2013-11-28, 21:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag finner det osannolikt att inte vetskapen om KJ skulle ha gått någon av dessa vägar. Jag uttryckte mig fel om brottet, om MB och hans fru har genomfört brottet gemensamt på något sätt, t.ex. ömsesidigt falskt alibi har vetskapen om KJ säkerligen gått den vägen.

Okej, jag finner det inte ett dugg osannolikt. Särskilt inte som MB:s intresse för andra människor så där i största allmänhet verkar väldigt begränsat. Jobbet/firman, karaten, pliktskyldigt familjeumgänge och lite små sexkontakter så där vid sidan av har nog fyllt hans tillvaro länge.

Vet vi ens om AN och KJ:s mamma arbetar i samma arbetslag?
Citera
2013-11-28, 21:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då finns det säkert också platser på östra sidan om älven tror jag. Hur är det nu med den där typen, DM?, som bor 200-300 meter ifrån KJ lägenhet, dessutom längs med en trolig färdväg för VB? Har för mig att han eller ML(som besökte DM aktuell kväll, lämnade vid 23 på cykel) är Facebookvän med den där JE som utmålades som nekrofil och satanist, spelar visst i ett band, Nocturne?
Ja mastens hela täckningsområde är intressant. Min tanke är att det område som sökinsatserna fokuserades till var Gammelängsberget/Mjösjöberget. Inte speciellt konstigt, men i stort sett har inget som har med mord eller styckning gett något resultat. Likaså KJs lägenhet som många fastnat för. Mord och styckning har skett på annan plats och överfallet har troligtvis skett inom täckningsområdet för masten. Troligtvis mellan kl 21 00 - 23 52. Mord och styckning på en plats där inga eller få sök har gjorts. Is på många sjöar, tjäle i jorden och få körbara vägar ska man också ha minnet. Vilka dagar efter den 4/5 var det som det regnade väldigt ihållande i området?
Senast redigerad av highfive 2013-11-28 kl. 21:52.
Citera
2013-11-28, 21:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja mastens hela täckningsområde är intressant. Min tanke är att det område som sökinsatserna fokuserades till var Gammelängsberget/Mjösjöberget. Inte speciellt konstigt, men i stort sett har inget som har med mord eller styckning gett något resultat. Likaså KJs lägenhet som många fastnat för. Mord och styckning har skett på annan plats och överfallet har troligtvis skett inom täckningsområdet för masten. Troligtvis mellan kl 21 00 - 23 52. Mord och styckning på en plats där inga eller få sök har gjorts. Is på många sjöar, tjäle i jorden och få körbara vägar ska man också ha minnet. Vilka dagar efter den 4/5 var det som det regnade väldigt ihållande i området?

Så kan det vara, men hur får du in den lilla obetydliga bagatellen blod och likdoft i bagageutrymmet på KJ:s riskokare?
Citera
2013-11-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Då noterar jag din åsikt om skribenten, angående yttrandefrihet delar jag till fullo din åsikt. Formuleringen ska ses i perspektivet att vissa skribenter önskat styra debatten och haft åsikter om vad som "får" skrivas. Jag tycker det svävar rätt rejält när skribenten ska föreställa sig hur hundens nos fungerar eller vad det var, men jag dömer inte. Själv tycker jag om att det får sväva iväg.

Jag förbehåller mig rätten att uttrycka mig precis hur f*n jag vill. Vilka filurerna i garderoben är, har mig veterligt inte framkommit, men min uppfattning är att det mycket troligt finns person(er?) som ännu inte är redo att komma ut, som skyddas av KJ. Läs det kryptiska som ett inslag i diskussionen om huruvida det förkommer sexuella undertoner så kanske bilden klarnar. Kan skyddandet bero på mer än den sexuella stigmatiseringen ett kliv ut ur garderoben kan innebära?

