2013-11-28, 20:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Något jag noterat är att KJ blev kontaktad via SMS senvintern 2012 (han blev glatt förvånad - efter 2.5 års uppehåll), AF (den svartsjuke ex:et) måste också blivit det - inte endast för att dra tillbaka sin anmälan om hot av MB - utan också skjutsat och hämtat till/från Luleå/Boden. Vilket hans nuvarande thailändska sambo inte var så förtjust i - som jag förstår.

Nu när jag kollade upptäcker jag att VB också sms:at DM bara veckor innan hon försvann. DM var den person hon stalkade innan hon träffade KJ. Det visar sig att bor ca 200-300 m från KJ:s adress. Alltså i VB:s förmodade färdriktning efter hon lämnat KJ.

Allt är hämtat från FUP:en. Kan inte se att något förhör gjorts med DM, men kan ha missat det.

Utöver det har vi också MB.

Finns det fler som dykt upp det senaste halvåret - säg från nov/dec till slutet på april.

Tror det mesta finns i FUP:en. Det gäller bara att sortera och systematisera informationen på ett överskådligt sätt - men det borde väl Rikskrim gjort?

EDIT. Givet VB uppgett för KJ att hon var gravid och skulle behålla barnet. Antar KJ var den person som hade minst att "förlora". Medveten att jag spekulerar och är ute på hal is. Men allt står i FUP.

Var nånstans hittar du att VB messat honom? Jag hittar honom inte ens i kartläggningen av VB:s kontakter på sid 858 och det finns ju vad jag vet ingen lista i FUP:en över hennes trafik utöver den hon hade med KJ respektive VB. Hans efternamn nämns i ett SMS mellan KJ och VB, det är allt jag hittar.
Citera
2013-11-28, 20:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
MB sa under ed i TR att han inte visste att KJ existerade före försvinnandet.

MB:s brors fru jobbar på Erikslunds Vårdcentral. https://www.facebook.com/veronica.berg.37?fref=ts
KJ:s mamma jobbar på Erikslunds Vårdcentral. FUP, sid 1173.

MB:s fru känner till KJ, och hennes dotter känner KJ. FUP sid 1100.

Det är inte rimligt att MB inte kände till KJ, särskilt inte om hans fru var med om brottet.

Så du menar att han förväntas känna till alla sin frus arbetskamraters barn och alla personer hans frus dotter känner till på något vis och att det är något mysko om han inte gör det?

Vad är det för brott du talar om, bedrägeriet?
Citera
2013-11-28, 20:58
Medlem
Har försökt gå igenom lite idag men tyvärr inte haft tid till så mycket. Har försökt fatta varför benen ligger där dom gör men får inte alls ihop det. Varför tror ni att han la in benen just där dom var? Tror ni hon blev mördad i lägenheten? Är det möjligt att all dna försvinner om han styckat henne i badkaret? Jag har verkligen svårt att få ihop detta så om någon har tid så svara gärna vad ni tror
Citera
2013-11-28, 20:58
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:

MB:s brors fru jobbar på Erikslunds Vårdcentral. https://www.facebook.com/veronica.berg.37

Det är inte rimligt att MB inte kände till KJ.

Brukar din brors fru prata om hennes arbetskollegors barn?
Citera
2013-11-28, 21:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Var nånstans hittar du att VB messat honom? Jag hittar honom inte ens i kartläggningen av VB:s kontakter på sid 858 och det finns ju vad jag vet ingen lista i FUP:en över hennes trafik utöver den hon hade med KJ respektive VB. Hans efternamn nämns i ett SMS mellan KJ och VB, det är allt jag hittar.

FUP s.1416

Vad jag vet så skickade V.B
sitt sista sms till Da*iel bara några veckor innan hon anträffades mördad. Da*iel som berättat
det här för mig svarade på det sista sms:et han fick.
Citera
2013-11-28, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Så du menar att han förväntas känna till alla sin frus arbetskamraters barn och alla personer hans frus dotter känner till på något vis och att det är något mysko om han inte gör det?

Vad är det för brott du talar om, bedrägeriet?
Jag finner det osannolikt att inte vetskapen om KJ skulle ha gått någon av dessa vägar. Jag uttryckte mig fel om brottet, om MB och hans fru har genomfört brottet gemensamt på något sätt, t.ex. ömsesidigt falskt alibi har vetskapen om KJ säkerligen gått den vägen.
Citera
2013-11-28, 21:07
Moderator
OYs avatar
Citat:

MB:s brors fru jobbar på Erikslunds Vårdcentral. https://www.facebook.com/veronica.berg.37

Det är inte rimligt att MB inte kände till KJ.

Inte utav den anledningen som du nämner tycker jag, men efter debaclet med en falsk KJ som kontaktar AN så borde han ju ha känt till KJ före den 4:e tycker jag.

