Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det går alltid att hyra i andra hand i värsta fall. Eller gå ihop med några kompisar/ söka kompisar på blocket och dela på en större lägenhet etc.
Sedan vet jag inte var du får siffran 200 000 kr ifrån. Det finns väl lägenheter att köpa i Märsta också? Då behöver man nog inte 200 000 i insats.
Äh har du pluggat på uni eller KTH? Jag har aldrig hört talas om någon student som inte fått bostad till slut. Det ordnar sig alltid... Det är inte så att alla bor permanent i sina lägenheter. Det dyker alltid upp alternativ både här och där. Man ska inte överdriva problemen.
Okej, du är runt 40 år gammal. På den tiden var det liksom inga problem. Det håller jag med om. Men idag är det andra förhållanden som råder. Att du sitter fast i tiden är ganska komiskt.
Jag hade inte heller några problem med bostad för 10 år sedan. Men efter en utlandssejour i 7 år kom jag hem till en havererad bostadsmarknad och kan inte alls förstå detta.
Du kan få förstahandskontrakt på dagen i San Fransisco, Los Angeles, San Diego, Washington DC, Colorado, Wisconsin, Singapore, Amsterdam, Bangkok, Hong Kong, Dubai och fler städer. Men aldrig i Stockholm.