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vi kan lika gärna vända på det och ifrågasätta hållbarheten i din teori om att de hade sex, vars enda bevis utgörs av en förhörsutsaga från den åtalade. Jag tycker det är märkligt hur benägna du och många andra är att utgå från att en person som sitter i en position där han verkligen har all anledning att ljuga ändå talar sanning.

Nej! Vi kan inte lika gärna vända på det! Jag har ingen teori om att KJ ska ha slickat, min teori är densamma som tidigare då jag hävdat att det inte blev något slicka av. Möjligen då ett försök som inte alls uppskattades av VB (112*). Jag tror att KJ ljuger, liksom flera andra, i förhör. Bland annat om oralsexet.
De som jag försökte belysa var att det visst förekommer sexuell verksamhet av både det ena och det andra slaget som kanske inte är helt lätt att belägga på det sätt som du försökt dig på. I sakfrågan delar jag alltså uppfattning men jag ger mig inte in på att försöka belägga detta. Avsaknad av spår i sms är inte bevis för att sexuell aktivitet inte förekommit. Så är det inte i verkligheten.

Wall of text, (finns det ingen tråd där man kan få lära sig mer om hur citera långa inlägg)
Citera
2013-11-28, 22:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Tror många i tråden fastnat i tanken med att VBs mobil inte lämnat lägenheten. Tittar man i fup så ser man att den aktuella masten Artelleribat täcker ett rätt stort område. Kan nog tänka mig att mobilen kan ha varit på andra sidan älven också. Säkert finns det något ställe på den sidan av älven som mobilen kan pendla mellan 3G och 2G.

Jag känner mig inte säker på att VB öht varit i KJ:s bostad eftersom ingen sett henne komma dit eller lämna den, och då kan man ju förutsätta att inte heller mobilen varit i KJ:s lägenhet den här eftermiddagen/kvällen. Om VB fråntogs sin mobil i ett tidigt skede kan någon åkt runt med den för att vilseleda mordutredarnas spårning när den dagen kommer, och inget motsäger väl att mobben kan ha befunnit sig på andra sidan älven.
Citera
2013-11-28, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Okej, jag finner det inte ett dugg osannolikt. Särskilt inte som MB:s intresse för andra människor så där i största allmänhet verkar väldigt begränsat. Jobbet/firman, karaten, pliktskyldigt familjeumgänge och lite små sexkontakter så där vid sidan av har nog fyllt hans tillvaro länge.

Vet vi ens om AN och KJ:s mamma arbetar i samma arbetslag?
Vi får inte heller missa att på sid 1002 beskriver MB hur VB var inne på Sushi & Te med en man. Var det KJ? I så fall kan hans namn ha kommit upp under någon tęte-ā-tęte mellan VB och MB. Hans namn kan ha kommit upp av annan orsak också. Dessutom är MB bekant med EL, som bor på samma adress som KJ. Det är lätt att hitta troliga kopplingar mellan KJ och MB.

Skulle det vara MB's svartsjuka hustru som är initiativtagare till brottet så är kopplingen MB - KJ lättfunnen, eftersom hustrun kände till knäppskallen KJ som blev lätt att sätta dit för brottet.
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-28 kl. 22:18.
Citera
2013-11-28, 22:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Så kan det vara, men hur får du in den lilla obetydliga bagatellen blod och likdoft i bagageutrymmet på KJ:s riskokare?
Att KJ inte har något med detta att göra ser jag som rätt otroligt. Antingen har han varit med i hela förloppet eller så bara i slutskedet. Däremot att han varit ensam och skött allt själv känns bara väldigt fel. Inte minst med tanke på fynden i bakluckan och konstigheterna innan benen hittades och detta med att endast benen hittades i huset snyggt lagda och lite slarvigt tvättade. Antingen har medgärningsmannen dragit sig ur och KJ fick sköta kroppen efter den styckats och legat på styckningsplatsen ett tag eller så fick han kroppsdelarna som present av den egentliga gärningsmannen efter att denne visste att KJ var huvudmisstänkt för mordet på Ploy.
Citera
2013-11-28, 22:19
Medlem
Citat:

Uppenbarligen, enligt rättsläkaren har VB mördats, styckats, fått avblöda och rentvättats innan hon placerades på plats för fyndet.

