av mina kära medlemsländer. Men risken finns att jag fortfarande torskar eftersom jag är långt ifrån plasma-vapen och jag har heller inte ens fångat min första alien...
Citera
2014-07-21, 20:20
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengilbefriaren
Hur spelar ni i early game? Jag har alltid rushat lasergevär och carapce armor, men denna gång bestämde jag mig för att satsa på satelliter istället. Följdaktligen har jag endast förlorat en nation efter tre månader, men jag torskade också ett antal höglevlade soldater pga att de blev one-shotted av fienden (dvs, pga avsaknad av carapace armor). Nu börjar jag dock ta igen eftersom jag får snormycket i månadspeng av mina kära medlemsländer. Men risken finns att jag fortfarande torskar eftersom jag är långt ifrån plasma-vapen och jag har heller inte ens fångat min första alien...

Vad jag vet så kan du utforska nya vapen och ny rustning samtidigt som du bygger satelliter. Själv brukar jag rusha ut 1-2 satellite uplinks så snabbt jag kan för det är viktigt som fan. Soldater kan man alltid ersätta, även om det är surt att förlora sina höglevels.

För övrigt är spelet jävligt svårt, även på Normal. Och ja, Ironman såklart
Citera
2014-08-13, 01:02
Medlem
Studsbolls avatar
Någon som vet om det finns maxvärden för cash, engineers osv... Just nu spelar jag Enemy within med § 33 000 och 337 engineers. Vill inte att skiten hänger sig för att man maxat...
Citera
2014-10-05, 15:26
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengilbefriaren

Har funderat om man kanske skulle skaffa arc throwers så snabbt som möjligt, sen försöka däcka alla sectoids, thin men & mutons som bara möjligt för att få plasma rifles utan forskning, forska fram carapace, och såklart bygga massa satelliter. Alltid tagit det lugnt med satelliter innan, och då förlorade jag ofta 4~6 länder, nu har jag bara förlorat två, och alla andra är rätt lugna (kör C/I).

Ni som kör I/I, använder ni mycket granater i början?
Citera
2014-10-05, 16:35
Medlem
EdgeofEndings avatar
Förutom att man får världens bästa scout, här är ett annat sätt att utnyttja mimetic skin.

Den är verkligen imba
Citera
2015-10-12, 15:33
Bannlyst
Spelar Long War modden nu. Är det skottpengar på mina medics eller? Jag tar med en medic med fullt med medipacks och det är alltid han/hon som dör först fast jag försöker hålla denne defensivt och sen står resten där och kan inte hela. Doh!

Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Ni som kör I/I, använder ni mycket granater i början?
Skulle inte få för mig att spela I/I, jag provade Classic Ironman efter att ha klarat normal men det gick i stöpet och sen har jag inte försökt igen. Men jag kastar granater friskt om det är minsta tvekan om soldaten kommer klara sig om denne istället gör ett otursskott. Men det är väl också ett beteenderesultat av att man ändå oftast har tillräckligt med resurser när man spelar normal.
Senast redigerad av Alltidxx 2015-10-12 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in