2013-11-21, 16:13
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Hur funkar expansionen, vävs den in i storyn om jag startar en ny kampanj eller kan jag spela den separat?

Sugen som fan på att ge mig på det här spelet igen! Sjukt kul och nervigt med ironman
När du startar spelet får du välja om du vill spela Enemy Unknown eller Enemy Within. Det är ingen helt separat story utan allt det nya vävs in i den vanliga, vilket innebär att det blir en skön variation på uppdrag och inte särskilt mycket dötid. Är massa nytt att forska på och bygga med expansionen också, så ens "event log" är stundtals helt fullproppad med grejer som händer.

Gillar du grundspelet lär du gilla Enemy Within
Citera
2013-11-21, 19:08
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
När du startar spelet får du välja om du vill spela Enemy Unknown eller Enemy Within. Det är ingen helt separat story utan allt det nya vävs in i den vanliga, vilket innebär att det blir en skön variation på uppdrag och inte särskilt mycket dötid. Är massa nytt att forska på och bygga med expansionen också, så ens "event log" är stundtals helt fullproppad med grejer som händer.

Gillar du grundspelet lär du gilla Enemy Within

Ok! Fan vad bra. Har kollat lite gameplayvideor på tuben och EW verkar ju vara mer av det goda.
Har ju iofs inte klarat EU än, på grund av buggande mutons som spawnade bakom mina linjer. De lekte sönder min bästa squad som om de vore några sorts mänskliga pinatas. Mitt tredje ironman var det tror jag
Citera
2013-11-21, 22:47
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ok! Fan vad bra. Har kollat lite gameplayvideor på tuben och EW verkar ju vara mer av det goda.
Har ju iofs inte klarat EU än, på grund av buggande mutons som spawnade bakom mina linjer. De lekte sönder min bästa squad som om de vore några sorts mänskliga pinatas. Mitt tredje ironman var det tror jag

Om du envisas att köra ironman får du nästan skylla dig själv.

Jag vill köra ironman men det är alldeles för mycket "BS" för att jag ska orka, avskyr verkligen att behöva save fuska men såmycket är ju rent trams
Citera
2013-11-22, 00:43
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52

Jag vill köra ironman men det är alldeles för mycket "BS" för att jag ska orka, avskyr verkligen att behöva save fuska men såmycket är ju rent trams

Haha jo, ett visst mått av självplågeri måste man kunna ta för att spela ironman. Men två av mina saves har sabbats på grund av spelbuggar och inte mina egna misstag, det är jävligt tråkigt och frustrerande.

Några kalla öl, lite snacks och telefonen på ljudlös så kanske du också orkar all BS och trams (vad menar du mer specifikt?). Ironman ger ändå den där extra nerven och gör spelet spännande som fan
Citera
2013-11-22, 01:46
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Haha jo, ett visst mått av självplågeri måste man kunna ta för att spela ironman. Men två av mina saves har sabbats på grund av spelbuggar och inte mina egna misstag, det är jävligt tråkigt och frustrerande.

Några kalla öl, lite snacks och telefonen på ljudlös så kanske du också orkar all BS och trams (vad menar du mer specifikt?). Ironman ger ändå den där extra nerven och gör spelet spännande som fan

Jag kör också iron man, fast utan Iron Man ikryssat. Det är bättre så. Ibland så kan ju t.ex. cyberdisks eller mutons bara buggspawna bakom ens linje eller precis framför ens trupper, i sådana fall så laddar jag om hela uppdraget och kör. Samma sak vad gäller covert ops, om man backar i menyerna där så kan uppdraget ibland försvinna, etc.

Men ja, att inte ladda om bara för att någon dör är ett måste. Jag har ett jättebra spel igång nu, jag är i slutet och bara tre personer har dött, och det känns lite tråkigt. Man vill ju ha den där stressen på sig. Blir till att köra classic nästa gång.
Citera
2013-11-22, 12:24
Medlem
Korders avatar
Impossible Ironman med sönderknarkande av overwatch är min melodi. Sitter som på nålar varje gång man trycker end turn. Hårt fokus på granater. Blir även två snipers på II. På andra svårighetsgrader kör jag bara med en, men med en så defensiv spelstil lämpar sig snipers väl.

Känns som att det är II spelet är gjort att spelas på. Makes sense rent storymässigt att man bör ha stora problem att vinna.
Citera
2013-11-22, 16:27
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Jag kör också iron man, fast utan Iron Man ikryssat. Det är bättre så. Ibland så kan ju t.ex. cyberdisks eller mutons bara buggspawna bakom ens linje eller precis framför ens trupper, i sådana fall så laddar jag om hela uppdraget och kör. Samma sak vad gäller covert ops, om man backar i menyerna där så kan uppdraget ibland försvinna, etc.

Men ja, att inte ladda om bara för att någon dör är ett måste. Jag har ett jättebra spel igång nu, jag är i slutet och bara tre personer har dött, och det känns lite tråkigt. Man vill ju ha den där stressen på sig. Blir till att köra classic nästa gång.

