Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan52
Om du envisas att köra ironman får du nästan skylla dig själv.
Jag vill köra ironman men det är alldeles för mycket "BS" för att jag ska orka, avskyr verkligen att behöva save fuska men såmycket är ju rent trams

Ironman är inte så svårt att lira så som många tror, visst är det extremt frustrerande när spelet buggar och det kostar en några utav ens troopers men det är sällan hela världen. I början förlorade jag betydligt mycket mer soldater än vad jag gjorde senare in mot slutet.
Ett tips är ju som sagt att börja på normal när man ska köra Ironman och känna på hur det egentligen är och sen när man klarat spelet så går man bara till nästa svårighetsgrad och kör vidare.
Ironman kan jag tycka känns snarare mer irriterande ibland än svårt då det blev jävligt mycket "overwatch" som man var tvungen att använda sig av. Lite mer vågat kunde man köra först när man hade fått tag i Ghost-nades eller mimetic skin från Genlabbet.
Fram tills det ögonblicket då man hade alla satelliter uppe så sket jag helt och hållet i mina soldaters mående, det finns gott om tillfällen längre fram in i spelet att grinda lite XP åt dem innan det slutgiltiga uppdraget så att förlora troopers i det stora hela är inte så illa.
Och är man lite nojjig så kan man ju som sagt ta och ge sin A-lista "Second hearts" så att de inte dör när de faller utan bara hamnar i "critical condition".
Annars är spelet inte så svårt, 2 snipers en assault med lightning reflex och börja explora mappen, få syn på lite fiender, spräng covern med Heavyn och låt krypskyttarna döda det dom har i sikte, antingen dödar du aliensen eller så överlever dem varvid du bara backar din assault till cover och repeterar proceduren under nästa turn.
Ironman är som sagt inte svårt, bara oerhört utdraget eftersom man måste spela så himla försiktigt vilket jag kan känna gör spelet oerhört tråkigt ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Panzerbat.
Jag kör bara en sniper, men två supports med dense smoke för extra defense.
Ska snart slänga in en suport turned MEC med, för extra defense till alla soldater innom räckvidden.
Jag har aldrig kört med MECs, är de något att ha? Har alltid föredragit att köra med GenLab uppgraderingarna så jag har ingen aning om hur MECsen är.