Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
JAG har blivit stalkad! Om du bara visste vilka hinder som med lätthet bemöts i besatthet. Stora ögon har jag gjort oändliga gånger. T o m legat under bilen och kollat så den inte var försedd med sändare, oftast i samband med att titta så att inte bromsrören var avklippta. Så otroligt right on spot blev jag skuggad.
Nu glömmer du den intensiva sms-kontakten 2-4 maj. Vi vet inte vad som skrevs i dem och MB:s återgivning tar jag med en nypa salt. MB menar att VB accepterat att deras relation är avslutad och nu gått in en vänskaplig sådan (2maj). 3 maj är väldigt intensiv och innehöll knappast en plan om deras nu kamratliga relation. Det var mycket Ber* i slutet, även en reklam-Be*g. Så visst gjorde hon sig påmind.
Hon kan också i sina sms skrivit att hon avser att ha sex med någon annan och triggat igång svartsjukan (kanske därför bröllopsmiddagen slukas i all hast) i GM som tar en bil och håller lägenheten under uppsikt. Alkoholen under kvällen gör sitt till. När VB lämnar KJ:s bostad upptäcker GM henne, som kör upp bredvid.
VB var nog i viss mån besatt, men jag är inte helt säker på att vi har grund för att kalla det hela för stalking. Dessutom göddes ju relationen av Berg, låt vara att jag tror att han talar sanning när han säger att han kände ambivalens för den och åtminstone teoretiskt ville göra helt slut.
Det förekom ingen intensiv SMS-kontakt mellan Berg och offret den 4:e maj - nu gör du misstaget att inte kolla av mot FUP-data igen. Den 3:e skickades många SMS, men till skillnad från vad många har fått för sig i tråden så var de inte uppseendeväckande många jämfört med tidigare konversationstoppar. Faktum är att när man tittar på mängden skickade SMS från offret till Berg under de 12 mätveckorna (v7-18) så ser det ut så här:
1) v9 - 225 SMS (Berg 93)
2) v16 - 219 SMS (Berg 74)
3) v14 - 208 SMS (Berg 64)
...
11) v18 - 111 SMS (Berg 26)
Under referensperioden skickade offret nästan 2000 SMS till Berg. Snittet ligger på nästan 163 per vecka, eller drygt 23 om dagen. Denna sista vecka i offrets liv skickade hon (med hänsyn taget till att hon var död på söndagen) 18,5 SMS per dag. Det är mindre än 80% av hennes genomsnittliga skickande till Berg.
Berg själv skickade i snitt 52 SMS i veckan, således kommunicerade han denna sista vecka bara runt hälften så mycket som han brukade.
Se där! Av hela det påstådda "intensiv trafik-indiciumet" blir ingenting alls kvar när man börjar analysera siffrorna lite djupare. Det är bara en trådsanning som bygger på missförstånd och önsketänkande när det gäller att gräva fram minsta lilla skitgrej som pekar mot Berg istället för mot Kristoffer. Du satt häromdagen och klankade på mig för att jag inte kan tänka kritiskt, utan bara köper den officiella versionen. Men jag har i själva verket lagt långt mycket mer tid på egen analys och tankearbete runt utredningsmaterialet än de flesta av er som fortfarande på något plan tror eller vill tro att polisen inte har rätt gärningsman. I själva verket är det ju ni som med ounderbyggda påståenden som detta med "den intensiva SMS-trafiken" visar att ni saknar grepp om fakta i utredningen, alternativt inte kan dra enkla, logiska slutsatser utifrån materialet.