Hehe, jag skulle inte kunna låta bli att använda mig av sparfilen tror jag Men som du säger, bra att ha en lösning om spelet bestämmer sig för att bugga ur helt!
Citera
2013-11-22, 17:52
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Impossible Ironman med sönderknarkande av overwatch är min melodi. Sitter som på nålar varje gång man trycker end turn. Hårt fokus på granater. Blir även två snipers på II. På andra svårighetsgrader kör jag bara med en, men med en så defensiv spelstil lämpar sig snipers väl.

Känns som att det är II spelet är gjort att spelas på. Makes sense rent storymässigt att man bör ha stora problem att vinna.
Jag kör bara en sniper, men två supports med dense smoke för extra defense.

Ska snart slänga in en suport turned MEC med, för extra defense till alla soldater innom räckvidden.
Citera
2013-11-22, 20:41
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:

Har sagt det förr, när man torskar tre träffar i rad och alla står typ tre meter från Xrayn med fritt skottfält, det är BS. Man borde ha "ej träff (fullcover), % (i cover beroende på vinkel), garanterad träff (står öppet, om saken inte flyger då köper jag %). Kan man inte träffa en Muton på ett öppet fält har man inte i min pluton att göra

Sen flyger missiler off lite för ofta för att klassas "90%" i min bok. Har inte saken en måldator eller är det en WW2 bazooka? Ge XCom GRGs ffs.

Jag är nog bara en gnällspik men det är verkligen riktigt visset när halva gruppen försvinner pga att ingen vill träffa mål man nästan kan spotta på.
Citat:
As the exasperated Chinese zookeeper said to the last male panda in the world
"FUCK THAT!"

- Ben "Yahtzee" Croshaw

Förövrigt, har jag hamnat i BDSM forumet, alla gillar att straffa sig själva.
Citera
2013-11-26, 14:46
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52

Ironman är inte så svårt att lira så som många tror, visst är det extremt frustrerande när spelet buggar och det kostar en några utav ens troopers men det är sällan hela världen. I början förlorade jag betydligt mycket mer soldater än vad jag gjorde senare in mot slutet.

Ett tips är ju som sagt att börja på normal när man ska köra Ironman och känna på hur det egentligen är och sen när man klarat spelet så går man bara till nästa svårighetsgrad och kör vidare.

Ironman kan jag tycka känns snarare mer irriterande ibland än svårt då det blev jävligt mycket "overwatch" som man var tvungen att använda sig av. Lite mer vågat kunde man köra först när man hade fått tag i Ghost-nades eller mimetic skin från Genlabbet.

Fram tills det ögonblicket då man hade alla satelliter uppe så sket jag helt och hållet i mina soldaters mående, det finns gott om tillfällen längre fram in i spelet att grinda lite XP åt dem innan det slutgiltiga uppdraget så att förlora troopers i det stora hela är inte så illa.

Och är man lite nojjig så kan man ju som sagt ta och ge sin A-lista "Second hearts" så att de inte dör när de faller utan bara hamnar i "critical condition".

Annars är spelet inte så svårt, 2 snipers en assault med lightning reflex och börja explora mappen, få syn på lite fiender, spräng covern med Heavyn och låt krypskyttarna döda det dom har i sikte, antingen dödar du aliensen eller så överlever dem varvid du bara backar din assault till cover och repeterar proceduren under nästa turn.

Ironman är som sagt inte svårt, bara oerhört utdraget eftersom man måste spela så himla försiktigt vilket jag kan känna gör spelet oerhört tråkigt ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Jag kör bara en sniper, men två supports med dense smoke för extra defense.

Ska snart slänga in en suport turned MEC med, för extra defense till alla soldater innom räckvidden.

Jag har aldrig kört med MECs, är de något att ha? Har alltid föredragit att köra med GenLab uppgraderingarna så jag har ingen aning om hur MECsen är.
Senast redigerad av Obscurite 2013-11-26 kl. 14:54.
Citera
2013-11-26, 15:18
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Jag har aldrig kört med MECs, är de något att ha? Har alltid föredragit att köra med GenLab uppgraderingarna så jag har ingen aning om hur MECsen är.
MECs har en hel del godsaker i sin arsenal. Min personliga favorit är eldkastaren. Uppgraderad gör den 9 i damage, sätter eld på omgivningen och är i stort sett garanterad att göra alla fiender som hamnar i vägen panikslagna. Mycket underhållande.

En annan favorit är Kinetic Strike Module, en powerfist som uppgraderad gör 18 i damage i närstrid. Mindre fiender kastas genom väggar (om det råkar vara en i vägen) av träffen

Sen skadar det inte att MECs i princip är vandrande tanks som tål jäkligt mycket stryk. Jag brukar ha med en MEC-3 på uppdrag istället för en Heavy i mitt nuvarande game.
Citera
2013-11-27, 08:00
Medlem
Medves avatar
Är det nån som vet om det finns nån stargate mod till detta spelet? Skulle vara grymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in