EDIT;En annan källa kan ju faktiskt vara genom VB, tror inte ett dugg på att de enbart knullade och pratade skola och karate. VB verkar vara den typen som försöker göra sina knullkompisar svartsjuka, linda dem runt sitt finger, typ.
Senast redigerad av OY 2013-11-28 kl. 21:10.
Citera
2013-11-28, 21:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Åklagarnas (och tidigare även min) uppfattning:

Olycklig kärlek + svartsjuka + framstöt + avvisande + besvikelse = spontant handlande som ledde till VB:s död.

Den alternativa uppfattningen:

Olycklig kärlek + upprepade avvisanden under lång tid + upprättandet av distans till det tidigare kärleksobjektet = känsla av att vara förnedrad och utnyttjad med påföljande aggressioner och slutligen ett, åtminstone i tanken förberett, agerande som ledde till VB:s död.

Gediget arbete som åskådliggör att KJ insett att hans relation med Vatchareeya, åtminstone vad gäller den sexuella delen, var förbi. Tror KJ resonerade att han inte hade någon egentlig nytta av VB längre, att hon var dispensibel och kunde "offras", men att detta skulle ske på ett sätt som KJ ansåg lämpligt. Och det är här hans fascination av kniv- och strypsex kommer in, det här hade han tillsammans med likasinnade kompisar fantiserat om - Vad som återstod var att hitta lämpligt tillfälle. Och tillfället kom oväntat när VB meddelade att hon tänkte komma hem till honom och plugga. Tror KJ fick bråttom i det läget, det gällde att kontakta andra som kunde tänkas vilja vara med om eventet som skulle sluta med att VB miste livet i en utdragen process som man fantiserat om. Att KJ varit ensam om det här tror jag inte för ett ögonblick på. Men det kommer att visa sig, som sagt.
Citera
2013-11-28, 21:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte utav den anledningen som du nämner tycker jag, men efter debaclet med en falsk KJ som kontaktar AN så borde han ju ha känt till KJ före den 4:e tycker jag.

EDIT;En annan källa kan ju faktiskt vara genom VB, tror inte ett dugg på att de enbart knullade och pratade skola och karate. VB verkar vara den typen som försöker göra sina knullkompisar svartsjuka, linda dem runt sitt finger, typ.
Det är på det debaclet jag stöder påståendet om att AN kände till KJ.
Citera
2013-11-28, 21:18
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Gediget arbete som åskådliggör att KJ insett att hans relation med Vatchareeya, åtminstone vad gäller den sexuella delen, var förbi. Tror KJ resonerade att han inte hade någon egentlig nytta av VB längre, att hon var dispensibel och kunde "offras", men att detta skulle ske på ett sätt som KJ ansåg lämpligt. Och det är här hans fascination av kniv- och strypsex kommer in, det här hade han tillsammans med likasinnade kompisar fantiserat om - Vad som återstod var att hitta lämpligt tillfälle. Och tillfället kom oväntat när VB meddelade att hon tänkte komma hem till honom och plugga. Tror KJ fick bråttom i det läget, det gällde att kontakta andra som kunde tänkas vilja vara med om eventet som skulle sluta med att VB miste livet i en utdragen process som man fantiserat om. Att KJ varit ensam om det här tror jag inte för ett ögonblick på. Men det kommer att visa sig, som sagt.

Tror många i tråden fastnat i tanken med att VBs mobil inte lämnat lägenheten. Tittar man i fup så ser man att den aktuella masten Artelleribat täcker ett rätt stort område. Kan nog tänka mig att mobilen kan ha varit på andra sidan älven också. Säkert finns det något ställe på den sidan av älven som mobilen kan pendla mellan 3G och 2G.
Citera
2013-11-28, 21:23
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Har försökt gå igenom lite idag men tyvärr inte haft tid till så mycket. Har försökt fatta varför benen ligger där dom gör men får inte alls ihop det. Varför tror ni att han la in benen just där dom var? Tror ni hon blev mördad i lägenheten? Är det möjligt att all dna försvinner om han styckat henne i badkaret? Jag har verkligen svårt att få ihop detta så om någon har tid så svara gärna vad ni tror

Backa 10-20 sidor och läs, efter att du läst #1 och försök inte få en sammanfattning av 56000 inlägg. Inte av mig i alla fall, för det går fan inte. Så många olika teorier...

Sen kan du läsa FUPen åxå och tala om vad du själv tror. För det är ju det vi gör i tråden, spekulerar i möjliga scenarion.
Citera
2013-11-28, 21:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror många i tråden fastnat i tanken med att VBs mobil inte lämnat lägenheten. Tittar man i fup så ser man att den aktuella masten Artelleribat täcker ett rätt stort område. Kan nog tänka mig att mobilen kan ha varit på andra sidan älven också. Säkert finns det något ställe på den sidan av älven som mobilen kan pendla mellan 3G och 2G.

Då finns det säkert också platser på östra sidan om älven tror jag. Hur är det nu med den där typen, DM?, som bor 200-300 meter ifrån KJ lägenhet, dessutom längs med en trolig färdväg för VB? Har för mig att han eller ML(som besökte DM aktuell kväll, lämnade vid 23 på cykel) är Facebookvän med den där JE som utmålades som nekrofil och satanist, spelar visst i ett band, Nocturne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in