Dessutom hade hon kvar betydande mängd i ena lungsäcken, vilket tyder på - som jag tolkar det - att hon måste transporterats horisontellt läge till fyndplatsen. Annars skulle den blodmängden påträffats annorstädes. Här handlar det inte om en matsked direkt.

I det ljuset. Kanske blod och ev likdoft i KJ:s bil - fortfarande utgör stark teknisk bevisning - dock inte blir så framträdande. Vart tog all annan teknisk bevisning vägen?

Var? Är frågan.
Citera
2013-11-28, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag känner mig inte säker på att VB öht varit i KJ:s bostad eftersom ingen sett henne komma dit eller lämna den, och då kan man ju förutsätta att inte heller mobilen varit i KJ:s lägenhet den här eftermiddagen/kvällen. Om VB fråntogs sin mobil i ett tidigt skede kan någon åkt runt med den för att vilseleda mordutredarnas spårning när den dagen kommer, och inget motsäger väl att mobben kan ha befunnit sig på andra sidan älven.

Menar du att någon kan ha använt VB mobil och sms:at till MB något om att "hon är knäpp" syftandes på VB mor?
Citera
2013-11-28, 22:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Menar du att någon kan ha använt VB mobil och sms:at till MB något om att "hon är knäpp" syftandes på VB mor?
Vem säger att det stod så i dessa sms?
Citera
2013-11-28, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbarligen, enligt rättsläkaren har VB mördats, styckats, fått avblöda och rentvättats innan hon placerades på plats för fyndet.

Dessutom hade hon kvar betydande mängd i ena lungsäcken, vilket tyder på - som jag tolkar det - att hon måste transporterats horisontellt läge till fyndplatsen. Annars skulle den blodmängden påträffats annorstädes. Här handlar det inte om en matsked direkt.

I det ljuset. Kanske blod och ev likdoft i KJ:s bil - fortfarande utgör stark teknisk bevisning - dock inte blir så framträdande. Vart tog all annan teknisk bevisning vägen?

Var? Är frågan.

Hur mycket mer än en matsked var det då? Kanske transporterades liket inte horisontellt hela tiden, t ex. vid i och urlastning, och det kan förklara en liten mängd blod i KJ bil.
Citera
2013-11-28, 22:25
Medlem
imcereals avatar
Citat:
Att KJ inte har något med detta att göra ser jag som rätt otroligt. Antingen har han varit med i hela förloppet eller så bara i slutskedet. Däremot att han varit ensam och skött allt själv känns bara väldigt fel. Inte minst med tanke på fynden i bakluckan och konstigheterna innan benen hittades och detta med att endast benen hittades i huset snyggt lagda och lite slarvigt tvättade. Antingen har medgärningsmannen dragit sig ur och KJ fick sköta kroppen efter den styckats och legat på styckningsplatsen ett tag eller så fick han kroppsdelarna som present av den egentliga gärningsmannen efter att denne visste att KJ var huvudmisstänkt för mordet på Ploy.

Ja, men alltså.. Inget DNA, eller spår överhuvudtaget, har lett till ytterligare en gärningsman... Det är en rätt viktig grej att förhålla sig till. Men om det skulle va så att han exempelvis bara har varit med i "slutskedet", så sitter man väl inte i förhör efter förhör i ett halvår och nekar, för att sedan sätta sig i rättsalen, där man riskerar livstid, och fortsätta att skydda den andra gärningsmannen? Känns orimligt att ta på sig allt själv, utan man säger väl då "det var han som gjorde det, jag var bara med i slutskedet"?
Senast redigerad av imcereal 2013-11-28 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in